خبرخوب پزشکی : افتتاح 2000 خانه بهداشت تا پایان سال جاری

 به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه تا کنون دو هزار خانه بهداشت در دولت مردمی به بهره‌برداری رسیده است، خبر داد که تا پایان سال جاری دو هزار خانه بهداشت دیگر در کشور احداث خواهند شد.

دکتر بهرام عین‌اللهی، که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به خراسان شمالی سفر کرده است، اهمیت احداث خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت را به عنوان اولویت وزارت بهداشت در دولت مردمی تأکید کرد و افزود: دولت به بهره‌گیری از ظرفیت خیرین سلامت در ارتقای شاخص‌های درمانی و بهداشتی کشور تاکید دارد.

وی اظهار داشت که وزارت بهداشت همواره تلاش کرده است تا از ظرفیت خیرین بهره‌برداری نماید و در این راستا از کمک‌های مالی خیرین به میزان ۳۶ هزار میلیارد ریال در سال گذشته برای احداث بیمارستان‌ها، ساخت خانه‌های بهداشت و تهیه تجهیزات پزشکی استفاده کرده است. وی افزود: نیکوکاران سلامت در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال به بخش بهداشت و درمان کمک کرده‌اند که نشان‌دهنده رشد دو برابری این کمک‌ها نسبت به سال ۱۴۰۰ است.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده در ۹۱ شهرستان به صورت آزمایشی، افزود: با فعال شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات بر مبنای سطح‌بندی و با کمترین هزینه به بیماران ارائه می‌شود.

پایگاه خبری امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا