خبرخوب اقتصادی: عملیاتی شدن ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری زیر دریا و ارتباطات فضایی در دولت سیزدهم

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مردم این وزارت را به دلیل سرعت بالای اینترنت به خوبی شناخته‌اند، اعلام کرد: دولت سیزدهم در دوره دو سال گذشته موفق به عملیاتی کردن 150 کیلومتر فیبر نوری زیر دریا و بهبود ارتباطات فضائی شده است.

عیسی زارع‌پور افزود: مردم در آینده نزدیک توانایی استفاده از سرعت اینترنت نزدیک به گیگابایت بر ثانیه را خواهند داشت. توسعه و به‌روزرسانی تمامی لایه‌های شبکه ارتباطی سیار و ثابت از طریق بستر فیبر نوری به منظور راه‌اندازی ایران هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به افتتاح فیبر نوری در مناطق بابل، بابلسر و نکا در استان مازندران، تصریح کرد: با گسترش زیرساخت‌های ارتباطی، بهبود کیفیت تصاویر ماهواره‌ای نیز مشاهده می‌شود.

این مسئول شبکه ملی اطلاعات را به عنوان یک شبکه با سرعت و امنیت در سطح کشور توصیف کرد و گفت: زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی، شامل خدماتی چون موتور جستجو و شبکه‌های اجتماعی، جزء مهمترین اقسام شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تأسیس قرارگاه شبکه ملی اطلاعات، بر توسعه زیرساخت شبکه ارتباطی در سراسر کشور تأکید کرد و اظهار کرد: در حال حاضر، ایران در رتبه 154 از نظر توسعه ارتباطات سیار و ثابت جهان قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه به مسائل زیرساختی ارتباطات را به عنوان یک نادیده‌گری از سوی تمام دولت‌های گذشته خواند و افزود: طرح فیبر نوری، به عنوان مهم‌ترین زیرساخت ارتباطی، از دو سال گذشته به خوبی در حال اجراست.
یکی از طرح‌های مهم برای تسریع در راستای دیجیتالی شدن، اتصال روستاها به اینترنت و گسترش اتصال به شبکه ملی اطلاعات است. این اتصالات به‌عنوان یک هدف اساسی برای ایجاد عدالت اجتماعی در نظر گرفته شده است. زارع‌پور در این زمینه اظهار کرد: دسترسی تمامی روستاهای بیش از ۲۰ خانوار به اینترنت با سرعت بالا، یکی از وعده‌های این وزارت برای سال ۱۴۰۰ بوده است.

با پیشرفت‌های اخیر و اقدامات انجام شده در دو سال گذشته، بیش از ۶ هزار روستا به اینترنت متصل شده‌اند، و حدود ۲ هزار روستا دیگر نیز تا پایان سال به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا