خبر خوب از بومی سازی؛ داخلی‌سازی قطعات توربین MAN در منطقه نه عملیات انتقال گاز

مدیر منطقه نه عملیات انتقال گاز، از ساخت قطعات توربین MAN و صرفه‌جویی اقتصادی ۱۱ میلیاردریالی حاصل از آن در این منطقه عملیاتی، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مفخمی، مدیر منطقه نه عملیات انتقال گاز با اعلام این خبر گفت: با تلاش همکاران این منطقه، ساخت مسیر هوای توربین نوع MAN در راستای خودکفایی و بومی‌سازی اقلام مصرفی منطقه با موفقیت به اتمام رسید.

 وی، افزود: پس از اعلام گزارش فرسودگی در قطعه مسیر هوای توربین MAN توسط واحد تأسیسات تقویت فشار گاز نکا، نور و قلعه جیق به واحد عملیات تأسیسات، تهیه این قطعه در دستور کار قرار گرفت؛ اما باتوجه‌به تحریم و قیمت بالای قطعات جهت تعویض آن و همچنین عدم توانایی ساخت آن توسط شرکت‌های داخلی، تهیه کالا از طریق کمیته خودکفایی منطقه مورد پیگیری قرار گرفت.

 مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز، افزود: برای تهیه این قطعه، تحقیقات و بررسی‌ها در خصوص متریال و روش ساخت صورت گرفت و ساخت قطعه با نظارت و پیشنهاد فنی واحد تعمیرات اساسی مکانیک منطقه با مبلغ نهایی ۸۰ میلیون ریال تهیه و جهت نصب به‌صورت آزمایشی به تأسیسات نکا ارسال شد.

 مفخمی با اعلام اینکه قطعه آزمایشی تهیه شده در واحد B تأسیسات نکا توسط همکاران نصب و توربین با موفقیت انجام شد، افزود: پس از تست و موفقیت‌آمیز بودن عملیات، ۵ عدد از مسیر هوای ورودی توربین MAN ساخته شد تا در تأسیسات دارای توربین MAN در این منطقه عملیاتی نصب شود.

 مفخمی ضمن قدردانی از اجرای این عملیات، گفت: با ساخت ۵ قطعه توسط همکاران متعهد منطقه، صرفه‌جویی اقتصادی حدود ۱۱ میلیارد ریال رقم خورده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا