خبر خوب؛ تصویب ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی مشهد

 رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت:پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات ویژه به هنرمندان صنایع دستی این شهر تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، حسین امیر کلالی افزود: در راستای ایجاد انگیزه و رونق تولید، با پیگیری‌های صورت گرفته این تسهیلات ویژه برای متقاضیان جدید از بین هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد در استان تصویب شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی و با اطلاع رسانی در بین هنرمندان و پس از وصول درخواست و ارسال آنها به کار گروه استانی در اداره تعاون، کار و امور اجتماعی به تصویب رسیده است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: مبلغ ۱۸ میلیارد ریال این مصوبه در بخش مشاغل خانگی مستقل و مبلغ ۶۷ میلیارد ریال در بخش پشتیبان مشاغل خانگی تصویب شده است.

امیر کلالی افزود: پیگیری برای دریافت تسهیلات ویژه به میزان ۸۵ میلیارد ریال و تصویب و پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ۱۰۹ هنرمند جدید مشهدی، ۲ اقدام ویژه اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد برای حمایت از هنرمندان طی ۶ ماهه نخست امسال بوده است.

۲۹۴ رشته صنایع دستی شناخته شده هم اکنون در کل کشور وجود دارد که ۹۴ رشته از این تعداد در خراسان رضوی زنده و فعال است همچنین چهار رشته “رنگرزی سنتی، چاروق دوزی، نمدمالی و قفل‌سازی سنتی” که تا پیش از این فراموش شده بود نیز هم اکنون در این استان احیا شده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا