خبر خوب فرهنگی : آزادی زندانی با پول قلک های دانش آموزان شیرازی

به گزارش پایگاه خبری امید رسان، نوروز امسال، در قالب یک پویش مفرح، قلک‌های خیریه به دانش‌آموزان  توزیع شد. این پویش که به مدت حدود ۱۰ ماه ادامه داشته و تعدادی بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان جمع آوری کرده است، با همکاری دستگاه‌های قضایی و زندان‌های محلی اجرا شد.

مسئولین اعلام کردند که با این مبلغ و هماهنگی با دستگاه قضائی و مقامات زندانی، تاکنون ۹ نفر از زندانیان محکوم به جرائم غیرعمد مالی از زندان آزاد شده‌اند. این زندانیان که پدر یا مادری دارای فرزند دانش‌آموز بودند، به خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

مرحله دوم این پویش با توزیع قلک‌ها در میان دانش‌آموزان آغاز شده است. برنامه این است که دانش‌آموزان پس از عید نوروز و عید سعید فطر نیز کمک به آزادی مادران زندانی جرائم غیرعمد کنند.

در حال حاضر، حدود ۱۰۰۰ نفر از زندانیان محکوم به جرائم غیرعمد مالی همچنان در زندان‌های مختلف استان گرفتار هستند و انتظار کمک‌های خیران و انجمن‌های خیریه دارند.

مسئولان برنامه دارند که با تلاش‌های بیشتر و همت خیران، تا سالروز میلاد امام علی و روز پدر، تعدادی از پدرانی که به دلیل مشکلات مالی ناخواسته در زندان به سر می‌برند، را از زندان آزاد کنند.”

 همچنین در هرمزگان، مدیرکل زندان‌های هرمزگان اعلام کرد که یک مددجوی جرائم غیرعمد با پولی معادل ۳۵ میلیون ریال که به عنوان نفقه معوقه محکومیت داشت، از زندان استان آزاد شده است. این زندانی به دلیل داشتن بدهی مالی از زندان آزاد شده و دانش‌آموزان خیر مبلغ ۳۰ میلیون ریال از قلک‌های خود را شکسته و برای آزادی او پرداخت کردند.

وی افزود که در حال حاضر ۳۵ مددجو به علت ارتکاب جرایم غیرعمد و بدهی به مبلغ حدود ۴۵۰ میلیارد ریال در زندان‌های هرمزگان به حبس احکام شده‌اند. مدیرکل زندان‌های هرمزگان همچنین اعلام کرد که در ۱۰ ماه نخست سال جاری، ۱۵۲ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی به مبلغ یک هزار میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا