خبر برای پایتختی ها؛ هفته آینده نخستین واگن قطار مترو وارداتی تست می‌شود

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، رییس شورای اسلامی شهر تهران از تست نخستین واگن قطار ساخته شده وارداتی طی هفته آینده در متروی تهران خبر داد و گفت: اولین رام قطار نیز به نظرم تا هفت ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

مهدی چمران امروز شنبه در حاشیه نشست خبری مراسم بزرگداشت شهید چمران افزود: البته کشور چین برای تحویل قطارهای وعده داده شده زمان بیشتری می‌خواهد اما طبق قرار این واگن‌ها سریعتر تحویل داده خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تراموای اهدایی از کشور چین وارد کشور شده است یا خیر؟ یادآور شد: قرار است تحویل دهند اما هنوز چیزی بدست‌مان نرسیده است.

چمران در ادامه افزود: پیشنهاد شد تا تراموایی بدون راننده به ما اهدا کنند اما با توجه به شرایط کنونی شهر تهران نپذیرفتیم چرا که به این شیوه بسیار سخت است، درخواست کردیم تا تراموایی چرخ لاستیکی که با راننده هدایت می‌شود به ما تحویل دهند.

وی با بیان اینکه قیمت تراموا گران است و اگر از لحاظ قیمتی نیز به صرفه باشد مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: در چین این ترامواها بصورت اتوبوسی چرخ لاستیکی و دارای سه کابین به صورت هوشمند و بدون راننده فعال هستند و خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کابین تراموا از کابین‌های اتوبوس سه کابینه کمی بزرگتر است، ادامه داد: در صورتی که تراموا بدست‌مان برسد در فاز نخست در خط میدان آزادی – تهرانپارس که بستر آن فراهم است و سابقا محل حرکت اتوبوس برقی‌ها بود، فعال خواهد شد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا