برای رفع سردرد بعد از قلیان چه کنیم؟/ درمان خانگی مثل دراز کشیدن و ماساژ تا استفاده از کمپرس آب سرد

بعد از مصرف قلیان چی بخوریم؟ برای رفع سر درد پس ازقلیان چه کنیم؟ به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که پس از کشیدن. قلیان دچار سردرد و یا حالت تهوع می گردید. اگر از این دسته هستید پس حتما سوالات بالا ذهن شما را به خود مشغول کرده است. در این مقاله درمان خانگی سردرد قلیان را به شما توضیح خواهیم داد.

در نظر داشته باشید که مصرف هرگونه دخانیات، سیگار و قلیان اصلاً توصیه نمی شود. بنابراین از مصرف این مواد بپرهیزید تا سلامت شما تضمین گردد و طول عمر بیشتری را تجربه کنید.

اما به هر حال افرادی هستند که به کشیدن قلیان تمایل دارند و پس از اینکه. این روند را انجام دادند ممکن است سردردهایی را تجربه کنند. در این مقاله می‌خواهیم به بیان راهکارهایی جهت از بین بردن سردرد پس از کشیدن قلیان را بیان کنیم.

تاثیر کشیدن قلیان بر جسم انسان

بهتر است بدانید افرادی که به کشیدن قلیان علاقه دارند در واقع ممکن است نسبت به مضرات آن آگاهی نداشته باشند.

درمان سر درد پس از کشیدن قلیان

به طور کلی هر فرد همزمان با کشیدن قلیان هم خود و هم اطرافیان را در مقابل دود تنباکو قرار داده و بدن را با مشکلاتی مواجه می سازد.

به طور کلی قلیان دارای آناتومی خاصی است که بر روی سر آن زغال و تنباکو قرار می دهند. زمانی که مشغول به کشیدن تنباکو های موجود بر روی سر قلیان می شوند. دودی از آن خارج می گردد که این دود بسیار مضر می باشد.

بیشتر بخوانید: اسم شهر بدون نقطه/ ۵۰ شهر که اسمشان نقطه ندارد

از جمله تاثیرات منفی که دود قلیان بر روی بدن دارد می‌توان به افزایش خطرات ناشی از کشیدن. قلیان و مبتلا ساختن افراد به برخی از بیماری های قلبی عروقی گردد. خشکی و چین و چروک های زیادی بر روی پوست مشاهده می شود که تحت عنوان پیری زودرس معرفی می گردد.

باعث ایجاد سرطان ریه، دهان و گلو خواهد شد. خطرات ابتلا به برخی از بیماری‌های عفونی همچون تبخال دهان را افزایش می دهد.

توجه داشته باشید مصرف دخانیات و قلیان باعث ایجاد اختلالات جدی در ریه انسان می گردد. یکی از نکاتی که برخی از افراد به آن توجه ندارند مصرف مشترک قلیان می باشد.

زمانی که افراد چنین کاری را انجام می‌دهند باعث ایجاد عفونت های تنفسی برای خود و اطرافیان می گردند‌

اگر می خواهید از معایب و تاثیرات منفی قلیان دور بمانید و یک زندگی سالم را تجربه کنید. که نتیجه آن داشتن طول عمر بیشتر است باید از مصرف هرگونه دخانیات و قلیان پرهیز کنید.

عوارض پس از مصرف تنباکو و قلیان

در نظر داشته باشید که برخی از افراد پس از اینکه از قلیان استفاده می کنند دچار تنگی نفس، خس خس سینه، حالت تهوع، عرق سرد و در نتیجه دچار سردرد های شدیدی می‌شوند.

برخی دیگر نیز پس از مصرف تنباکو و قلیان در ماهیچه های موجود در بدن حالت ضعفی را احساس می کنند. بنابراین این مشکلات تنها مربوط به مصرف قلیان نیست بلکه این مشکلات بیشتر مربوط به مصرف تنباکو است.

اگر در پی استفاده از تنباکو هستید بهتر است تنباکو هایی را انتخاب کنید. که در مقایسه با برخی از انواع دیگر سبک تر بوده و تاثیر آن تا حدودی کمتر است.

بیشتر بخوانید: بهترین معجون برای جوش خوردن استخوان

حتماً شما هم تاکنون نسبت به عوارض تنباکو، قلیان در دود حاصل از آن اطلاعاتی را به دست آورده اید. و می دانید که تا چه حد مصرف آن برای بدن ضرر دارد. لذا پس از آن هم مشکلاتی از قبیل سردرد را تجربه خواهید کرد. اما به منظور رفع این سردردها یکسری راهکارهایی وجود دارد که به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

مهمترین راهکارها به منظور رفع سردرد پس از کشیدن قلیان

رعایت یکسری نکات به شما کمک می‌کند پس از اینکه قلیان کشیدید مصرف آن شما را سردرد و دچار حالت تهوع نکند و همچنین منجر به افزایش. تجربه شما در کشیدن قلیان بصورت کم اما خوب می گردد.

شما می توانید به منظور کاهش و پیشگیری از ایجاد سردرد پس از کشیدن راهکارهای زیر را انجام دهید.

استراحت بهترین روش کاهش سر درد پس از کشیدن قلیان

بهتر است پس از اینکه قلیان را کشیدید جهت رفع سردردهای پس از مصرف قلیان اندکی استراحت کنید و میزان فعالیت خود را به حداقل برسانید.

اما نباید به طور کامل فعالیت های جسمی را کنار بگذارید. بلکه به منظور کاهش سردرد پس از مصرف تنباکو قلیان از انجام بلافاصله فعالیت های سنگین و یا پیاده روی بپرهیزید.

تحت هیچ شرایطی پس از انجام هرگونه ورزش و یا هوازی به مصرف تنباکو نپردازید. چرا که در چنین حالتی میزان سردرد تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند همچنین احساسات منفی نیز بر شما غالب خواهد شد.

درمان حال خرابی بعد قلیون
درمان خانگی سردرد قلیان

شما می توانید زمانی که پس از قلیان کشیدن دچار سردرد شدید به منظور رفع این سردرد از تمرینات تنفسی کمک بگیرید.

در واقع انجام چنین کاری باعث افزایش اکسیژن در خون شده و تا حد زیادی آرامش و تمرکز را در شما افزایش می دهد.

برای انجام چنین کاری می توانید در یک جا نشسته و یا دراز بکشید و به صورت آرام آرام نفس بکشید.

برای این که نفس کشیدن شما حالت منسجم و هماهنگ باشد. اندازه پنج ثانیه نفس کشیده و سپس پس از گذشت پنج ثانیه آن را به بیرون بفرستید.

استشمام هوای پاکیزه و تنفش در هوای آزاد

برای دوری از سردردی که پس از کشیدن قلیان نصیبتان شده است می توانید از هوای پاکیزه استشمام کنید.

در صورتی که حیاط منزل شما دارای فضای باز است و یا در نزدیکی شما پارک، ساحل و یک مکان پر از درخت و هوای پاک وجود دارد. می توانید به سرعت از محلی که قلیان استعمال کرده‌اید خارج شده و در چنین هوایی به استشمام هوای پاک بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعبیر خواب افتادن دندان در دست بدون خونریزی

اما اگر چنین فضایی برای شما مهیا نیست بهتر است در همان اتاق و یا کافه ای که در آن هستید. پنجره را باز کنید و یا از آن محل خارج شوید تا به سرعت اکسیژن و هوای پاک به بدن و ریه های شما برسد.

استفاده از کمپرس آب سرد و گرم

بهتر است بدانید استفاده از کمپرس سرد و یا گرم به منظور درمان. سردردهایی که پس از کشیدن قلیان به سراغتان می آید یکی از راهکارهای مناسب می باشد.

در حقیقت استفاده از کمپرس گرم و یا سرد یکی از شیوه‌ های درمانی آسان می‌باشد که مطمئناً برای اکثر افراد در دسترس است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، شما می توانید جهت انجام کمپرس. سرد از کیسه های پلاستیکی استفاده کنید که قابلیت نگهداری یخ در خود را دارند.

درمان سر درد پس از کشیدن قلیان

برای انجام این کار نیازی نیست که حتماً برای خریدن انواع کیسه های کمپرس سرد هزینه کنید.

به طور کلی بایستی از کمپرس سرد برای بخش‌هایی که سردرد شما شدید است استفاده نمایید، زیرا قرار دادن کمپرس سرد برای بخش های دیگر ممکن است باعث آزادگی پوست گردد.

برای انجام دادن کمپرس گرم می توانید یک حوله را با استفاده. از حرارت اتو و یا بخاری گرم نموده و آن را در قسمتی که درد شیون می کند قرار دهید. از این طریق به آرام کردن سردرد می پردازید.

نوشیدن آب قبل از کشیدن قلیان

یکی دیگر از شیوه هایی که با استفاده از آن می توانید سردرد و حالت تهوع. را تا حدودی از بین ببرید نوشیدن آب می باشد.

درمان حال خرابی بعد قلیون

اگر می خواهید فرایند قلیان کشیدن را بدون سردرد انجام دهید بهتر است از یک لیوان آب استفاده نمایید یعنی پیش از اینکه به کشیدن قلیان بپردازید ابتدا یک لیوان آب بنوشید.

در واقع در حین کشیدن قلیان خوردن آب به شما کمک می کند. اما این روند نباید به صورت مداوم صورت بگیرد یعنی نیازی نیست که مدام به نوشیدن آب بپردازید.

بیشتر بخوانید: بیسکویت ساقه طلایی قاتل خاموش

در حقیقت افرادی هستند پیش از اینکه به کشیدن قلیان بپردازند. از قهوه و یا چای استفاده می کنند انجام این کار هم بی فایده نیست، اما خوردن آب مانع از ایجاد سردرد های شدید پس از کشیدن قلیان می گردد.

شقیقه ها را به آرامی ماساژ دهید

زمانی که افراد با توجه به دلایل گوناگونی دچار سردرد می شوند. بنابراین در بخش های بالای بدن تنش هایی ایجاد می گردد، از این رو باید راه حلی را در نظر داشته باشید تا از این طریق بتوان سایر علائم و دردها را کاهش داد.

لذا سردردی که پس از کشیدن قلیان افراد به آن دچار می شوند باعث آزار و اذیت آن ها می گردد. بعضی از افراد با خوردن قرص نمی توانند سردرد خود را تسکین دهند.

درمان سر درد پس از کشیدن قلیان

بنابراین برای چنین افرادی توصیه می کنیم از طریق ماساژ دادن شقیقه ها به کاهش درد در این قسمت بپردازند.

از جمله قسمت های دیگری که از طریق ماساژ دادن باعث تسکین یافتن درد می گردد بخش های بالای بینی می باشد. البته در گوشه های چشم نیز می توان از روش ماساژ درمانی استفاده نمود.

با انجام چنین کاری تا حد زیادی درد کاهش پیدا می کند و باعث ایجاد احساس آرامش بیشتری در افراد می گردد.

با معده خالی قلیان نکشید

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پس از کشیدن قلیان دچار سردردهای وحشتناک می شوید. و یا حتی سردرد شما به صورت خفیف است باید به یکسری نکات تغذیه ای توجه داشته باشید.

همانطور که در بالا اشاره شد نوشیدن یک لیوان آب تا حد زیادی مانع از ایجاد. سردرد پس از کشیدن قلیان می گردد اما موضوع دیگر خوردن غذا می باشد. به عبارت دیگر نباید با شکم خالی به کشیدن قلیان بپردازید.

درمان سر درد پس از کشیدن قلیان
درمان حال خرابی بعد قلیون

در صورتی که با معده خالی به کشیدن قلیان بپردازید ممکن است علاوه بر سر درد، معده شما نیز دچار اختلالاتی گردد. بنابراین باید حتی اگر شده چند لقمه غذا بیش از کشیدن قلیان بخورید.

بیشتر بخوانید: خواص پماد ویتامین آ برای لک صورت

توجه داشته باشید در خوردن غذا نیز باید احتیاط کنید و این غذا باید به حدی باشد. که بیش از حد معده را پر نکند پس بهتر است به اندازه کافی غذا بخورید.

از زغال های با کیفیت استفاده کنید

یکی از مواردی که در زمان قلیان کشیدن و پس از آن باعث سردرد شما می شود استفاده از زغال هایی است که کیفیت زیادی ندارند. هنگامی که شما زغال هایی را مورد استفاده قرار میردهید که کیفیت زیادی ندارند.

بنابراین میزان قابل توجهی از گاز مونوکسید کربن و در نهایت بوی بد تولید شده را استشمام می کنید که منجر به ایجاد مسمومیت کوچک در بدن می گردد. لذا این موضوع یکی از دلایل شایع به منظور ایجاد سردردهای پس از کشیدن قلیان می باشد.

درمان سر درد پس از کشیدن قلیان
پایگاه خبری امیدرسان

به گزارش امیدرسان، در صورتی که از زغال هایی استفاده کنید که نامرغوب هستند. بنابراین امکان دارد بخش هایی از زغال که نسوخته و گداخته نشده است جایگزین تنباکو شده و در نهایت سمی را تولید کنند که شما آن را مصرف کرده‌اید.

از مراکز معتبر زغال خریداری کنید

پس در رابطه با زغال باید بگوییم بهتر است از زغال های استفاده کنید که مورد تایید بوده و کیفیت زیادی نیز دارند.

به طور معمول پس از گذشت تقریباً یک ساعت زغال های موجود در قلیان به اکسید. تبدیل می شوند، پس بهتر است مدت زمانی که قلیان می کشید از یک ساعت بیشتر طول نکشد.

با گذشت ۴۰ دقیقه تا یک ساعت بایستی به تعویض آب قلیان، تنباکو و زغال بپردازید. با انجام چنین کاری می توانید از بروز سردرد جلوگیری نمایید.

در برخی از موارد مشاهده شده است افرادی که به مصرف تنباکو می پردازند. ممکن است جهت پرداخت هزینه کمتری از تنباکوهایی استفاده کنند که دارای کیفیت زیادی نبوده و یا حتی تقلبی هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری خواندن تاریخ انقضای روی قرص+فیلم

به طور کلی تنباکوهایی که تقلبی هستند معمولاً از مواد شیمیایی استفاده می کنند که این مواد شیمیایی و اسانس ها مورد تایید نیستند.

بنابراین در صورتی که از سوی برخی افراد این تنباکوها به مصرف می‌رسد حالت تهوع و سردرد عاید ایشان می گردد.

توصیه می‌ کنیم از تنباکوهایی استفاده کنید که دارای برند معتبر هستند

آن دسته از افرادی که اصرار زیادی به کشیدن قلیان دارند بنابراین توجهی نمی کنند که تاریخ انقضای تنباکو ممکن است تمام شده باشد و از همان تنباکوی مانده و کهنه استفاده می کنند.

بنابراین در زمان استفاده از تنباکو باید به تازگی آن اطمینان داشته باشید.

درمان سر درد پس از کشیدن قلیان

در چنین حالتی است که دچار سردردهای حاصل از مصرف قلیان نمی شوید و یا در صورتی که دچار. سردردهای خفیف شدید با انجام مواردی که در بالا ذکر شد می توانید از سردردهای ایجاد شده تا حد زیادی به کاهید.

حتما شما هم می دانید که مصرف هرگونه مواد مخدر، دخانیات، سیگار و قلیان عوارضی را در دراز مدت به دنبال دارد. اگر سلامتی و طول عمر زیاد برایتان اهمیت دارد بهتر است از کشیدن قلیان و مصرف بی رویه آن دست بردارید.

تنها با رعایت چند نکته ساده می توانید به یک زندگی پاک آرام و طول عمر زیاد دست پیدا کنید که یکی از این موارد عدم کشیدن قلیان و سایر دخانیات می باشد.

بعضی از روش‌هایی که می‌توانید پس از کشیدن قلیان از آنها استفاده کنید تا از سردرد جلوگیری کنید عبارتند از:

۱. کاهش مصرف قلیان: برای جلوگیری از سردرد پس از کشیدن قلیان، بهتر است مصرف آن را کاهش دهید و در صورت امکان از کشیدن قلیان کاملاً خودداری کنید.

۲. مصرف آب و مایعات: مصرف مقدار کافی آب و مایعات، به کاهش درد سر کمک می‌کند. بنابراین، پس از کشیدن قلیان، باید مقدار مناسبی از آب و مایعات مصرف کنید.

۳. استفاده از دمنوش‌های طبیعی: مصرف دمنوش‌هایی مانند چای زنجبیل، نعناع، آویشن و گل گاوزبان، به کاهش درد سر کمک می‌کند.

۴. مصرف داروهای ضد درد: مصرف داروهای ضد درد مانند آسپرین و تایلنول، به کاهش درد سر پس از کشیدن قلیان کمک می‌کند.

۵. استفاده از فرآیند تهویه: پس از کشیدن قلیان، بهتر است به فرآیند تهویه توجه کنید و در فضای باز یا فضایی با تهویه مناسب قرار بگیرید.

۶. ماساژ: ماساژ به کمک نرم کردن بافت‌های سر و گردن، می‌تواند به کاهش درد سر کمک کند.

۷. محافظت از سلامت ریه‌ها: برای جلوگیری از بروز درد سر پس از کشیدن قلیان، به سلامت ریه‌های خود توجه کنید و از کشیدن قلیان به طور مداوم خودداری کنید.

بعد از مصرف قلیان چی بخوریم؟

پس از مصرف قلیان، بهتر است مدتی صبر کنید تا بوی تنباکو از دهان و بدن شما برود. سپس می‌توانید آب بخورید و یا میوه‌جات خنک را مصرف کنید تا تنفس شما تا حدی تمیز شود.

بعد از مصرف قلیان چی بخوریم

همچنین می‌توانید مربا، شربت، عسل و یا نعناع خنک را مصرف کنید تا بوی تنباکو از دهانتان برود.

البته بهتر است در کل از مصرف قلیان و سایر مواد تنباکویی خودداری کنید. زیرا این مواد برای سلامتی بسیار ضرر دارند.

اگر موارد پیش گفته افاقه نکرد و راه های پیشگیری از سر درد پس از قلیان اثر نکرد به شما می گوییم که بعد از مصرف قلیان چه بخورید.

درمان حال خرابی بعد قلیون

در حالت کلی مصرف قلیان می‌تواند باعث سردرد شود، بنابراین مصرف آن بهتر است کاهش یابد. اما در صورتی که سر درد پس از مصرف قلیان ایجاد شده است، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • آرامش خود را حفظ کنید و استراحت کنید
  • آب بیشتری بنوشید تا به آب‌درآوردن کمک کند
  • از داروهای ضد سردرد مانند پاراستامول یا ایبوپروفن استفاده کنید. البته قبل از مصرف دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
  • ماساژ ملایمی روی نقاط فشاری سر مانند نقطه GB20 را انجام دهید. این کار می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.
  • گرما یا سردی روی نقاط دردناک سر مانند قسمت پشت گردن یا پیشانی قرار دهید.
  • از روش‌های طب سنتی مانند استفاده از عرقیات گیاهی مثل نعنا، آویشن، زنجبیل و چای آنیسون استفاده کنید.

خوراکی های مفید برای رفع سر درد پس از قلیان:

برخی از خوراکی‌هایی که می‌تواند به کاهش سردرد پس از مصرف قلیان کمک کنند، عبارتند از:

آب:

مصرف آب به میزان کافی می‌تواند به بهبود وضعیت سردرد کمک کند.

مواد غذایی حاوی منیزیم:

خوراکی هایی مانند بادام، تخمه‌ها، سبزیجات برگی، موز و شیرینی‌های تارت حاوی منیزیم هستند که می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.

مواد غذایی حاوی روی:

موادی همچون روغن آفتابگردان، گوجه‌فرنگی، گوشت قرمز و برنج حاوی روی هستند که می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.

مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان:

توت‌فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، کاج، گردو و بادام حاوی آنتی‌اکسیدان هستند که می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.

مواد غذایی حاوی ویتامین B:

مواد غذایی مانند اسفناج، سبزیجات برگی، موز، پسته و ماهی حاوی ویتامین B هستند که می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.

درمان حال خرابی بعد قلیون

در هر صورت، پیشنهاد می‌شود که در صورت بروز سردرد پس از مصرف قلیان، بهتر است از مصرف قلیان خودداری کنید و در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنید.

چه مواردی باعث سردرد پس از مصرف قلیان می‌شود؟

همانگونه که در بالا اشاره شده است بهترین راهکار استراحت و ریلکس کردن است. اما چه مواردی باعث سردرد پس از مصرف قلیان می‌شود؟

مصرف قلیان می‌تواند باعث سردرد در برخی افراد شود. دلایل مختلفی ممکن است باعث ایجاد سردرد پس از مصرف قلیان شوند که عبارتند از:

افزایش دی اکسید کربن در بدن:

مصرف قلیان می‌تواند باعث افزایش میزان دی اکسید کربن در بدن شما شود که ممکن است باعث سردرد شود.

خشکی:

مصرف قلیان می‌تواند باعث خشک شدن دهان و گلوی شما شود که ممکن است باعث سردرد شود.

عوامل شیمیایی:

برخی از قلیان‌ها ممکن است شامل عوامل شیمیایی مضر باشند که ممکن است باعث سردرد شوند.

نیکوتین:

قلیان شامل نیکوتین است که می‌تواند باعث ایجاد سردرد شود.

حساسیت:

برخی از افراد ممکن است حساسیت به قلیان داشته باشند که ممکن است باعث سردرد شوند.

آلودگی:

در صورتی که قلیان با آب یا تنباکو‌های آلوده تهیه شود، ممکن است باعث سردرد شود.

در هر صورت، اگر سردرد شما پس از مصرف قلیان ادامه دارد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا علت آن را بررسی کنند.

اگر سر درد شما پس از چندین ساعت همچنان ادامه دارد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

درمان خانگی سردرد قلیان

درمان خانگی سردرد پس از مصرف قلیان شامل روش‌های زیر می‌تواند باشد:

استراحت: در صورت بروز سردرد پس از مصرف قلیان، بهتر است استراحت کافی داشته باشید و فعالیت‌های شدید را انجام ندهید.

آب: مصرف آب به میزان کافی می‌تواند به بهبود وضعیت سردرد کمک کند.

کمپرس گرم: استفاده از کمپرس گرم بر روی ناحیه سر و گردن می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.

ماساژ: ماساژ نرم و آرام بر روی ناحیه سر و گردن می‌تواند به بهبود وضعیت سردرد کمک کند.

اسید آسکوربیک: مصرف مواد غذایی حاوی اسید آسکوربیک مانند پرتقال، نارنگی، گوجه‌فرنگی و کیوی می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.

آرام‌بخشی: ایجاد یک محیط آرام و دلنشین، مثلاً با شنیدن موسیقی آرامش‌بخش و یا استفاده از رایحه‌های آرام‌بخش، می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند.

درمان خانگی سردرد قلیان
درمان حال خرابی بعد قلیون

در هر صورت، اگر سردرد شما پس از مصرف قلیان ادامه دارد یا شدیدتر شد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا علت آن را بررسی کنند.

همه نکات گفته شده را امتحان کنید

به هر حال اگر در شمار افرادی قرار دارید که نسبت به کشیدن قلیان توجه خاصی را به کار می گیرند ممکن است با رعایت نکردن برخی از موارد پس از کشیدن قلیان دچار سرگیجه، حالت تهوع و سردرد شوید.

بنابراین به منظور پیشگیری از ایجاد این عوارض بهتر است نکاتی را که در این مقاله بیان کردیم. مورد توجه قرار دهید، همچنین توجه به زغال و تنباکوی خریداری شده نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

چرا که مصرف تنباکوی نامرغوب و زغال بدون کیفیت از مهمترین دلایل ایجاد سردرد های پس از مصرف قلیان می باشد.

بیشتر بخوانید: خشونت،افسردگی و بیماری نتیجه خبرهای بد/ راهکارهایی برای دریافت اخبار خوب و امیدبخش

اگر بتوانید از تنباکو و زغال های با کیفیت استفاده کنید و تمامی مواردی که ذکر شد را رعایت کنید سردردهای پس از کشیدن قلیان را تجربه نخواهید کرد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

    1. از مصرف قلیون پرهیز کنین
      اگر نسبت به این موضوع بی توجهی کنین صدمه خیلی بدی به بدنت میخوره ک از نظر من ارزش نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا