خبرخوب اقتصادی: اختصاص 5 هزارمیلیارد تومان وام قرض الحسنه به مشاغل خانگی

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان ، معاون اشتغال وزیر کار، به تازگی اعلام کرده است که در طی ۸ ماه اخیر، با تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط بانک مرکزی به منظور توسعه و تقویت مشاغل خانگی، تعداد ۹۰ هزار شغل خانگی جدید ایجاد شده است. این اقدام نشان می‌دهد که مشاغل خانگی به یکی از عوامل مهم در ایجاد اشتغال در کشور تبدیل شده‌اند.

همچنین، نرخ مشارکت اقتصادی زنان در دولت سیزدهم بهبود یافته و بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران در تابستان ۱۴۰۲، این نرخ با افزایش ۰.۶ درصد نسبت به دوره قبلی رشد کرده است. افزایش جمعیت فعال، کاهش جمعیت بیکار و افزایش جمعیت شاغل به عنوان متغیرهای موثر در بهبود نرخ مشارکت اقتصادی زنان اشاره شده است.

همچنین، باید به اهمیت تسهیلات مالی اختصاص یافته به مشاغل خانگی اشاره کرد. بانک مرکزی برای اولین بار در میانه سال تسهیلات جدیدی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای این حوزه تخصیص داده است. این اقدام باعث افزایش تسهیلات مالی مشاغل خانگی به مجموع ۵ هزار میلیارد تومان شده است.

در نهایت، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار اعلام کرده که در دولت سیزدهم، متوسط درصد تحقق مصوبات شورای عالی اشتغال به ۷۰ درصد افزایش یافته است، که نشان از توجه و تلاش‌های دولت در جهت بهبود وضعیت اشتغال و مشارکت اقتصادی در کشور دارد. پایگاه خبری امیدرسان ، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا