خبر خوب از هزار روز کاری دولت سیزدهم و امیدرسانی به کشور

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، دولت سیزدهم را با خزانه خالی تحویل گرفتند، هم خزانه ریالی و هم خزانه کالاهای اساسی هر دو خالی بود، شاخص‌های اقتصادی هم وضعیت خوبی نداشت، شرایط نقدینگی نیز بی‌مهابا افزایش یافته بود و رکورد بیشترین میزان رشد نقدینگی در آن دولت ثبت شد.

وضعیت رشد پایه پولی هم بهتر از نقدینگی نبود؛ چنانکه فقط در یک ماه یعنی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به فروردین ماه پایه پولی رشدی ۶ درصدی را تجربه کرد.

تورم به جامانده از دهه نود، بدهی سنگین دولت قبل، کاهش سرمایه‌گذاری و رکود و شرطی‌شدن اقتصاد هم از دیگر میراث های دولت یازدهم و دوازدهم برای رئیس جمهور هشتم بود.

در این شرایط دولت سیزدهم بر سر کار آمد و مدیریت کشور را تحویل گرفت و اقدامات اصلاحی را آغاز کرد.

شروع به کار دولت آیت الله رئیسی با چالش‌های برجسته اقتصادی از دولت روحانی همراه شد و رئیس جمهور هشتم با انبوهی از ویرانی‌هایی مواجه شد که برای اصلاح خرابی‌های گذشته، هم نیاز به زمان داشت و هم منابع اما در همین زمان اندک سه ساله و با ۱۰۵۰ روز فعالیت شبانه روزی و جهادی دولت سیزدهم یک اقتصاد بحران زده را به سمت تعادل تغییر جهت داد و فرصتی برای رئیس‌جمهور جدید مهیا کرد تا اقتصاد کشور را جهش دهد.

زمانی که دولت شهید رئیسی در سال ۱۴۰۰ کشور را در وضعیتی بحرانی و پس از هشت سال فاجعه‌بار تحویل گرفت کسی فکرش را هم نمی‌کرد روزی دولت سیزدهم با اینچنین اتفاقات مثبتی تحویل دولت چهاردهم دهد.

دولت سیزدهم در فرصت فعالیت خود، گام‌های مهمی در راستای ایجاد فرصت‌ها و ظرفیت‌های تازه برای کشور برداشت.

شهید رئیسی بدون اینکه بحران‌های موجود را به کف جامعه منتقل کند، کار را مدیریت کرد و اکنون در نبود او، کابینه اش اقتصاد کشور را در شرایطی مناسب و آماده جهش به دولت جدید تحویل خواهد داد.

اگرچه دولت سیزدهم نتوانست با ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی به ایستگاه پایانی برسد اما در همین عمر ۳ ساله نیز به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی شهید رئیسی، بسیاری از مشکلاتی که در سال پایانی دولت دوازدهم بُروز و ظهور یافت.

با همان مشکلات عدیده خصوصا در بخش های اقتصادی، معیشت مردم، روابط خارجی، تأمین کالاهای اساسی و اعتماد اجتماعی به دولت سیزدهم تحویل شد، برطرف و با پشتوانه خوبی به دولت بعدی تحویل داده خواهد شد.

در اقدامی بی سابقه و برای ثبت در تاریخ آخرین جلسه هیات دولت به ارائه گزارش عملکرد وزرا اختصاص داده شد و هر کدام از اعضای کابینه گزارشی از عملکرد ۳۴ ماه فعالیت خود همراه با آمار و ارقام و اسناد ارائه کردند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا