خبر خوب اقتصادی: همکاری ایران و ارمنستان برای ساخت پل اتومبیل‌رو نوردوز-آگاراک

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان،در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، که توسط شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد و با حضور روسای کمیسیون مشترک دو کشور برگزار شد، روند توسعه همکاری‌های اقتصادی به ویژه در زمینه زیرساخت‌های حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این اجلاس، خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، با معاون وزیر زیرساخت‌ها و توسعه دیجیتال ارمنستان و هیات همراه، جهت بررسی وضعیت همکاری‌های فعلی و مطالعه چشم‌انداز توسعه و گسترش این همکاری‌ها در آینده دیدار کردند.

موضوعاتی چون توسعه کریدورهای حمل و نقل بین دو کشور، به ویژه کریدور شمال-جنوب ایران-ارمنستان، احداث تونل‌ها و سازه‌های فنی خاص، و ارائه خدمات فنی و مهندسی از جمله مباحثی بودند که در این نشست به بحث و بررسی گذاشته شدند. همچنین، احداث پل جدید اتومبیل‌رانی در پایانه مرزی نوردوز-آگاراک از جمله موضوعات مهم همکاری‌های دوجانبه در این اجلاس بود، و تصمیم گرفته شد که در ظرف یک ماه از تاریخ امضای یادداشت تفاهم اجلاس هجدهم، کارگروه مشترک فنی، اقتصادی و اجرایی به صورت رسمی تشکیل شود و مطالعات امکان‌سنجی و طرح توجیهی آن انجام شود، تا در دستور کار وزارت‌خانه‌های مربوط دو کشور قرار گیرد.

اکنون، کریدور شمال-جنوب در کشور ارمنستان در حال ساخت است، و ایران نیز در حال طراحی این کریدور برای توسعه ترانزیت کالا و مسافران از خلیج فارس به گرجستان و دریای سیاه می‌باشد. با احداث یک مسیر جاده‌ای از سمت تبریز به مرز نوردوز، جمهوری اسلامی ایران شرایط تکمیل این کریدور ارتباطی با کشور ارمنستان را فراهم کرده است، که در صورت تکمیل آن، علاوه بر کاهش مسافت، قابلیت رقابت با کریدورهای موازی را نیز خواهد داشت.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا