خبر خوب اقتصادی: بزرگترین واحد تولید باتر‌ی‌های صنعتی در کشور راه‌اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، معاون سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع از افتتاح بزرگترین کارخانه تولید باتری‌های صنعتی کشور و همچنین کارخانه تولید باتری‌های لیتیومی با فناوری روز دنیا خبر داد.

رضا شجاعی گفت: با افتتاح بزرگترین کارخانه تولید باتری‌های صنعتی کشور که بیشتر در حوزه مخابرات کاربرد دارد، ظرفیت تولید باتری‌های مخابراتی به حدود ۴۰۰ میلیون آمپرساعت افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: نیاز کشور به باتر‌های مخابراتی حدود ۳۵۰ میلیون آمپر ساعت است، که پس از افتتاح این کارخانه، امکان صادرات حدود ۵۰ میلیون آمپرساعت باتری‌های صنعتی و مخابراتی در کشور ایجاد می‌شود.

شجاعی همچنین به افتتاح کارخانه تولید باتری‌های لیتیومی اشاره کرد و گفت: با افتتاح کارخانه تولید باتری‌های لیتیومی و تمام اتوماتیک، که عمده کاربرد آنها در وسایل حمل و نقل الکتریکی است، زنجیره ارزش طراحی و تولید باتری‌های لیتیومی تکمیل می‌شود.

معاون سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع درباره استفاده عمومی از باتر‌های لیتیومی افزود: باتری، محور توسعه وسایل حمل و نقل الکتریکی است.

به لحاظ فنی و اقتصادی ۴۵ تا ۵۵ درصد ارزش یک وسیله حمل و نقل الکتریکی اعم از خودروی الکتریکی، موتورسیکلت الکتریکی و سایر وسایل را شامل می‌شود.

روند توسعه وسایل حمل و نقل الکتریکی وابسته به توسعه باتری است.

تولید بومی باتری در کشور

شجاعی ادامه داد: از سال ۱۳۹۳ تولید سلول‌های باتری لیتیومی را در کشور آغاز کردیم و کارخانه‌ای کاملاً بومی با دانش فنی در داخل کشور ایجاد شد.

امروز با افتتاح این کارخانه تمام اتوماتیک، طراحی و تولید پک باتری‌های لیتیومی برای انواع وسایل حمل و نقل الکتریکی به سطح جدیدی ارتقا یافته است.

زنجیره ارزش این باتری‌ها به‌طور کامل تکمیل شده و ما به دستیابی به خودکفایی در زمینه دانش فنی تولید باتری‌های لیتیومی ادعا می‌کنیم.

این خبر بسیار مهم برای ذینفعان حوزه حمل و نقل الکتریکی است، زیرا یکی از نگرانی‌های اصلی آنها تأمین باتری‌های این وسایل است.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی خط تولید باتری‌های لیتیومی، مسیر حرکت به سمت خودروها و موتورسیکلت‌های الکتریکی بهبود یافته و تنوع در انتخاب این وسایل حمل و نقل باعث کاهش مخاطرات ممکن می‌شود.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا