آبادیران، پیونددهنده تولید دانش‌بنیان و مردمی‌سازی اقتصاد/ نمایشگاهی با رویکرد متفاوت و جذاب!

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان؛ صبح امروز و با شعار «نوآوری برای آبادانی» دومین نمایشگاه ملی آبادیران آغاز به کار کرد.

در روز نخست این نمایشگاه از دو کتاب در حوزه «روایت پیشرفت دانش‌بنیان‌ها با مشارکت مردم» رونمایی شد.

این کتاب‌ها به همت دبیرخانه دائمی برنامه ملی آبادیران و معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تهیه شده‌اند و به روایت داستان‌های واقعی از مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان و فناورانه می‌پردازند.

یکی از این کتاب‌ها با عنوان «ترش شیرین» به روایت برپایی اولین مرکز اشتغال فناورانه آبادیران در بیرجند می‌پردازد.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این رویداد جعفر صباغیان طی سخنانی به ارائه گزارشی از حضور کمیته امداد امام خمینی (ره) در نخستین نمایشگاه آبادیران پرداخت و اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از برگزارکنندگان نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) بود و حمایت‌های خود را در پنج بخش خرید تجهیزات کاربردی شرکت های دانش‌بنیان، خرید ماشین آلات ساخت داخل، ایجاد فرصت‌های شغلی نوآورانه و دانش‌بنیان، توسعه کسب و کار راهبران پیشران و حمایت از توسعه طرح‌های محرومیت‌زدا و نوآوری اجتماعی عرضه کرد.

وی، برگزاری دومین دوره نمایشگاه را بسیار پربرکت برشمرد و گفت:‌ کمیته امداد همانطور که در دوره اول حضور پرشوری داشت در دوره دوم نیز حضور چشم‌گیری خواهد داشت.

همچنین در ادامه مراسم افتتاحیه دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت اظهار کرد: رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، مردی بود که به این باور رسید که برای آبادی ایران باید نیت خدایی داشت و برای خدا کار کرد و نیت خالصانه اولین رمز شهید رئیسی برای آبادایران بود.

سید احمد عبودتیان  افزود: شهید رئیسی، مردی بود که برای هر کاری عزم جهاد می‌کرد و کسی که عزم جهاد می‌کند تعطیلی نمی‌شناسد؛ ما در اسلام استراحت داریم اما تعطیلی نداریم.

وی گفت: رئیس جمهور شهید مردی بود که معتقد بود آبادانی ایران در عمل جهادی است و معتقد بود این کار با نیروهای جهادی در میدان صورت می‌گیرد.

در ادامه مراسم افتتاحیه رویداد آبادیران رضا اسدی فرد معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی با بیان این‌که نمایشگاه آبادیران پیونددهنده سه مفهوم مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: هر سه مفهوم یادشده، امور پسندیده و توصیه شده در دین مبین اسلام هستند و امیر المومنین حضرت علی علیه السلام، الگوی بارز تولید به شمار می‌روند. دین اسلام به همان میزان که قناعت را توصیه می‌کند، بر اهمیت تولید تاکید دارد زیرا جامعه ای که تولیدش از مصرفش عقب باشد دچار مشکلات متعددی می شود که تورم یکی از این عارضه ها است.

وی ادامه داد: موضوع مردمی سازی اقتصاد نیز همان طور که خداوند می فرمایند یدالله مع الجماعه، امری پسندیده و توصیه شده است. امر دانش بنیان که امروز به یک اولویت اصلی تبدیل شده و همه متفق القول بر اهمیت آن اتفاق نظر دارند، بدون تاکیدات، پیگیری ها و حمایت های رهبر انقلاب محقق نمی شد.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی بیان کرد: رویداد ملی آبادیران آمده تا این سه کلیدواژه را به هم ارتباط دهد و معاونت علمی در این مسیر خطیر، بدون همکاری و مساعدت و همراهی سایر دستگاه ها توفیق چندانی نخواهد داشت و ضمن قدردانی از همراهی همه دستگاه ها و نهادهای نقش آفرین در برگزاری این رویداد بزرگ و تشکر از تیم دبیرخانه رویداد، برکات و دستاوردهای این رویداد ملی را به روح بلند شهدای خدمت تقدیم می کنیم.

گفتنی است نمایشگاه آبادیران امروز 22 خرداد افتتاح و تا روز جمعه 25 خرداد در مصلی امام خمینی برپاست.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا