خبر خوب اقتصادی؛15 هزار واحد مسکونی در اردبیل تحویل متقاضیان می شود

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان ،محبوب حیدری گفت: ۲۵ هزار واحد نهضت ملی در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجراست که از این تعداد بیشترین میزان در شهر اردبیل قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: ۲۱ هزار واحد مسکونی در پنج شهرک و سایت در شهر اردبیل در حال اجراست که این واحدها هم به لحاظ موقعیت شهری در مناطق خوبی واقع شده و هم با کیفیت‌تر و فنی‌تر از پروژه‌هایی است که در داخل شهر در دست اجراست.

او با بیان اینکه امسال نزدیک ۱۵ هزار واحد نهضت ملی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: این پروژه‌ها با پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و همین میزان آورده متقاضیان اجرا می‌شود و اگر متقاضیان نسبت به واریز به موقع وجه اقدام کنند این پروژه‌ها در بازه زمانی تعیین شده در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

حیدری با بیان اینکه شهرک شهید سلیمانی از بزرگترین شهرک‌های در دست اجرای نهضت ملی مسکن در کشور است، یادآورشد: در این شهرک ۱۵ هزار و ۸۲۰ واحد در حال ساخت است و همزمان با اجرای واحدهای مسکونی آماده سازی معابر و تامین زیرساخت‌ها هم در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآورشد: یک هزار و ۳۴۰ واحد در قطعات یک و ۲ این شهرک در قالب ۶۷ بلوک ۲۰ واحدی در حال ساخت است که تلاش بر این بوده در این پروژه ها طیفی از تنوع متراژ رعایت شود.

به گفته حیدری در این قطعات در هر طبقه یک واحد ۶۵ متری، یک واحد ۷۵ متری و ۲ واحد ۸۵ متری اجرا می‌شود.

دولت مردمی شهید رئیسی در راستای خانه دار کردن مردم و تحقق یکی از حقوق بنیادین شهروندان در قالب طرح عظیم نهضت ملی مسکن اجرای چهار میلیون واحد مسکونی را در دستور کار قرار داد که از این تعداد سهم استان اردبیل بیش از ۶۰ هزار واحد است.

یکی از عمده‌ترین چالش‌های اجرای این پروژه در استان اردبیل و به ویژه شهر اردبیل تامین زمین مورد نیاز این واحدها بود که بعد از سفر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی این چالش هم رفع شد و در اواخر سال گذشته ۶۵۰ هکتار به محدوده شهر اردبیل اضافه و زمین مورد نیاز برای اجرای این پروژه در شهر اردبیل تامین شد.

مدیریت ارشد استان اردبیل در اجرای این پروژه اهتمام جدی دارد به طوری که جلسات شورای مسکن استان به طور منظم و مستمر با حضور تمامی اعضا در استان برگزار می شود و مسئولین ارشد استانی در مقاطع مختلف از پروژه های در دست اجرا بازدید و اقدام به رفع مشکلات و موانع پیش روی این پروژه می کنند.

تامین آورده متقاضیان که اغلب از اقشار ضعیف هستند، نحوه و میزان همکاری نظام بانکی در ارائه و پرداخت تسهیلات پیش بینی شده، افزایش قیمت مصالح و هزینه‌های ساخت و لزوم به روز رسانی قیمت واحدها از جمله چالش‌های پیش روی این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا