خبر خوب اداره گاز؛ انجام بیش از ۱۰۰ عملیات ایمنی از سوی شرکت گاز استان البرز

در ۶ ماه نخست سال جاری، شرکت گاز استان البرز ۱۰۹ عملیات ایمنی را با موفقیت به انجام رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، کامران ایمانی فولادی مدیرعامل شرکت گاز استان البرز ضمن بیان مطلب فوق، افزود: همچنین در این بازه زمانی یک پروانه عملیات ویژه و ۱۰۸ پروانه عملیات متعارف صادر شده که نشان‌دهنده تعهد شرکت به ایمنی و کیفیت در ارائه خدمات است.

به گفته ایمانی فولادی در نیمه نخست امسال ۲۷۵ پروانه گرم، ۹۴ پروانه سرد و ۲۰۱ پروانه مکمل از سوی واحد HSE صادر شده که این آمار بیانگر تلاش‌های مستمر در راستای بهبود ایمنی و نظارت دقیق بر عملیات است؛ چراکه به دنبال ارتقای استانداردهای ایمنی و تأمین آرامش خاطر جامعه در استفاده از خدمات گاز هستیم.

 رفع ۹۰ درصد از عوامل بالقوه آسیب‌رسان

 وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اهمیت حفظ امنیت در پروژه‌های صنعت گاز، مطرح کرد: به دنبال بازرسی‌ها، ممیزی‌ها و بازدیدهای ایمنی و آتش‌نشانی، تعداد ۹۵۲ مورد عدم انطباق گزارش شده که از این تعداد، ۷۷۲ گزارش عدم انطباق ناشی از بازرسی‌ها و بازدیدهای ایمنی و آتش‌نشانی بوده است.

 ایمانی فولادی افزود: در این راستا، ۶۰ مورد عامل آسیب‌رسان بالقوه شناسایی شده که از این تعداد، ۵۴ عامل بالقوه آسیب‌رسان رفع شده و با احتساب این فعالیت‌ها، حدود ۹۰ درصد عوامل بالقوه آسیب‌رسان به طور مؤثر برطرف شده است.

 برگزاری ۱۱ جلسه تخصصی ایمنی

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با تأکید بر استفاده از هشتگ هوادار انرژی برای استقبال از روزهای سرد سال، اظهار کرد: در ۶ ماه اخیر، ۱۱ جلسه تخصصی ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شده که هدف از آن تقویت فرهنگ ایمنی میان کارکنان و بهبود عملکرد در پروژه‌ها بوده است.

وی بیان کرد: همچنین، ۶ جلسه درس‌آموزی از رویدادهای گذشته برگزار شده تا از تجربیات گذشته بهره‌برداری شود و از بروز حوادث مشابه جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به وضعیت پروژه‌ها اظهار کرد: ۵۸ پروژه فعال در حال اجرا داریم که با نظارت دقیق و بازدیدهای مستمر ایمنی، به دنبال تأمین ایمنی در تمامی مراحل این پروژه‌ها هستیم.

ایمانی فولادی ادامه داد: در این راستا، ۵۴ بازدید ایمنی از وضعیت ایمنی پروژه‌ها انجام شده و ۱۲ مطلب آموزشی در زمینه ایمنی و آتش‌نشانی تهیه و منتشر شده است؛ چراکه ایمنی همواره در اولویت قرار دارد و این شرکت با جدیت به دنبال ارتقای استانداردهای ایمنی و آموزش کارکنان است.

وی با بیان اینکه برای حفظ ایمنی آموزش مستمر موردنیاز است، اعلام کرد: آموزش کارکنان در زمینه‌های ایمنی، دستورالعمل‌ها و شیوه‌های کار ایمن و ترویج فرهنگ ایمنی از طریق پویش‌های آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در دستور کار شرکت گاز استان البرز قرار دارد.

 ایمانی فولادی خاطرنشان کرد: برای ایجاد بهبودهای بیشتر در ایمنی خطرات موجود در محیط کار شناسایی و اولویت‌بندی شده و برای پیگیری و مدیریت آن خطرات ثبت و مستندسازی شده است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه ایمنی، پیاده‌سازی سامانه‌های مدیریت ایمنی با استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهای دیجیتال برای نظارت بر ایمنی و مدیریت بحران و استفاده از حسگرها و فناوری‌های هوشمند با به‌کارگیری فناوری‌های جدید برای شناسایی خطرات و پیشگیری از حوادث را از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت برای حفظ ایمنی در پروژه‌ها عنوان کرد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا