خبر خوب سلامت: اجرای طرح سلامت خانواده در 159 شهرستان کشور

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، به گفته وزیر بهداشت، طرح سلامت خانواده امسال در کشور اجرا شده و در ١٩۵ شهرستان انجام میشود.

بهرام عین اللهی، در شبکه ملی ضیافت زندگی (پیوند اعضا) که در مشهد برگزار شد، بیاناتی داشتند که می‌توان آنها را به شرح زیر خلاصه کرد: وی تأکید کرد که پس از انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه سلامت رخ داده است و ایران تاریخی پرافتخار را در این زمینه تجربه کرده است.

عین اللهی اظهار داشت: در اوایل دوره انقلاب، کشور با وابستگی ۱۰۰ درصدی به کشورهای غربی مواجه بود و تنها ۹ دانشگاه علوم پزشکی در ایران وجود داشت، به علاوه پزشکان کشورهای همسایه به طور اصطلاحی مسئول درمان مردم ایران بودند. اما امروزه، ایران دارای ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، ۲۲ هزار عضو هیأت علمی و ۲۷۰ هزار دانشجوی ایرانی و ۸ هزار دانشجوی خارجی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران افزود: اکنون دانشجویان در تمامی رشته‌ها و مراحل تحصیلی مشغول به تحصیل هستند. همچنین، در سال گذشته، بیش از ۱۵۰۰ هزار گردشگر سلامت به کشور مراجعه کرده‌اند و از خدمات درمانی آنجا بهره‌مند شده‌اند.

عین اللهی ادامه داد: امید به زندگی در زمانه انقلاب از ۵۶ سال به ۷۶ سال ارتقا یافته است و نرخ مرگ و میر نوزادان و کودکان به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران افزود: بیماری‌های واگیر در کشور به کنترل درآمده و تلاش‌های قابل توجهی برای کمک به محرومان صورت گرفته است، که بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال کمک‌های مختلف از جانب خیران به این حوزه اعطا شده است.

عین اللهی با اشاره به مدیریت بحران کرونا اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای موفق در مقابله با این بحران بوده و ۶ نوع واکسن متفاوت برای کرونا تولید شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تأکید کرد: ساختار بهداشتی ایران بهترین شبکه‌ای است که در این زمینه وجود دارد، با بیش از ۱۸ هزار خانه بهداشت در سراسر کشور.

او اضافه کرد: طرح سلامت خانواده که از سال گذشته شروع شده است، در حال اجرا در ۱۹۵ شهرستان کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران افزود: تجهیزات پزشکی کشور بهبود یافته و بیش از ۳۰۰ دستگاه پیشرفته پزشکی در کشور توزیع شده و ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان‌ها اضافه شده است.

وی با اشاره به هوشمندسازی در مراکز بهداشتی، عملکرد موفقی از بیمارستان ولایت مشهد را ذکر کرد.

عین اللهی در انتها به ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و تأکید کرد که همه باید در شکل‌دهی به سرنوشت کشور خود مشارکت کنند.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا