خواص پماد ویتامین آ برای لک صورت/ منابع غنی ویتامین A و نحوه مصرف پماد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، داشتن یک پوست صاف و شفاف و فاقد هرگونه لک و آکنه برای همه خوشایند است. برای این امر احتمالا شما راه های مختلفی را امتحان نموده اید.

پماد ویتامین آ برای لک صورت و مصرف اصولی آن یکی از راهکارهایی که قرار است امروز به آن بپردازیم.

شما اگر برای بهوبد وضعیت پوستتان نظر یک متخصص پوست را جویا شوید احتمالا به شما می گوید که کرمی را استفاده کنید که حاوی ویتامین آ ویتامین A باشد. می دانید چرا؟ پاسخ این است که ویتامین A برای پوست و رفع لکه‌های آن فوائد زیادی دارد.

اما قبل از پرداختن به این موضوع باید بدانیم که همه چیز در استفاده از کرم و یا مصرف پماد خلاصه نمی شود. لذا برای داشتن پوست صاف و شفاف لازم است یک رژیم غذایی مناسب حاوی انواع ویتامین ها داشته باشید.

فوائد پماد آ د (A+D) برای پوست انسان

در همین ابتدا به صورت خلاصه می گوییم پماد آ د (Vitamin A+D) حاوی ویتامین A و D است. این ویتامین رطوبت طبیعی موجود در پوست شما را نگهداری می کند.

لذا با این ویتامین دوست داشتنی پوست‌های آسیب دیده بهبود می یابند.  خبر خوب این است که اگر به طور صحیح از این پماد استفاده شود عارضه جانبی نخواهد داشت.

فواید ویتامین A برای رفع لکه های پوست

بررسی پماد ویتامین آ برای لک صورت را باید در دستور کار دهید. قبلا گفتیم این محصول نقش مرطوب کنندگی دارد و برای بهبود زبری، پوسته پوسته شدن، خارش پوست، بثورات پوشک استفاده می گردد.

در محصولات آرایشی ویتامین آ-A را با نام رتینول می شناسند. در اکثر محصولات کیفیت پوست مانند کرم دور چشم و سرم پوست این ویتامین نقش اساسی دارد.

خبر خوب این است که ویتامین A ناهماهنگی های موجود در رنگ پوست را از بین می برد. همچنین این ماده دوست داشتنی دشمن چین و چروک پوست است و روند آن را کاهش می دهد.

خوب است بدانید این ویتامین قادر است منافذ پوستی را هم به مرور کوچک کند. همچنین باید بدانیم و آگاه باشیم که ویتامین آ موجب می شود پوست سفت شده و قوام یابد.

بنابراین همه کرم های ضد لک عالی این ویتامین را در خود جای داده اند.

ویتامین A را چه از طریق رژیم غذایی جذب بدن نماییم و چه آن را به صورت موضعی مثل کرم ها استفاده کنیم خوب است. در هر دو صورت پوست شما به جذب این ویتامین اقدام خواهد کرد.

اگرچه جذب آن از طریق غذا و مکمل های غذایی اثرات بهتری دارد.

کدام غذاها ویتامین آ دارند؟

این ویتامین مهم و حیاتی را به روش های مختلف به بدن هدیه داد. روش هایی همچون رژیم غذایی مخصوص، کرم های موضعی، روغن های حاوی ویتامین آ برای این کار پیشنهاد می شود.

پماد ویتامین آ برای لک صورت
پماد ویتامین آ برای لک صورت

همچنین مصرف مکمل و قرص های حاوی ویتامین هم راهگاشت.

رتینوئیدها و کاروتینوئیدها اشکال اصلی ویتامین آ هستند. ماهی آزاد، تخم مرغ، روغن کبد ماهی، جگر گاو، تخم مرغ همه دارای ویتامین آ هستند.

همچنین محصولات لبنی همچون پنیر چدار، شیر و کره حاوی مقدار زیادی از رتینوئیدها می باشند.

از هویج، سبزیجات سبز برگ، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی هم غافل نشوید. به همه این ها میوه هایی همچون آلو، زردآلو، پاپایا و انبه هم اضافه کنید که سرشار از کاروتینوئیدها هستند.

مصرف قرص و کپسول ویتامین آ

علاوه بر موارد بالا که باید مورد توجه باشند ویتامین آ را می توان به عنوان مکمل یا قرص نیز مصرف نمود.

خبر خوب اینکه اغلب قرص ویتامین آ برای پوست را می توانید به صورت کپسول از داروخانه ها تهیه کنید.

گفتنی است برخی مواد غذایی مانند شیر و غلات صبحانه توسط سازندگان با این ویتامین غنی شده اند.

مصرف روغن ویتامین آ را فراموش نکنید. روغن ویتامین آ به اشکالی همچون کپسول هایی که باز شده و یا سرم در بازار به فروش می رسد.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم بررسی حساسیت آن بر روی پوست خود است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش کاهش ورم بینی

اگر میخواهید از این روغن استفاده کنید ابتدا کمی از آن را روی قسمت کوچکی از بدن ریخته و مالش دهید.

اگر پس از چند ساعت خارش یا قرمزی و یا… سراغتان نیامد با خیال راحت از روغن ویتامین آ برای کل بدن یا صورت و گردن استفاده نمایید.

نوع دیگر برای جذب ویتامن آ روش مرسوم و معروف یعنی مصرف موضعی است. کرم ها و پمادهای زیادی در بازار وجود دارد که دارای ویتامین آ می باشند.

از ضد آفتاب ها گرفته تا کرم های ضد پیری، روغن های غنی شده با ویتامین آ و پمادهای ضد آکنه محصولاتی هستند که برای بهبود وضعیت پوست ساخته می شوند. یکی از معروف ترین این محصولات که مصرف موضعی دارد پماد ویتامین آ د برای پوست است که اغلب ما با آن آشنایی داریم.

خواص ویتامین آ برای پوست

در ادامه به شما خواهیم گفت که مزایا و خواص استفاده درست از ویتامن آ چیست.

کاهش چین و چروک پوست:

همانطور که گفتیم یکی از بهترین مزیت های این ویتامین کاهش دادن چین و چروک پوست است. این ویتامین پوست را سفت کرده وبه آن قوام و فرم بهتری می دهد.

کاهش جوش های صورت:

باید بدانیم علت جوش زدن صورت مسدود شدن منافذ، چربی اضافی، باکتری ها و سلول های مرده پوست است. این منافذ ریز و گاها درشت مکان خوبی برای رشد و تکثیر باکتری های اکنه با نام پروپیونی باکتریوم می باشند. خاصیت ویتامین آ این است که تولید چربی در پوست را کم کرده و محرکی برای تولید سلول های جدید در پوست است. اینها باعث میشود دیگر شاهد بروز آکنه و جوش در پوست نباشیم.

تحریک بازسازی سلول های سالم:

کاروتینوئیدهای موجود در ویتامین آ یک ماده ضروری و حیاتی برای تولید سلول های سالم می باشند. همچنین ویتامین آ یک تحرک کننده معروف برای  برای فیبروبلاست ها می باشند. این فیبروبلاست ها وظیفه استحکام دادن پوست را بر عهده دارند.

به عبارتی ویتامین A باعث تقویت تولید سلول های سالم می گردد. این سلول ها از لایه بیرونی پوست در برابر عفونت، آلودگی و باکتری ها حفاظت می کنند.

جلوگیری از پیری زودرس

اولین اثر مصرف و جذب ویتامین آ برای پوست شما این می باشد که نشانه ای از خطوط ریز و یا همان چین و چروک و به تبع آن، پیری زودرس پوست را در پوست خود مشاهده نخواهید کرد. پماد ویتامین آ برای لک صورت را در نظر داشته باشید.

علت این مسئله این است که زمانی که که مواد و غذاهایی حاوی بتاکاروتن و کاروتینوئیدهای پرو ویتامین آ مصرف می شود، خواص آنتی اکسیدانی آنها رادیکال های آزاد مسئول تجزیه کلاژن را از بین می برد.

درخشندگی و رنگ یکنواخت پوست

خوب است بدانید مصرف ویتامین آ علاوه بر حذف چین و چروک موجب درخشندگی و صاف شدن آن هم می گردد.

باید گفت استفاده مداوم از این ویتامین به صورت موضعی موجب کاهش رنگدانه های پوست می شود. یعنی پوست شما درخشان‌تر از قبل شده و یکنواخت می گردد که خیلی خوب است.

وقتی از این ویتامین استفاده کنیم بازسازی سلولی در پوست رخ داده و لذا پوستی شفاف و جدیدتر به خود خواهیم دید.

بیشتر بخوانید: بهترین معجون برای جوش خوردن استخوان

استفاده از کرم های حاوی ویتامین آ می تواند رنگدانه ها را کاهش داده و باعث درخشندگی پوست شما شود. علت هم این است که سلول های جدید و تازه جایگزین سلول های مرده و آسیب دیده می شود. نتیجه کار داشتن پوست شفاف،صاف، یکنواخت و درخشنده است.

محافظت در برابر آفتاب

یکی دیگر از فوائد مصرف ویتامین آ محافظت از پوست در برابر عوارض تابش مستقیم آفتاب است. استفاده مناسب و به اندازه از این ویتامین پوست شما را در برابر اشعه UV مقاوم می کند. در عبارتی دیگر اینگونه است که این ویتامن حساسیت پوست شما را به آسیبهای تابش مستقیم آفتاب کمتر می کند. لذا سوختگی و بروز آکنه و همچنین لکه های قهوه ای روی پوست شما کمتر رخ خواهد داد.

پماد ویتامین آ برای لک صورت
پماد ویتامین آ برای لک صورت

مقدار و روش مصرف کرم یا پماد ویتامین آ+د

  • قبل از درمان پوست خود با ویتامین آ د، بروشور داخل جعبه را با حوصله مطالعه نمایید. این متن کمک می نماید  تا اطلاعات کاملی را در خصوص این پماد کسب کرده و اگر هم عوارضی باشد از آن با خبر شوید.
  • حتما باید رعایت نمایید که این پماد رابا نظر پزشک و طبق دستورالعمل مربوطه استفاده کنید.
  • همانطور که در بالا اشاره کردیم در ۲۴ ابتدایی مصرف از کرم و یا پماد به عوارض جانبی آن دقت نمایید و اگر دچار  قرمزی و یا خارش شدید، از ادامه مصرف کرم خودداری کنید. اگر بعد از گذشت یک هفته از استفاده این دارو، مشکلات پوستی شما بهبود نیافت، به پزشک خود خبر دهید.
  • نکته دیگر اینکه قبل از مصرف کرم یا دارو و یا روغن حتما ناحیه مورد نظر را کاملا و سپس خشک کنید.
  • برای این که از مزایای این ویتامین بهره مند شوید لطفا آن را به طور منظم مصرف کنید. اگر فراموش کردید که کرم یا پماد روزانه خود را در زمان مشخص مصرف کنید، نگران نشوید. دوز از یاد رفته را مصرف ننمایید. نباید به خاطر دوز از یاد رفته، دو سری از دارو را باهم مصرف کنید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا