خبر خوب؛ ایجاد هزار میلیارد تومان همرسانی فناورانه در سال 1402

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان محمد صالح خالقی، دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با اشاره بر اینکه شبکه فن‌بازار ملی ایران براساس نقشه جامع علمی کشور و ابلاغیه‌ معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی، ذیل پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کند؛ اظهار داشت:

 امروزه توجه به فناوری، تسهیل و تسریع تبادل آن، یکی از عوامل بسیار مهم توسعه کشورها است.

در کشور ما نیز ساختاری برای تسهیل این مبادلات، تحت عنوان «شبکه فن‌بازار ملی ایران» به منظورتسهیل در خرید و فروش محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌ها، اختراعات و طرح‌های سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری و رفع نیاز فناورانه صنایع کشور ایجاد شده است.

وی افزود: این شبکه به‌عنوان مرجع اطلاعات فناوری کشور با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی افرادی که با مقوله تجاری‌سازی دانش فنی و مبادله آن سروکار دارند و نیز کمک به توسعه بازار فناوری از طریق تجاری‌سازی نوآوری‌ها در کشور در سال ۱۳۸۱ تأسیس شد.

خالقی، ماموریت اصلی شبکه فن‌بازار ملی ایران را «توسعه و مدیریت بازار فناوری کشور» برشمرد و ادامه داد: فن‌بازار ملی با داشتن فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی، ابزارهای قانونی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، ماموریت خود را دنبال می‌کند.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران در خصوص ارزش فناوری های تبادل شده در سال ۱۴۰۲ گفت: در سالی که گذشت، قریب به هزار میلیارد تومان همرسانی فناورانه، توسط کارگزاران شبکه فن بازار ملی ایران رقم خورد همچنین نزدیک به ۱۰ برابر این عدد اثرگذاری بوده که کارگزاران در همرسانی داشته‌اند.

خالقی اضافه کرد : این شبکه سالانه، بیش از ۱۰۰ رویداد در سراسر کشور به منظور تسهیل در به‌هم‌رسانی فناور و متقاضی برگزار می‌کند (حدود سه رویداد در هر استان) که این رویدادهای شامل ارائه نیازهای فناورانه، فستیوال اختراعات و نوآوری ها، استارت آپ دمو، نشست بهره‌برداری از توان داخلی، نمایشگاه نیاز محور، نمایشگاه فرصت سرمایه‌گذاری و تورهای فناوری است.

به گفته وی، در حال حاضر شبکه فن بازار ملی ایران، دارای ۳۱ دفتر فن‌بازار منطقه‌ای و شش دفتر فن‌بازار تخصصی در سراسر کشور است.

امیدرسان،رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا