خبر خوب اقتصادی؛ ۲۳۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تعاونی‌های خراسان رضوی اختصاص یافت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۲۳۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال جاری به تعاونی‌های استان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محمدامین بابایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت های تعاونی فرآورده‌های غذایی در مشهد افزود: حمایت از واحدهای تعاونی به ویژه تعاونی‌های تولیدی در اولویت برنامه‌های سال جاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی است در این راستا امسال به مشکلات ۱۲ تعاونی در حوزه مالی و اعتباری رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: بانک توسعه تعاون بعنوان مجموعه مالی تخصصی بخش تعاون، طبق اساسنامه قانونی خود، ۷۰ درصد کل اعتبارات خود را برای حمایت از تعاونی‌ها صرف می کند لذا به هر اندازه که بانک توسعه تعاون از سوی تعاونگران بعنوان مخاطبان اصلی بانک مورد توجه قرار گیرد، ارائه خدمات مالی به تعاونی‌ها با کیفیت بیشتری انجام خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از محل خط اعتباری هشت هزار میلیارد ریالی و تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور، برای حمایت از توسعه فعالیت تعاونی‌های استان با اولویت تسهیلات سرمایه در گردش استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ۱۵ هزار و ۳۳۸ تعاونی ثبت شده‌است که از این تعداد هفت هزار و ۸۱۱ تعاونی فعال هستند و سامانه جامع بخش تعاون ابزاری برای شفافیت بیشتر و تسهیلگر امورات تعاونی‌ها است و به عنوان مبنای ارائه خدمات حمایتی به این شرکت‌ها در استان در نظر گرفته شده است.

به گفته بابایی، از ابتدای امسال تاکنون، ۴۱ تعاونی جدید در خراسان رضوی تشکیل شده و به ۶ هزار و ۷۲۲ نفر – ساعت آموزشهای توانمندسازی در حوزه تعاونی ارایه شده و هزار و ۳۷۶ مورد نظارت قانونی بر تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون استان انجام گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال تعاونی‌های استان ۴۱ میلیون و ۴۱۲ هزار دلار صادرات کالا داشتند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا