خبر خوب فوتبالی؛ آتش‌بازی شاگردان قلعه‌نویی در دوبی و صدرنشینی با طعم انتقام

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، با نتیجه چهار بر یک تیم ملی قطر را مغلوب کرد تا انتقام شکست در جام ملت‌های آسیا را از این تیم بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه راشد شهر دوبی امارات میزبان تیم ملی قطر بود که در نهایت این دیدار با برتری درخشان چهار بر یک ایران به پایان رسید.

این دیدار قرار بود در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود، اما با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشور ثالث منتقل شد. تیم ملی ایران در گروه A این رقابت‌ها با تیم‌های ازبکستان، قطر، امارات، کره‌شمالی و قرقیزستان همگروه است.

شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند با برتری یک بر صفر مقابل قرقیزستان این مرحله از رقابت‌ها را آغاز کنند. تیم ایران در ادامه توانست امارات را نیز با همین نتیجه مغلوب کند و در نهایت هفته گذشته با تساوی بدون گل در خانه ازبکستان متوقف شد.

اما شرایط برای قهرمان ۲ دوره متوالی جام‌ملت‌های آسیا کاملا متفاوت بود. عنابی‌ها کارشان را با شکست ۳ بر یک در خانه مقابل امارات آغاز کردند، در ادامه نیز با تساوی ۲ بر ۲ مقابل کره‌شمالی متوقف شدند. شاگردان ماکز لوپز هفته گذشته اولین ۳ امتیازشان را با برتری ۳ بر یک مقابل قرقیزستان کسب کردند.

دقیقه ۱۷: اولین موقعیت جدی قطر تبدیل به گل شد. پاس بلند لوکاس مندس پشت سر علی نعمتی به المعز علی عبدالله رسید و تعلل علیرضا بیرانوند برای خروج باعث شد تا ضربه محکم و روی‌پا این مهاجم وارد دروازه تیم ملی ایران شود.

دقیقه ۴۲: بهترین گلزن تقابل‌های ایران و قطر توانستند پنجمین گل خود را مقابل عنابی‌ها به زیبایی به ثمر برساند. ارسال امید نورافکن در محوطه جریمه با پرواز و ضربه سر تماشایی آزمون همراه شد و در حالی که برشام تنها نظاره‌گر بود، توپ راهی کنچ دروازه قطر شد.

دقیقه ۴۸: یوزهای ایرانی نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند. ارسال مهدی قایدی در محوطه جریمه با ضربه سر لوکاس مندس به صورت ناقص دفع شد و در ادامه اشتباه عجیب مشعل برشام روی خروج از دروازه باعث شد تا سردار آزمون به راحتی گل دوم ایران را به ثمر برساند.

دقیقه ۶۶: یوزها در یک ضد حمله سریع برای سومین‌بار دراوزه قطر را باز کردند. پاس در عمق تماشایی طارمی به آزمون رسید و مهاجم تیم ملی ایران در موقعیت تک‌به تک با برشام قرار گرفت و در حالی که می‌توانست با گلزنی در این دیدار هت‌تریک کند با از خودگذشتی با پاس در عرض محبی را مقابل دروازه خالی قطر قرار داد تا او کار راحتی برای گلزنی در این دیدار داشته باشد.

دقیقه ۸+۹۰: کرنر ارسالی نورافکن به تیر اول با ضربه سر محبی همراه شد و درون دروازه حریف جای گرفت تا او نیز دومین گل خود را ثبت کرده و انتقام ایران را تکمیل کند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا