خبر خوب دانش بنیان ها؛ رشد فروش ۹۲۵ همتی از سوی دانش‌بنیان‌ها

مدیر توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱۰ هزار و ۱۲۴ شرکت، گفت: فروش شرکت‌های دانش بنیان از یک‌ همت به ۹۲۵ همت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مصطفی بغدادی با اشاره به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و رسیدن تعداد آنها به عدد ۱۰ هزار و ۱۲۴ شرکت، اظهار کرد: بیشترین فعالیت این شرکت‌ها به ترتیب شامل سخت‌افزار، برق و الکترونیک، ماشین‌آلات پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارو و فرآورده‌های پیشرفته، فناوری زیستی و خدمات تجاری‌سازی بوده است.

بغدادی، فروش شرکت‌های دانش‌بنیان را از یک‌ همت به ۹۲۵ همت دانست و اظهار کرد: این شرکت‌ها همچنین زمینه اشتغال برای ۲۷ هزار دانش‌آموخته دانشگاه‌ها را فراهم کردند.

مدیر توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، کل خدمات این صندوق‌ به شرکت‌های دانش‌بنیان را ۷۹ خدمت عنوان کرد که شامل خدمات ۴۴ خدمت توانمندی سازی، ۸ خدمت سرمایه گذاری، ۷ خدمت ضمانت‌نامه و ۲۰ خدمت تسهیلاتی می‌شود.

وی ادامه داد: این صندوق تاکنون ۶۳ همت تسهیلات در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده است.

بغدادی، برگزاری رویدادهای تبادل فناوری را در راستای توسعه بازار شرکت‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در این رویدادها سعی بر شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی آنها به طرف‌های متقاضی می‌شود و در این راستا تاکنون ۴۳ رویداد تبادل فناوری برگزار شده که طی آن ۴۸۸۷ میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد شده است.

وی با اشاره به برگزاری سومین رویداد پلیس هوشمند، گفت: در اولین رویداد ۳۴ نیاز احصاء شد و طی نمایشگاه آن ۲۷ محصول از سوی ۲۷ شرکت عرضه شد و ۲۴ قرارداد با حجم ۶۴ میلیارد تومان به امضا رسید.

بغدادی دومین رویداد پلیس هوشمند را با حضور ۶۲ شرکت و انعقاد ۵ فقره قرار داد عنوان و خاطرنشان کرد: امروز سومین دوره این رویداد با حضور ۴۳ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱ شرکت غیر دانش‌بنیان در ۴ حوزه فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات، شبکه و زیر ساخت، مراقبت و الکترونیک و ارتباطات رادیویی برگزار شده است.

مدیر توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در بخش نمایشگاهی این رویداد ۶۰ محصول عرضه شده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا