بهترین معجون جوش خوردن استخوان

بهترین معجون جوش خوردن استخوان چیست؟ به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، یکی از رنج هایی که هر فردی ممکن است به آن مبتلا شود عارضه شکستن استخوان است. در این مقاله قصد داریم شما را با معجون جوش خوردن استخوان آشنا کنیم. اگر استخوانی از شما یا یکی از آشنایان شکسته است لطفا این غذاها و خوراکی ها را به او معرفی کنید.

این عارضه برای بسیاری از ما یا اطرافیان ما رخ داده است. از کودکی و خردسالی این شکستگی استخوان ها گریبان گیر افراد می شود تا زمان کهولت سن که شدت و تعدد این شکستگی ها بیشتر می شود.

یکی از موضوعاتی که برای همه افرادی که دچار این عارضه شده درمان این شکستگی و برگشت به زندگی عادی است.

بهترین راه درمان شکستی استخوان

بهترین کار و درمان شکستگی گچ گرفتن و بستن آتل است. اما ریشه درمان هر بیماری و هر دردی قطعا صبر کردن  و صبور بودن است.

معجون جوش خوردن استخوان

با این حال نباید از روش هایی که موجب تسریع در درمان شکستگی و جوش خوردن استخوانها می شود غافل شد. روش هایی که موجب می‌شود سرعت جوش خوردن استخوان ها بیشتر شده و روند درمان بهتر شکل بگیرد.

داشتن رژیم غذایی مناسب راهی برای جوش خوردن سریع استخوان ها

عوامل مهمی در بهبود وضعیت شکستگی استخوان اثر دارد. یکی از عواملی که نقش برجسته ای در بهبود بیماری شکستگی استخوان ها دارد داشتن یک سبک زندگی با روش تغذیه مناسب است.

بیشتر بدانید: اندازه طبیعی پروستات در 60 سالگی چقدر است؟

عادات غذایی نه تنها در استحکام و سلامت اعضای بدن همچون استخوان موثر است بلکه در سرعت درمان نیز نقش زیادی دارد.

عضو شکسته شده برای شروع به جوش خوردن و بازسازی خود محتاج مواد غذایی مورد نیاز خود است. شخص آسیب دیده باید با داشتن یک برنامه غذایی سالم و مواد مغذی را در اختیار عضو آسیب دیده قرار دهد.

اما باید بدانیم که این رژیم غذایی شامل چه موادی بوده و استخوان برای جوش خوردن سریعتر به چه مواد غذایی نیازمند است. باید بدانیم معجون جوش خوردن استخوان چیست؟

اگرچه فرد بیمار می‌تواند مواد مورد نیاز استخوان را از طریق مصرف مکمل‌های دارویی و قرص های این حوزه  به دست آورد، اما چه خوب می باشد که این مواد از طریق مواد غذایی سالم و مفید که حاوی این ریز مغذی ها هستند تامین گردد.

معجون جوش خوردن استخوان

کلسیم:

از کودکی با فوائد و مزیت های مصرف شیر و لبنیات که حاوی مقادیر زیادی کلسیم هستند آشنا شده ایم. کلسیم یک ماده معدنی عالی برای درمان جوش خوردن استخوان است. چرا که کلسیم در ساختن استخوان اثر مستقیم دارد.

کلسیم در چه غذاهایی وجود دارد؟

در مرحله اول همه محصولات لبنی شامل، شیر، پنیر،ماست و کشک دارای کلسیم فراوان هستند. دلمه، پنیر، سویا، شلغم یا سبزیجات، لوبیا کلم پیچ، کلم بروکلی، سویا، کنسرو ماهی تن یا ماهی سالمون با استخوان، شیر بادام و غلات یا آب غنی شده همگی منابعی برای دریافت کلسیم هستند.

معجون جوش خوردن استخوان

مقدار کلسیمی که بدن به آن محتاج است به مسائل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل سن و همچنین جنسیت است. آقایان ۱۹ تا ۷۰ ساله و بانوان ۱۹ تا ۵۰ ساله خوب است که روزی ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم را در سبد غذایی خود داشته باشند.

البته که با افزایش سن این مقدار افزایش می یابد. به طوری که مردان بعد از ۷۰ سالگی و زنان بعد از ۵۰ سالگی به ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم نیاز دارند.

لیزین:

لیزین یک نوع اسید آمینه است که نقش مهمی در جذب کلسیم به استخوان دارد. اکثر موادی که پروتئین زیادی دارند لیزین زیادی هم دارند مانند شیر کم چرب، ماهی، سویا، تخم مرغ و لوبیا.  سیب و اسفناج هم سرشار از لیزین هستند.

بورون:

این ماده موجب کاهش دفع کلسیم و منیزیم از ادرار شده و موجب میشود تا کلسیم بیشتری در دسترس استخوان قرار گیرد. سیب، آووکادو و گردو بورون زیادی دارند.

ویتامین دی D:

یکی از منابع اصلی دریافت ویتامین D قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب حداقل به مدت یک ربع می‌باشد. اما برخی افراد به دلیل محل سکونت، شغل و دلایل دیگر نتوانند مقادیر کافی از این ویتامین را به بدن خود انتقال دهند.

اگر دوست داشتید بخوانید: غذاهای مضر برای کم خونی/ گیاهان دارویی مناسب برای درمان فقر آهن

لذا مصرف مواد غذایی همچون محصولات لبنی از جمله شیر غنی شده با ویتامین D، زرده تخم مرغ، ماهی‌های چرب مانند ماهی تن، ماهی ساردین و ماهی سالمون این ویتامین را به بدن خود برسانند.

داشتن این ماده غذایی در سبد غذایی برای کمک به وضعیت شکستگی استخوان لازم است. این ماده مغذی در جذب کلسیم از خون بدن یک اثر فوق العاده دارد.

از آن جایی که استخوان‌ها برای ترمیم خود نیاز به دریافت مقادیر کافی کلسیم دارند، باید دوزهای کافی از ویتامین Dرا دریافت کنند. باید با خوردن خوراکی و معجون مناسب این ویتامین را در بدن تامین کرد.

ویتامین کا –K:

این ویتامین در استخوان سازی دخالت می‌کند و در جوش خوردن شکستگی نقش مهمی دارد. ویتامین کا در کلم و کاهو و اسفناج یافت می‌شود.

معجون جوش خوردن استخوان

جذب مقادیر کافی ویتامین K باعث تسریع در میزان تولید پروتئین استئوکلسین در استخوان‌ها می‌شود. برای تامین این ویتامین باید رژیم غذایی شامل گل کلم، گوشت، کلم بروکلی، جگر، تخم مرغ و ماهی را در سبک زندگی خود بگنجانید.

بیشتر بدانید: چگونه در مدت کوتاهی چاق شویم/راهکارهای سریع افزایش وزن

ویتامین سی-C:

منبع اصلی برای ویتامین سی را میتوان پرتقال دانست. همچنین سیب زمینی، فلفل دلمه، گوجه فرنگی، لیمو دارای ویتامین سی هستند. این ماده یعنی ویتامین سی به بدن کمک می‌کند تا کلاژن بسازد.

کلاژن به پروتئینی گفته می‌شود که از اصلی‌ترین سلول‌های سازنده استخوان‌ها است و همچنین فراوان‌ترین پروتئینی می باشد که در بافت‌های بدن یافت می‌شود. وجود مقادیر کافی کلاژن نه تنها در تقویت استخوان‌ها، بلکه در کمک به بهبود آنها نیز موثر می‌باشد.

پروتئین:

برای جوش خوردن سریع تر استخوان های شکسته شده نیاز است علاوه بر موارد بالا پروتئین بدن تامین شود. چرا که پروتئین حدود نیمی از ساختار استخوان‌ها را تشکیل می‌دهد.

همچنین باید گفت پروتئین در جذب کلسیم که یک ماده مهم برای سلامت استخوان‌ها است، نقش اساسی دارد.

برای همین است که داشتن مواد غذایی پروتئین دار در رژیم غذایی در تقویت و بهبود استخوان‌ها ضروری است. شیر، ماهی، پنیر، جگر، گوشت قرمز، سویا و حبوبات همگی منابعی سرشار از پروتئین هستند.

پتاسیم:

پتاسیم یک ماده ارزشمند غذایی است که این توانایی را دارد که انواع اسید‌های موجود در بدن را خنثی کند. به این ترتیب به بدن در حفظ کلسیم که ماده استخوان ساز است. برای سلامت و استحکام استخوان‌ها و کمک به التیام یافتن آنها پس از آسیب دیدگی ضروری است، کمک کند.

شیر، گوشت، سیب زمینی، ماهی، چغندر، اسفناج، لوبیا سفید، موز، خردل، پرتقال از جمله منابع تامن پتاسیم هستند که در جوش خوردن سریع استخوان بسیار اثرگذار هستند.

آب:

هیچ وقت از نوشیدن آب به اندازه کافی غافل نشوید. برای بدنی که ۷۰ درصد آن را آب تشکیل داده است حتما آب یک جایگاه ویژه دارد. آب برای بسیاری از بیماریها و برای پیشگیری از بیماری ها کاربرد دارد.

اگر دوست داشتید بدانید: چه میوه هایی برای کم خونی مضر است+ نشانه های بیماری فقر آهن چیست؟

آب در افزایش میزان سوخت و ساز بدن، دفع مواد زائد و همچنین حفظ سلامت بدن نقش مهمی دارد. با مصرف مقادیر کافی آب می‌توان به افزایش سرعت ترمیم بافت‌های آسیب دیده و بهبودی آنها کمک کرد.

معجون جوش خوردن استخوان

فسفر برای جوش خوردن استخوان:

از کوکی یاد گرفته ایم که بدن فسفر می سوزاند تا رشد کند. این ماده غذایی که در عدس، بادام، گوشت، گاو، ماهی و گوسفند، وجود دارد به همراه کلسیم کریستال‌هایی را که در استحکام استخوان‌ها نقش دارند.

این نکته را هم بدانید که در حدود ۸۵% از فسفر، درون استخوان‌ها و دندان‌ها یافت می‌شود.

منیزیم:

یکی از مواد معدنی که در متابولیسم بدن نقش مهمی دارد، منیزیم می‌باشد. که کمبود آن با بهم خوردن تعادل ویتامین D و کلسیم استخوان همراه خواهد بود.

این ریز مغذی در تولید پروتئین و همچنین استخوان سازی و کمک به ترمیم شکستگی استخوان‌ها نقش دارد. از عوارض کمبود این ماده در بدن می‌توان به افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان. که در نتیجه آن فرد مستعد شکستگی استخوان می‌شود، اشاره کرد.

منیزیم مورد نیاز بدن را می‌توان با مصرف مواد مغذی حاوی آن از جمله تخم کدو، دانه‌های آفتابگردان، کنجد، بلغور جو دوسر، بادام هندی، موز، نخود فرنگی، دانه کتان و همچنین شیر کم چرب دریافت کرد.

آهن:

آهن یک ماده مغذی و فوق العاده مهم برای سلامت و صحت بدن است. کمبود آهن در بدن عوارض بسیار زیادی دارد و بیماری های مختلفی را در پی دارد.

یکی از نشانه های مهم کمبود آهن در بدن کم خونی است. اشخاصی که دچار شکستگی استخوان شده اند روند درمان آنها در مقایسه با سایر افراد ممکن است بیشتر زمان ببرد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش کاهش ورم بینی/ از مصرف قرص آناهیل تا نوشیدن آب کرفس و آناناس

تخم مرغ، جگر، کشمش، تخم کدو، ماهی، سبزیجات سبز برگ،کلم بروکلی، غلات غنی شده. شکلات تلخ، اسفناج، نان‌های سبوس دار همگی دارای آهن بوده و می توانید در تامین آهن بدن خود روی آن ها حساب کنید.

آهن علاوه بر این که در تولید کلاژن که برای بازسازی استخوان مورد نیاز است نقش مهم دارد. در تولید هموگلوبین و حمل اکسیژن توسط آن نقش بسیار مهمی دارد.

معجون جوش خوردن استخوان

اکسیژن برای ترمیم تمام بافت‌های آسیب دیده لازم است. با گردش خون و اکسیژن رسانی مناسب به بافت ها شرایط لازم برای بهبودشان فراهم می‌شود.

مدت زمان جوش خوردن استخوان

به طور معمول پس از گذشت شش هفته از شکستگی استخوان در اندام فوقانی. و دوبرابر این زمان در اندام تحتانی  استخوان جدید شروع به پر کردن محل شکستگی کرده و پس از ۱۲ هفته کاملا پر می شود.

بیشتر بدانید: تعبیر خواب افتادن دندان در دست بدون خونریزی

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، نمی توان به طور دقیق گفت مدت زمان جوش خوردن استخوان ها چقدر است. زیرا در تعیین مدت دقیق این امر عوامل مختلفی اعم از سن، ژنتیک، میزان و محل شکستگی. رژیم غذایی، استعمال یا عدم استعمال دخانیات، وجود یا عدم وجود عفونت، مصرف یا عدم مصرف مشروبات الکلی. و یا آسیب هایی مانند پارگی تاندون ها یا رگ که در حین شکستگی ممکن است رخ دهد تأثیر دارد.

اما اگر بخواهیم  به طور میانگین بگوییم که ۴ تا ۶ هفته نیاز به آتل بوده. به ۶ الی ۸ هفته زمان نیاز است تا استخوان شکسته جوش خورده و بهبود یابد. بنابراین مدت زمان جوش خوردن استخوان ها تقریبا ۶ تا ۸ هفته است.

عوامل موثر در جوش خوردن استخوان

عوامل مختلفی در جوش خوردن سریعتر استخوان دخیل هستند. حرکت دادن مرتب مفاصل بدن و تقویت عضلات اطراف استخوان ها تاثیر مهمی در زودتر جوش خوردن استخوان‌ها دارند.

طبق دستورات پزشک معالج و تحت نظر یک فیزیوتراپ میتوانید. با انجام نرمش های مخصوص حرکات اندام های خود را بهتر کرده و قدرت عضلات اطراف استخوان ها را افزایش دهید.

عوامل مضر در جوش خوردن استخوان

از عواملی که سبب کاهش خون‌رسانی و تأخیر در زمان جوش‌خوردن استخوان می‌شود، موارد زیر است:
استعمال دخانیات و نیکوتین

  • کهولت سن
  • دیابت
  • کم‌خونی
  • بی‌حسی و بیماری نوروپاتیک بافت اطراف
  • تغذیه نامناسب
  • کمبود ویتامین‌ها از جمله ویتامین سی و دی و املاحی چون کلسیم و منیزیوم و آهن
  • مصرف داروهایی چون آسپرین، کورتون، وارفارین و ضدانعقادها
  • ورم شدید بافت اطراف (سندرم کمپارتمان) عفونت استخوان
  • نکروز پریوستال
  • آسیب عروقی، بیماری کم‌کاری تیروئید
  • و بیماری‌های روماتیسمال

علاوه بر این، نوع شکستگی در مدت زمان جوش‌خوردن تأثیر دارد.

معجون جوش خوردن استخوان

روند بهبودی شکستگی استخوان در برخی از افراد از جمله افراد میانسال. سیگاری‌ها و بیماران مبتلا به بیماری های متابولیک از جمله پوکی استخوان یا دیابت طولانی‌تر می شود.

اسکلت پیچیده استخوان‌ها در کل بدن پخش شده هنگامی که فشاری بیش از آنچه. استخوان‌ها تحمل می کند مانند ضربه یا افتادن به آنها وارد شوند در صورت عدم مقاومت شکستگی رخ می‌دهد.

شکستگی می تواند به اندازه یک خط مو جزئی باشد یا به قدری عظیم باشد که در نهایت بهبود نیابد.

خوب بخوابید و خوب استراحت کنید تا استخوان ها زودرت جوش بخورند

یکی از عوامل مهمی که در سرعت بخشی به جوش خوردن استخوان ها اثر دارد استراحت کافی است. این را فراموشس نکنید که بدن انسان همچون یک ماشین است و نیاز به استراحت دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین قرص برای پسردار شدن/معرفی داروها و رژیم غذایی مخصوص

بخصوص که استراحت کردن و خوب خوابیدن در جذب مواد مغذی هم نقش داشته و موجب جذب بهتر مواد مورد نیاز بدن می شود. پس از انجام فعالیت‌های سنگین و تحرکات اضافی پرهیز کنید. برای خود یک برنامه ورزشی سبک در نظر بگیرید.

این را هم بدانید که تقویت عضله و بافت‌های اطراف استخوان شکسته شده در جوش خوردن بهتر و سریعتر اثر دارد.

بهترین معجون برای جوش خوردن استخوان چیست؟

اگر خدایی ناکرده خودتان یا از آشناهایتان دچار شکستگی استخوان شدید حتما رژیم غذایی خود را متناسب با مواد غذایی بالا ترتیب دهید.

برخی از بهترین خوراکی هایی که برای جوش خوردن استخوان شکسته مفید هستند عبارتند از:

پروتئین ها: مواد غذایی حاوی پروتئین نقش مهمی در بهبود سلامت استخوان ها ایفا می کنند. می توانید از منابع غذایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، بوقلمون و حبوبات برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن استفاده کنید

کلسیم: کلسیم یکی از مهمترین مواد مغذی برای سلامت استخوان هاست. می توانید از منابع غذایی مانند شیر و محصولات لبنی، سبزیجات، ماهی و ماهی های چرب، تخم مرغ و سبزه ها برای تامین کلسیم لازم استفاده کنید.

ویتامین D: ویتامین D بهبود جذب کلسیم در بدن کمک می کند و به همین دلیل برای سلامت استخوان ها بسیار مهم است. می توانید از منابع غذایی مانند ماهی چرب، تخم مرغ، شیر، آردویین و غلات تقویت شده با ویتامین D استفاده کنید.

ویتامین C: ویتامین C به تقویت بافت های استخوانی کمک می کند و علاوه بر آن، بهبود جذب کلسیم نیز دارد. می توانید از منابع غذایی مانند پرتقال، توت فرنگی، خرما، برگ سبز، گیلاس و کیوی برای تامین ویتامین C مورد نیاز بدن استفاده کنید

منیزیم: منیزیم نیز بهبود جذب کلسیم در بدن را افزایش می دهد و به همین دلیل برای سلامت استخوان ها بسیار مهم است. می توانید از منابع غذایی مانند بادام، برنج، بروکلی، آووکادو، نان کامل و سبزیجات برای تامین منیزیم لازم استفاده کنید.

به طور کلی، تغذیه مناسب و متنوع با مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین، کلسیم، ویتامین D، ویتامین C و منیزیم می تواند به بهبود سلامت استخوان ها و بهبود جوش خوردن استخوان شکسته کمک کند.

همچنین، باید از موادغذایی غنی از چربی های اشباع شده و شکر ساده که ممکن است منجر به کاهش جذب کلسیم و تضعیف سلامت استخوان ها شوند، خودداری کنید.

در صورتی که به کمبود مواد مغذی در بدن خود شک می کنید، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

تهیه سوپ و معجونی سرشار از مواد مغذی بالا در سرعت بخشیدن به جوش خوردن و ترمیم استخوان‌ها اثر دارد. هرگز از خوردن معجون‌های شامل مواد غذایی بالا غافل نشوید. و بدانید که بدن شما به شدت محتاج چنین معجونی است تا به روند طبیعی خود بازگردد.

دوری از اخبار منفی و پیگیری اخبار امیدبخش

اگر بخواهیم یک راهکار دیگر را برای تسریع در درمان بیماری نام ببریم خوب است بدانید که محیط های پر استرس. و پر اضطراب در کاهش یافتن سرعت بیماری ها اثرگذار است.

اخبار منفی و ناامید کنده موجب می شود روند درمان کند شده. و بدن در جذب مواد مغذی به خوبی عمل نکرده و بدن ضعیف گردد.

معجون جوش خوردن استخوان

لذا سعی کنید در ایامی که بیمار هستید و البته در همه ایام دنبال خبرخوب و امیدبخش باشید. از خبرهای بد دوری کرده و به سمت اخبار خوب و امیدبخش بروید.

بیشتر بخوانید در این رابطه در اینجا

یکی از راه های این مسئله پیگیری اخبار خوب و امیدبخش از پایگاه خبری امیدرسان و کانال های خبری آن است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا