خبر خوب؛ بهینه سازی چهارمین واحد نیروگاه سد دز

مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان گفت: بهینه سازی چهارمین واحد نیروگاه برق آبی سد دز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، سید مهران اسدی بیان کرد: مجوز خروج واحد چهارمین واحد نیروگاه سد دز به منظور آغاز عملیات بهینه سازی این واحد نیروگاهی از سوی مدیریت شبکه برق کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه مدت زمان عملیات بهینه سازی این واحد نیروگاهی حدود هشت ماه پیش بینی شده است، افزود: زمان بندی عملیاتی برای بهینه سازی چهارمین واحد نیروگاه سد دز با توجه به نیاز شبکه برق تا پایان اردیبهشت سال آینده تعیین شده است که در این راستا تمام منابع انسانی و امکانات مورد نیاز برای بهره برداری در زمان تعیین شده به کار گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت نیروگاه‌های برق آبی خوزستان گفت: بهینه سازی این واحد نیروگاهی توسط متخصصان و کارشناسان شرکت تعمیرات نیروگاه‌های برق آبی خوزستان در حال انجام است.

سد دز دارای هشت واحد با توان ۶۵ مگاوات است که با توجه به عمر بیش از ۵۰ ساله این واحد‌ها تعمیرات اساسی، بهینه سازی و افزایش ظرفیت این واحد‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

با بهینه سازی این واحد‌ها توان هر واحد تولیدی این نیروگاه از ۶۵ به ۹۰ مگاوات افزایش می‌یابد که با تکمیل این عملیات بهسازی در مجموع ۲۰۰ مگاوات به ظرفیت تولیدی برق این نیروگاه افزوده می‌شود.

نیروگاه دز در نقطه ژرف شبکه تولید و توزیع برق قرار دارد به همین دلیل این نیروگاه وظیفه سنگینی در پایداری شبکه و استمرار تولید برق به ویژه در فصل تابستان به عهده دارد.

سد دز یک سد بتنی برق‌آبی است که بر روی رودخانه دز توسط یک کنسرسیوم ایتالیایی احداث شد؛ این سد ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی پایین دست را آبیاری می‌کند و نقش مهمی در کنترل سیلاب‌های بالادست دارد. نیروگاه این سد دارای قدرت ۵۲۰ مگاوات است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا