خبر خوب از یک دستاورد؛ ساخت ویلچرهای سبک با دانش کاملا ایرانی

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، سعید فولادی، مدیرعامل شرکت مبین صنعت (ایزی موبیل) در دومین نمایشگاه آبادیران اظهار کرد: ویلچرهای برقی قدیمی وزن‌های بسیار سنگینی دارند که برای رفع این مشکل تلاش کرده‌ایم با استفاده از آلیاژ آلمینیوم وزن این ویلچرها را کاهش دهیم.

وی در ادامه افزود: در نمونه‌های قبلی وزن ویلچرها 37 الی 38 کیلوگرم بوده اما در نمونه‌های تولیدی جدید توانسته‌ایم وزن آن‌ها را به 26 کیلوگرم برسانیم.

فولادی در ادامه بیان کرد: همچنین در ماه‌های آینده نمونه جدیدی از ویلچر برقی سبک‌تر با وزن کمتر از 20 کیلوگرم به بازار عرضه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مبین همچنین گفت: در زمینه ولیچرهای غیربرقی نیز فعالیت خود را شروع کرده و تمام هدفمان این است که با تولید ویلچرهای سبک وزن امکان حمل و نقل راحتتری را برای سالمندان و معلولین ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امکان تولید ویلچرهای فوق سبک وجود دارد، اعلام کرد: برای رسیدن به این هدف تحقیقات خود را آغاز کرده‌ایم که چگونه با استفاده از آلیاژهای جدید می‌توان به این هدف دست پیدا کرد.

فولادی با اشاره به اینکه تولید محصولات شرکت مبین صنعت کاملا بومی است، تاکید کرد: در راستای تولید کالاهای کاملا ایرانی در بخش تحقیقات شرکت، برنامه‌های جدیدی طراحی کرده‌ایم تا بتوان به این هدف دست پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت مبین صنعت همچنین درباره قیمت ویلچرهای برقی گفت: بهای تمام شده ویلچرهای برقی داخلی در مقایسه با نمونه‌های خارجی 40 درصد ارزان‌تر هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه این شرکت توانسته برای 12 نفر شغل ایجاد کند، گفت: با توسعه شرکت امکان اشتغالزایی برای افراد بیشتری در این شرکت وجود دارد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا