خبر خوب اجتماعی : در2سال اخیر85 مدرسه برای دانش آموزان استثنایی راه اندازی شده /52 مدرسه در حال ساخت

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در اظهارات خود اعلام کرده است که در سال گذشته و همچنین در سال جاری تعداد حدود ۸۵ مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی در کشور افتتاح شده است. او افزوده که حدود ۵۲ مدرسه دیگر نیز در حال ساخت و احداث هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، حمید طریفی حسینی، اظهار کرده است که در سال گذشته، تحت عنوان نیازسنجی آموزش و پرورش، مطالعاتی در زمینه فضای آموزشی مورد نیاز صورت گرفت و بر اساس این مطالعات، تعداد حدود ۲۰۰ مدرسه برای ایجاد و احداث انتخاب شد. او افزود که در سال گذشته و همچنین در سال جاری، حدود ۸۵ مدرسه جدید به اضافه ۵۲۰ کلاس درس و ۵۷ هزار متر مربع فضای آموزشی راه‌اندازی شده‌اند و حدود ۵۲ مدرسه دیگر در حال ساخت و اجرا هستند.

وی تأکید کرد که بخش قابل توجهی از این توسعه و نوسازی مدارس به دستاوردهای خیران و تلاش سازمان نوسازی مدارس اختصاص دارد و اظهار داشت که تفاهمنامه‌ای با جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور منعقد شده است. این تفاهم‌نامه به منظور استانداردسازی و ارتقاء کیفیت فضاهای آموزشی و مناسب‌سازی فضاهای مدارس عادی برای دانش‌آموزان استثنایی منعقد شده است، و بر اساس آن، تا پایان سال تحصیلی جاری حدود ۳۰۰ مدرسه برای استفاده دانش‌آموزان استثنایی مناسب‌سازی خواهند شد.

وی همچنین تأکید کرد که با توجه به محدودیت‌های جسمی و حرکتی دانش‌آموزان استثنایی، اصلاحاتی مانند ایجاد رمپ، نصب آسانسور، بهبود سرویس‌های بهداشتی و آب‌خوری، و مناسب‌سازی سکوهای موجود در کلاس‌های درس برای تسهیل تحرک و رفت‌وآمد این دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارند.

در پایان، حمید طریفی حسینی اعلام کرد که سازمان نوسازی مدارس در طی دو سال گذشته حدود ۴۵۰ مدرسه را نوسازی کرده است و جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز در حال نوسازی و مناسب‌سازی حدود ۳۰۰ مدرسه دیگر با همکاری خیرین می‌باشند. پایگاه خبری امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا