خبر خوب؛ حجم تجارت بدون نفت با کشورهای همسایه به ۳۲.۶ میلیارد دلار رسید

رئیس‌ کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: حجم تجارت بدون نفت ایران با ۱۵ کشور همسایه در ۶ ماهه سال جاری به ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان،  «محمد رضوانی‌فر» امروز (سه شنبه) در این باره اظهار داشت: در ۶ ماهه سال جاری میزان تجارت بدون نفت ایران با ۱۵ کشور همسایه، ۵۰ میلیون تن و به ارزش ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی گفت: میزان تجارت بدون نفت ایران با کشورهای همسایه در این مدت از نظر وزن پنج درصد و از حیث ارزش ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته رئیس‌کل گمرک، از مجموع تجارت بدون نفت ایران با ۱۵ کشور همسایه در مدت یاد شده، ۳۹ میلیون تن به ارزش ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به صادرات و ۱۱ میلیون تن به ارزش ۱۷ میلیارد دلار به واردات اختصاص داشت.

وی ادامه‌داد: در این مدت میزان صادرات غیرنفتی به ۱۵ کشور همسایه به لحاظ وزن چهار درصد و از حیث ارزش ۱۲ درصد افزایش داشت است.

رضوانی‌فر گفت: میزان واردات از کشورهای همسایه در ۶ ماهه سال جاری از حیث وزن هشت درصد و از لحاظ ارزش ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی درباره عمده‌ی شرکای تجاری ایران در بین ۱۵ کشور همسایه در ۶ ماهه ۱۴۰۳، اظهار داشت: در این مدت کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، پاکستان و فدراسیون روسیه عمده‌ شرکای تجاری ایران در بین کشورهای همسایه بوده‌اند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا