پماد کالامین برای چیست؟ نحوه مصرف و عوارض استفاده از آن

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، پماد کالامین یکی از پمادهای پر استفاده مردم است که نیازی به نسخه پزشک ندارد. این پماد برای درمان بیماری های پوستی و التهابات پوستی استفاده می شود.

پماد کالامین برای چیست؟‌

پماد کالامین یک نوع پماد ضد التهاب و خنثی‌کننده تحریک است که در درمان مشکلات پوستی مانند خارش، قرمزی، زگیل، سوختگی، التهاب و حساسیت استفاده می‌شود.

این پماد معمولاً حاوی عنصر کالامین (Calamine) است که خاصیت خنثی کنندگی تحریک را داراست و به عنوان یک ماده ضد التهابی در رفع علائم التهاب پوستی موثر است.

همچنین، پماد کالامین معمولاً درمانی برای برخی از بیماری‌های پوستی مانند آفتاب سوختگی، پیچیدگی پوستی و درد سردرد ناشی از زگیل استفاده می‌شود.

پماد کالامین حاوی چه ترکیباتی است؟

پماد کالامین از ترکیبی از چند ماده تشکیل شده است. این پماد معمولاً شامل کالامین، اکسید روی، گلیسیرین و یا بنزوئیک اسید است.

پماد کالامین برای چیست؟ نحوه مصرف و عوارض استفاده از آن

کالامین: عنصر اصلی در پماد کالامین است و تحریک را خنثی می‌کند. همچنین، خواص ضد التهابی و خنثی کننده تحریکی را داراست.

اکسید روی: یک ماده معدنی سفیدرنگ است که در پماد کالامین به عنوان یک ماده جذب کننده استفاده می‌شود. این ماده کمک می‌کند تا پوست خشک شود و به عنوان یک ماده ضد التهابی عمل می‌کند.

گلیسیرین: یک ماده ضد التهابی و مرطوب‌کننده است که به پوست کمک می‌کند تا نرم و لطیف باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری خواندن تاریخ انقضای روی قرص+فیلم

بنزوئیک اسید: یک ماده ضد باکتری و ضد قارچ است که در برخی از فرمولاسیون‌های پماد کالامین استفاده می‌شود تا عفونت‌های پوستی را بهبود بخشد.

لازم به ذکر است که ترکیب دقیق مواد ممکن است در بین انواع مختلف پماد کالامین متفاوت باشد.

موارد مصرف پماد

پماد کالامین برای درمان مشکلات پوستی مانند خارش، قرمزی، زگیل، سوختگی، التهاب و حساسیت به کار می‌رود. در زیر به برخی از موارد مصرف پماد کالامین اشاره می‌کنم:

آفتاب سوختگی:

استفاده از پماد کالامین به عنوان یک ماده خنثی کننده تحریک، در کاهش درد و التهاب پوست ناشی از آفتاب سوختگی موثر است.

پیچیدگی پوستی:

پماد کالامین معمولاً برای کاهش قرمزی، خارش و درد پوستی در ناحیه پیچیدگی استفاده می‌شود.

زگیل:

پماد کالامین به عنوان یک ماده ضد التهابی و خنثی کننده تحریکی می‌تواند در کاهش خارش و التهاب پوست ناشی از زگیل موثر باشد.

حساسیت پوستی:

پماد کالامین به عنوان یک ماده ضد التهابی و خنثی کننده تحریکی می‌تواند در بهبود حساسیت پوستی که ناشی از آلرژی‌ها، تحریکات شیمیایی و یا دیگر عوامل استفاده شود.

سوختگی:

پماد کالامین به عنوان یک ماده خنثی کننده تحریکی استفاده می‌شود و می‌تواند در کاهش درد و التهاب ناشی از سوختگی کمک کند. در ادامه مقاله در پایگاه خبری امیدرسان با جزئیات بیشتری به این موضوع می پردازیم.

آیا پماد کالامین برای هر نوع پوستی مناسب است؟

پماد کالامین برای بسیاری از مشکلات پوستی، مانند خارش، التهاب، آفتاب سوختگی، آکنه، پوسته‌رویی، نیش حشرات و غیره، مفید است. با این حال، باید توجه داشت که پوست هر فرد متفاوت است و ممکن است برخی از افراد حساسیت یا آلرژی به پماد کالامین داشته باشند.

بهتر است قبل از استفاده از پماد کالامین، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این محصول برای درمان مشکل پوستی شما مناسب است و با وضعیت پوست شما سازگاری دارد.

در صورت بروز هرگونه علائم ناخوشایندی مانند تحریک پوستی، خارش، تورم یا قرمزی، به پزشک خود اطلاع دهید.

پماد کالامین برای چیست؟ نحوه مصرف و عوارض استفاده از آن

در کل، پماد کالامین برای بسیاری از مشکلات پوستی مناسب است، اما همیشه در حین استفاده از آن باید احتیاط کافی را در پیش گرفت تا بتواند به خوبی درمان مشکل پوستی شما را انجام دهد.

تاثیر بر نیش حشرات

پماد کالامین به عنوان یک ماده ضد التهابی و خنثی کننده تحریکی می‌تواند در کاهش خارش و التهاب ناشی از نیش حشرات موثر باشد.

این پماد معمولاً شامل کالامین است که خاصیت خنثی کنندگی تحریک را داراست و به عنوان یک ماده ضد التهابی در رفع علائم التهاب پوستی موثر است. همچنین، پماد کالامین ممکن است شامل مواد دیگری مانند گلیسیرین باشد که به پوست کمک می‌کند تا نرم و لطیف باشد و درمان خارش و التهاب پوستی را تسریع می کند.

اگر نیش حشرات باعث سوختگی، قرمزی، خارش و التهاب پوست شما شده است، پماد کالامین می‌تواند به شما کمک کند تا علائم این حادثه را بهبود بخشید.

با این حال، در صورتی که شدت علائم شما بسیار شدید باشد یا به همراه علائم دیگری همراه باشد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

تاثیر کالامین بر عوارض گیاهان سمی

پماد کالامین برای درمان مشکلات پوستی مانند خارش، قرمزی، زگیل، سوختگی، التهاب و حساسیت به کار می‌رود. این پماد معمولاً حاوی عنصر کالامین (Calamine) است که به عنوان یک ماده خنثی کننده تحریک و ضد التهابی در رفع علائم التهاب پوستی موثر است.

با این حال، پماد کالامین نباید به عنوان درمانی برای عوارض گیاهان سمی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره خواص و مضرات گل گاوزبان

اگر با عوارض گیاهان سمی روبرو شده‌اید، بهتر است فوراً به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که علائم شما شدید باشد، ممکن است نیاز به درمان‌های دیگری داشته باشید تا بهبودی حاصل شود.

همچنین، بهتر است با استفاده از محافظت‌های شخصی مانند دستکش، لباس مناسب و عینک، خود را در برابر تماس با گیاهان سمی محافظت کنید.

پماد کالامین و بیماری آبله‌مرغان

بیماری آبله مرغان یک بیماری ویروسی است که علائمی شامل آبله‌های قرمز رنگ بر روی پوست، تب و خستگی را ایجاد می‌کند. در حالت عادی، پماد کالامین به تنهایی نمی‌تواند در درمان بیماری آبله مرغان موثر باشد.

با این حال، پماد کالامین ممکن است به عنوان یک ماده ضد التهابی و خنثی کننده تحریکی برای کاهش خارش و التهاب پوستی که ناشی از آبله‌های بیماری آبله مرغان استفاده شود.

پماد کالامین برای چیست؟ نحوه مصرف و عوارض استفاده از آن

از طرفی، باید به یاد داشته باشید که بیماری آبله مرغان برای بیشتر افراد به طور طبیعی عبور می کند و نیازی به درمان خاصی ندارد.

در صورتی که شما یا فرزندتان با بیماری آبله مرغان مبتلا شده اید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و به دستورات و نکاتی که به شما داده می شود عمل کنید.

تاثیر پماد کالامین بر  سوختگی های خفیف

پماد کالامین به عنوان یک ماده خنثی کننده تحریکی و ضد التهابی می‌تواند در درمان سوختگی های خفیف موثر باشد. پماد کالامین شامل کالامین است که خاصیت خنثی کنندگی تحریک را داراست و به عنوان یک ماده ضد التهابی در رفع علائم التهاب پوستی موثر است.

برای استفاده از پماد کالامین در درمان سوختگی های خفیف، می‌توانید پماد را به محل سوختگی بزنید و آن را به آرامی ماساژ دهید تا پوست آرام شود.

این کار می‌تواند در کاهش درد و التهاب ناشی از سوختگی کمک کند. همچنین، ممکن است برای کاهش درد و التهاب، قبل از استفاده از پماد کالامین، یخ را در یک دستمال قرار داده و به محل سوختگی بگذارید.

اگر سوختگی شما خیلی شدید است، باید به یک پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر سوختگی به محل دیگری از بدن شما انتشار یافته باشد، آبله‌هایی در پوست شما شکل گرفته باشد، یا اگر شما علائم دیگری مانند تب دارید.

تاثبر پماد کالامین بر انگل گال

انگل گال یک بیماری پوستی است که ناشی از عفونت با کرم‌های کوچک ریز است. پماد کالامین به تنهایی نمی‌تواند در درمان این بیماری موثر باشد. با این حال، پماد کالامین ممکن است برای کاهش خارش و التهاب پوستی که ناشی از انگل گال استفاده شود.

درمان انگل گال باید توسط پزشک انجام شود و ممکن است شامل کرم‌ها و شامپوهای ضد عفونی کننده باشد. در بعضی موارد، ممکن است تزریقات دارویی نیز برای رفع علائم این بیماری مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بدانید: خواص پماد ویتامین آ برای لک صورت

اگر شما فکر می‌کنید که ممکن است به انگل گال مبتلا شده‌اید، بهتر است به زودی به پزشک خود مراجعه کنید تا درمان مناسب را برای شما تجویز کند.

پماد کالامین برای بیماری اگزما:

پماد کالامین می‌تواند در درمان بیماری اگزما موثر باشد. اگزما یک بیماری پوستی است که با خارش، قرمزی و ترشح از پوست همراه است. پماد کالامین شامل کالامین است که خاصیت خنثی کنندگی تحریک را داراست و به عنوان یک ماده ضد التهابی در رفع علائم التهاب پوستی موثر است.

پماد کالامین برای چیست؟ نحوه مصرف و عوارض استفاده از آن

پماد کالامین می‌تواند به عنوان یک ماده خنثی کننده تحریکی برای کاهش خارش و التهاب پوستی که ناشی از بیماری اگزما استفاده شود.

بهتر است پیش از استفاده از پماد کالامین در درمان بیماری اگزما با پزشک خود مشورت کنید. پزشک ممکن است به شما دستورالعمل‌های خاصی برای استفاده از پماد کالامین در درمان این بیماری بدهد و یا به شما محصولات دیگری را تجویز کند که برای درمان اگزما موثرتر هستند.

همچنین، اگر علائم شما شدید باشد، ممکن است نیاز به درمان‌های دیگری داشته باشید تا بهبودی حاصل شود.

تاثیر پماد کالامین در بهبود جوش صورت

پماد کالامین ممکن است به عنوان یک ماده خنثی کننده تحریکی و ضد التهابی در بهبود جوش صورت موثر باشد. جوش صورت یک بیماری پوستی است که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید و با وجود علایمی مانند قرمزی، خارش و التهاب، درد و ترشح مواجه می‌شوند.

بیشتر بدانید: فواید و مضرات مصرف ساقه طلایی

پماد کالامین شامل کالامین است که خاصیت خنثی کنندگی تحریک را داراست و به عنوان یک ماده ضد التهابی در رفع علائم التهاب پوستی موثر است.

پماد کالامین می‌تواند به عنوان یک ماده خنثی کننده تحریکی برای کاهش خارش و التهاب پوستی که ناشی از جوش صورت استفاده شود.

اگر جوش شما شدید است، بهتر است به دکتر پوستهای خود مراجعه کنید. پزشک ممکن است به شما محصولات دیگری را تجویز کند که برای درمان جوش صورت موثرتر هستند، اما در موارد خفیف، پماد کالامین می‌تواند به شما کمک کند تا بهبودی بیشتری در جوش صورت خود ببینید.

پماد کالامین برای واژن

پماد کالامین معمولاً برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود و استفاده از آن در منطقه واژن توصیه نمی‌شود. در واقع، استفاده از پماد کالامین در منطقه واژن ممکن است باعث تحریک و التهاب بیشتر شود و مشکلات جدی‌تری را برای شما ایجاد کند.

اگر شما علائمی مانند خارش، التهاب، سوزش، خارش و یا پوست قرمز رنگ در منطقه واژن تجربه می‌کنید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما می‌تواند علت این علائم را تشخیص داده و درمان مناسب را برای شما تجویز کند.

در بعضی موارد، پزشک ممکن است به شما پمادی تجویز کند که برای درمان بیماری‌های پوستی منطقه واژن مناسب است.

پماد کالامین و عرق سوز شدن

پماد کالامین ممکن است در کاهش التهاب و خنثی کردن تحریک در پوستی که به دلیل عرق سوزش بر اثر تعریق شدید دچار التهاب شده باشد، موثر باشد. عرق سوزش یک شرایط پوستی است که به دلیل تعریق بیش از حد در مناطقی از بدن که پوست نازکتری دارند، مانند زیر بغل، درون ران، پشت زانو و گردن، ایجاد می‌شود.

پماد کالامین برای چیست؟ نحوه مصرف و عوارض استفاده از آن

پماد کالامین، شامل کالامین است که خواص ضد التهابی و خنثی کننده تحریکی دارد و می‌تواند به عنوان یک ماده ضد آلرژیک درمان عرق سوزش را تسکین دهد. با این حال، پماد کالامین تنها می‌تواند علائم عرق سوزش را کاهش دهد و نمی‌تواند علت آن را درمان کند.

اگر عرق سوزش شما شدید است و با استفاده از پماد کالامین بهبود نمی‌یابد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک می‌تواند به شما داروهای دیگری را تجویز کند یا در صورت نیاز، شما را برای انجام آزمایش‌های بیشتر به متخصص پوست و تناسلی معرفی کند.

کالامین و نیش کنه

نیش کنه یکی از مشکلات پوستی است که به دلیل تماس با حیوانات مانند کنه‌ها ایجاد می‌شود و باعث قرمزی، خارش و التهاب پوست می‌شود. درمان نیش کنه شامل استفاده از مواد ضد التهابی و ضد خارش است که می‌تواند علائم بیماری را کاهش دهد.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره بیماری فشار خون و راه های پیشگیری از آن

پماد کالامین معمولاً به عنوان یک ماده خنثی کننده تحریکی و ضد التهابی در درمان نیش کنه موثر است. کالامین خاصیت خنثی کنندگی تحریک را داراست و به عنوان یک ماده ضد التهابی در رفع علائم التهاب پوستی موثر است.

همچنین، پماد کالامین می‌تواند به عنوان یک ماده خنثی کننده تحریکی برای کاهش خارش و التهاب پوستی که ناشی از نیش کنه استفاده شود.

پماد کالامین برای چیست؟ نحوه مصرف و عوارض استفاده از آن

به هر حال، اگر شما با نیش کنه مواجه شده‌اید، بهتر است به زودی به پزشک خود مراجعه کنید تا درمان مناسب را برای شما تجویز کند. پزشک ممکن است به شما داروهای دیگری را نیز تجویز کند که برای درمان نیش کنه موثرتر هستند.

آیا می‌توانم پماد کالامین را بدون نسخه پزشکی تهیه کنم؟

پماد کالامین به عنوان یک ماده بدون نسخه قابل تهیه است و برخی از فروشگاه‌های دارویی، آنلاین یا حتی در بعضی از فروشگاه‌های سوپرمارکت‌ها قابل دسترسی است. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از هر نوع محصول دارویی، به ویزیت پزشک مراجعه کنید و نظر وی را در مورد استفاده از پماد کالامین برای شما بپرسید.

علاوه بر این، باید توجه داشت که پماد کالامین ممکن است برای همه مناسب نباشد و ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شود. برای مثال، در برخی از افراد ممکن است حساسیت و آلرژی به کالامین وجود داشته باشد و استفاده از پماد کالامین در این صورت ممکن است علائم بیشتری را به وجود آورد.

به همین دلیل، قبل از استفاده از پماد کالامین، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض مصرف پماد کالامین

پماد کالامین به طور کلی به عنوان یک داروی ایمن و بدون عوارض جانبی قابل استفاده است. با این حال، در برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد شود. برخی از عوارض جانبی شایع پماد کالامین عبارتند از:

  • خشکی، ترشح کم و خارش پوست در محل استفاده
  • تحریک، التهاب و قرمزی پوست در محل استفاده
  • حساسیت و آلرژی به کالامین که می‌تواند علائمی مانند خارش، سردرد، تنفس سخت و یا بی‌هوشی را به همراه داشته باشد.

در صورت بروز هر گونه علائم ناخوشایند، بهتر است از استفاده از پماد کالامین خودداری کرد و به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما می‌تواند علت عوارض را تشخیص داده و درمان مناسب را برای شما تجویز کند.

بیشتر بخوانید: برای رفع سردرد بعد از قلیان چه کنیم؟

در صورتی که در حال استفاده از داروهای دیگر هستید، بهتر است قبل از استفاده از پماد کالامین با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه مصرف پماد کالامین

پماد کالامین به عنوان یک ماده ضد التهابی و خنثی کننده تحریکی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند عرق سوزش، خارش، التهاب و نیش کنه استفاده می‌شود. نحوه مصرف پماد کالامین عبارتند از:

۱٫ پیش از استفاده از پماد کالامین، پوست را با آب و صابون تمیز کنید و به خوبی خشک کنید.

۲٫ با دستان خود یا با استفاده از یک پارچه تمیز، پماد کالامین را به ناحیه مورد نظر بر روی پوست بمالید.

۳٫ پماد کالامین را به آرامی و با حرکات چرخشی به سمت بالا مالید تا به خوبی جذب شود.

۴٫ در صورت نیاز، پماد کالامین را تا سه بار در روز تکرار کنید.

۵٫ پس از استفاده از پماد کالامین، دستان خود را به خوبی با آب و صابون شسته و پوست را با آب تمیز بشویید.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از پماد کالامین، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، به وی نشان دهید که در چه نوع مشکل پوستی دچارید و به مدت چه مدت باید از پماد کالامین استفاده کنید. همچنین، اگر علائم بعد از چند روز استفاده از پماد کالامین بهبود نیافت، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

آیا پماد کالامین با دیگر داروها تداخل دارد؟

پماد کالامین با برخی از داروها تداخل دارد و ممکن است باعث افزایش یا کاهش اثر برخی از داروها شود. برای مثال، مصرف پماد کالامین همزمان با داروهایی که برای درمان التهاب و خونریزی به کار می‌روند، مانند وارفارین، هپارین و ایبوپروفن، ممکن است باعث افزایش خطر خونریزی شود.

همچنین، مصرف پماد کالامین با داروهایی که برای بیماری‌های قلبی مصرف می‌شوند، مانند دیجوکسین، می‌تواند باعث کاهش غلظت دیجوکسین در بدن شود و اثر دارو را کاهش دهد.

پماد کالامین برای چیست؟ نحوه مصرف و عوارض استفاده از آن

بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از پماد کالامین با پزشک خود مشورت کنید و در صورت استفاده همزمان از داروهای دیگر، با پزشک خود در مورد تداخلات ممکن بین داروها صحبت کنید. همچنین، در صورت بروز علائم ناخوشایندی در هنگام مصرف پماد کالامین به پزشک خود اطلاع دهید.

نحوه نگهداری پماد کالامین

پماد کالامین باید در شرایطی نگهداری شود که از دما و رطوبت بالایی در محیط جلوگیری کند. بهتر است پماد کالامین را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید و از نور خورشید و گرمای شدید دور نگه دارید. همچنین، باید این محصول را در جایی نگهداری کنید که از دسترس کودکان و حیوانات خانگی خارج شده باشد.

بیشتر بدانید: رتینول چیست؟ مزایا و معایب قرص و کپسول رتینول

همچنین، پس از هر بار استفاده، درب پماد کالامین را به خوبی ببندید تا از نفوذ هوا و خشک شدن محصول جلوگیری شود. در صورتی که پماد کالامین رنگ، بو یا قوام خود را تغییر داده باشد، بهتر است از استفاده از آن خودداری کنید و محصول جدیدی خریداری کنید.

همچنین، تاریخ انقضای پماد کالامین را همیشه بررسی کنید و پس از گذشت تاریخ انقضا آن را دور بیندازید. استفاده از پماد کالامین منقضی شده ممکن است باعث کاهش اثربخشی آن شود و باعث عوارض جانبی ناخوشایندی شود.

بهترین زمان مصرف پماد کالامین

زمان مصرف پماد کالامین بستگی به نوع مشکل پوستی و توصیه‌های پزشک دارد. در برخی موارد، پماد کالامین باید چند بار در روز استفاده شود تا به خوبی اثر بگذارد، در حالی که در موارد دیگر، استفاده از پماد کالامین به صورت دوره‌ای و به مدت محدود توصیه می‌شود.

در برخی موارد مانند درمان نیش حشرات، پماد کالامین به صورت فوری بعد از نیش یا تماس با حشره به کار می‌رود تا از ایجاد آلرژی و تورم جلوگیری شود.

به هر حال، برای استفاده بهینه از پماد کالامین، بهتر است به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید و زمان و مدت زمان مصرف مناسب را رعایت کنید.

در صورتی که پس از چند روز استفاده از پماد کالامین علائم بهتر نشده یا بهبود یافته ولی به طور موقت بوده باشد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید و از او در خصوص روش درمان و مصرف پماد کالامین سوال کنید.

چند توصیه درباره مصرف پماد کالامین

برای استفاده بهینه از پماد کالامین، می‌توانید این توصیه‌ها را مراعات کنید:

۱٫ قبل از استفاده از پماد کالامین، پوست را با آب و صابون تمیز کنید و به خوبی بخشید.

۲٫ پماد کالامین را به ناحیه مورد نظر بر روی پوست بمالید و به آرامی و با حرکات چرخشی به سمت بالا مالید تا به خوبی جذب شود.

۳٫ در صورت نیاز، پماد کالامین را تا سه بار در روز تکرار کنید.

۴٫ مصرف پماد کالامین برای مدت طولانی و به طور بیش از حد توصیه نمی‌شود.

۵٫ پس از استفاده از پماد کالامین، دستان خود را به خوبی با آب و صابون شسته و پوست را با آب تمیز بشویید.

۶٫ پماد کالامین را در دمای خنک و خشک و دور از نور خورشید و گرمای شدید نگهداری کنید.

۷٫ با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که پماد کالامین برای درمان مشکل پوستی شما مناسب است و با داروهای دیگری که ممکن است مصرف کنید تداخل ندارد.

۸٫ در صورت بروز علائم ناخوشایندی مانند خارش، تورم، درد یا قرمزی پوست، به پزشک خود اطلاع دهید.

۹٫ هرگز از پماد کالامین منقضی شده استفاده نکنید و پس از تاریخ انقضا آن را دور بیندازید.

۱۰٫ در صورتی که علائم بعد از چند روز استفاده از پماد کالامین بهبود نیافت، به پزشک خود مراجعه کنید.

ادامه در این لینک

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا