خبر خوب اجتماعی: آماده باش واحدهای حامی شهر درشبهای سرد زمستان/ برای کمک به بی خانمان ها

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، در شب‌های یخبندان پایتخت، واحدهای “حامی شهر” برای کمک به افراد بی‌خانمان و معتادینی که شب‌ها را در کارتن‌ها می‌گذرانند، به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. ساکنان تهران می‌توانند با دیدن اشخاصی که در این سرمای شدید آسیب‌پذیر هستند، با شماره ۱۳۷ تماس گرفته و از شهرداری بخواهند به این افراد کمک کند.

احمد احمدی‌صدر، رئیس سازمان خدمات اجتماعی و همکاری‌های شهرداری تهران، از آماده‌باش واحدهای “حامی شهر” در این دوران سرد خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۴۰ تیم امدادی فوریتی به صورت ۲۴ ساعته در آماده‌باش بوده و تلاش‌های خود را برای کمک به افراد آسیب‌دیده اجتماعی در ۲۲ منطقه شهری تهران افزایش داده‌اند.

وی همچنین از فعالیت واحدهای موتوری در سطح خیابان‌ها خبر داد و توضیح داد که این واحدها به مناطقی که دسترسی با ون دشوار است، می‌روند تا به جذب افراد بی‌خانمان و معتادین کارتن‌خواب بپردازند.

احمدی‌صدر با اشاره به اینکه افراد بی‌خانمان و معتادین کارتن‌خواب توسط تیم‌های “حامی شهر” به ۲۰ مددسرا در سراسر تهران منتقل می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر، ظرفیت مددسراها در تهران حدود ۲۵۰۰ نفر است و این مراکز شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به این افراد هستند.

رئیس سازمان خدمات اجتماعی و همکاری‌های شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ظرفیت مددسراها در شب‌های بسیار سرد به ۲۰۰۰ نفر نیز رسیده است، گفت: معتادین متجاهر نیز در صورت پذیرش به مراکز غربالگری فرستاده شده اند.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا