سفری آسوده و بدون دغدغه با قطار نور الرضا

سفر با قطار، تجربه‌ای متفاوت است؛ زیرا حین سفر می‌توانید از طبیعت زیبای مسیر لذت برده و فضایی خصوصی‌تر نسبت به هواپیما یا اتوبوس داشته باشید. البته این تجربه درصورتی لذت‌بخش خواهد بود که قطار انتخابی ازنظر امکانات و خدمات شرایط مناسبی داشته باشد. درحال‌حاضر، یکی از شرکت‌های محبوب و باکیفیت در سیستم ریلی کشور، شرکت نور الرضا است. قطار نورالرضا از امکاناتی فوق‌العاده برخوردار است. اگر قصد رزرو بلیط قطار را دارید و به‌دنبال بهترین شرکت حمل‌ونقل ریلی هستید، با این مطلب همراه باشید تا شما را با امکانات فوق‌العاده این قطار آشنا کنیم.

امکانات قطارهای نور الرضا

در میان شرکت‌های مختلف حمل‌ونقل ریلی، شرکت نور الرضا یکی از بهترین‌ها است و پیشرفته‌ترین و مجهزترین قطارها را در اختیار دارد. قطارهای نور الرضا در مسیر مشهد به شیراز، تهران، کرج، اصفهان و بالعکس فعال هستند و مسافران از مبدأ و مقصد هر کدام از شهرهای گفته‌شده، امکان رزرو این بلیط قطار را دارند. قطارهای نور الرضا از واگن‌هایی با 10 کوپه تشکیل شده‌اند که هر کوپه دارای 4 تخت است.

کوپه‌ها فضایی شیک و راحت دارند و تمام صندلی‌ها با متریال مناسب و راحت طراحی و تولید شده‌اند. به‌محض ورود به کوپه، این امکان برای شما فراهم است که دمای آن را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید، برای این منظور می‌توانید از کلیدهای لمسی در بالای کوپه استفاده کنید.

بین صندلی‌های کوپه، میز پذیرایی وجود دارد که فضای مناسبی برای قرارگیری ظروف غذا دارند و به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. هر کوپه دارای دو مانیتور است که آرشیوی از فیلم‌ها و موسیقی‌ها در آن‌ها ذخیره شده و این امکان را دارید که براساس سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ همچنین، اگر همراهان شما در حال استراحت هستند، می‌توانید از هدفون داخل کوپه برای تماشای فیلم یا گوش‌دادن به موسیقی استفاده کنید.

در کوپه‌های قطار نور الرضا نیازی به استفاده از پاوربانک ندارید؛ زیرا پریز برق در کنار صندلی‌ها تعبیه شده تا به‌راحتی وسایل الکترونیکی خود را شارژ کنید و دغدغه‌ای بابت تمام‌شدن شارژ آن‌ها نداشته باشید؛ همچنین، در هر کوپه پیجری وجود دارد که ازطریق آن می‌توانید با مهمانداران ارتباط گرفته و مواردی که به آن نیاز دارید را به آن‌ها اعلام کنید.

تشریفات و خدمات در قطارهای نور الرضا

بلیط قطار نور الرضا در 4 کلاس معمولی، اکونومی، بیزینس و فرست‌کلاس عرضه می‌شود و خدمات و تشریفات در هر کدام از آن‌ها متفاوت است. در ادامه، به شرح تفاوت‌های هر سطح از بلیط‌های این قطار می‌پردازیم.

خدمات در بلیط‌های فرست‌کلاس

درصورتی‌که برای سفر گزینه فرست‌کلاس را انتخاب کنید، یک منوی غذایی با چهار انتخاب خواهید داشت که معمولا شامل چلوکباب میکس، اکبرجوجه، چلوجوجه و باقالی‌پلو با گوشت خواهد بود؛ همچنین، این امکان را دارید که نوشیدنی خود را براساس علاقه از میان گزینه‌های نوشابه، دوغ و دلستر انتخاب کنید. برای مسافران فرست‌کلاس، امکان سرو غذا هم در رستوران و هم در کوپه وجود دارد.

میان‌وعده در پذیرایی فرست‌کلاس آجیل و سه نوع میوه فصل است و به‌محض ورود، سرویس چای، نسکافه، دمنوش، قند و شیرینی و شکلات به‌همراه پک بهداشتی شامل مسواک، خمیردندان، دمپایی و شانه در اختیار شما قرار می‌گیرد. کوپه‌های فرست‌کلاس از فضایی لوکس و شیک برخوردار هستند و میزها با گل‌های طبیعی آراسته می‌شوند.

تشریفات و خدمات در بیزینس‌کلاس

تشریفات و خدمات در بیزینس‌کلاس

در کلاس بیزینیس نیز منویی با 4 غذا شامل چلوجوجه، رولت گوشت، چلومرغ و ته‌چین با نوشیدنی دلخواه در اختیار شما قرار می‌گیرد. میان‌وعده در این کلاس، آجیل با دو نوع میوه فصل است و پک بهداشتی به‌همراه پذیرایی نیز که شامل سرویس نوشیدنی گرم چای و نسکافه و شیرینی و شکلات است، برای این کلاس وجود دارد. کیفیت غذا و خدمات در هر دو کلاس بی‌نظیر است.

خدمات اکونومی

در کلاس اکونومی، پذیرایی از مسافران با عصرانه ویژه انجام می‌شود؛ اما درمورد غذا باید رزرو آن در زمان تهیه بلیط انجام شود. منوی پیشنهادی در این کلاس کلاب مرغ و قارچ یا فینگرفود است. پذیرایی‌های مرسوم قطار نور الرضا در این کلاس هم ارائه می‌شود و تنها در بعضی آیتم‌ها با کلاس‌های قبلی تفاوت دارد. برای مثال، پذیرایی میان‌وعده دو نوع میوه و آجیل و سرویس نوشیدنی گرم، چای و قهوه همراه با کاپ‌کیک است. پک بهداشتی در این کلاس نیز ارائه می‌شود.

کلاس معمولی

در این کلاس، پذیرایی بنابر مبدأ و مقصد متفاوت است. معمولا در بیشتر مسیرها پذیرایی شامل آب‌میوه پاکتی، آب‌معدنی، چای، نسکافه، کیک و پشمک است؛ همچنین، پک بهداشتی در این کلاس تنها شامل دستمال‌مرطوب و دستمال‌کاغذی است. در بعضی مسیرها، امکان پذیرایی از مسافران در رستوران هم وجود دارد؛ در غیر این صورت، مسافران می‌توانند سرویس گفته‌شده را در کوپه داشته باشند. در مسیرهایی که مقصد شهر مشهد باشد، معمولا به مسافران ژتون مخصوص دریافت غذا از حرم امام‌رضا نیز داده می‌شود.

رزرو آنی قطارهای نور الرضا با فلای تودی

رزرو آنی قطارهای نور الرضا با فلای تودی

قطار نور الرضا به‌عنوان یکی از بهترین قطارهای حال‌حاضر ایران، در مسیرهای مختلف به حمل‌ونقل مسافران می‌پردازد. اگر قصد سفر از تهران به مشهد، تهران به شیراز، کرج به مشهد، اصفهان به مشهد و بالعکس را دارید، می‌توانید از امکانات فوق‌العاده این قطار بهره‌مند شوید. جهت رزرو بلیط قطارهای نور الرضا، کافی است ازطریق سایت یا اپلیکیشن فلای تودی اقدام کنید. در سایت فلای تودی، علاوه‌بر رزرو بلیط برای سفر با قطار، امکان رزرو هتل در هر کدام از شهرهای گفته‌شده و دیگر شهرهای ایران نیز وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا