خبر خوب از مسکن: نام نویسی از مستاجران برای وام 200 میلیون تومانی

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، مسئول بخش مسکن و ساختمان در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد که دستورالعمل‌ها و اختصاص اعتبارات وام کمک رهن مسکن به میزان ۲۰۰ میلیون تومان برای ساکنین شهر تهران و ۱۰۰ میلیون تومان برای شهرستان‌های استان صادر شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط سایت رسمی دولت و با استناد به اظهارات وزارت راه و شهرسازی، عبدالرضا غفوری از ارسال دستورالعمل‌ها و تخصیص وام کمک رهن مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای ساکنان شهر تهران خبر داد و تأکید کرد که هدف از این اقدام، حمایت از افراد مستأجر و کمک به تأمین رهن مسکن آن‌ها است که نام‌نویسی برای آن از ابتدای اسفند ماه در استان‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد که متقاضیان باید برای دریافت این وام، در وب‌سایت saman.mrud.ir ثبت‌نام کرده و فرآیند نام‌نویسی و ارسال مدارک لازم را دنبال نمایند.

غفوری تأکید کرد که متقاضیان باید قرارداد اجاره‌ای رسمی یا قراردادی که در سامانه ثبت معاملات املاک ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد، ارائه دهند.

همچنین، ایشان اشاره کرد که متقاضی و همسرش باید در زمان ثبت‌نام، فاقد هرگونه مسکن یا زمین مسکونی باشند و در صورتی که در هر زمانی مالکیت آن‌ها محرز شود، از فرآیند وام کنار گذاشته خواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل تأکید کرد که این وام به افراد متأهل و در صورت تخصیص بودجه، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال، زنان سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای ۴۵ سال نیز تعلق خواهد گرفت.

وی یادآور شد که بازپرداخت وام در مدت زمان حداکثر پنج سال امکان‌پذیر است و شرایط بازپرداخت بر اساس قوانین مصوب بانک‌ها خواهد بود.

اگر متقاضی پیش از این وام دیگری در زمینه مسکن دریافت کرده باشد، درخواست وی مورد قبول واقع نمی‌شود.

در نهایت، غفوری اعلام کرد که بر اساس تصویب‌نامه جدید شورای پول و اعتبار کشور، به منظور حمایت از مستأجران با درآمد پایین، سقف وام کمک رهن مسکن در شهرهای استان تهران به ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها به ۴۰ میلیون تومان رسیده است.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا