خبر خوب اقتصادی: بهره‌ برداری و اجرای ۳۶ هزار میلیارد پروژه‌ راهداری در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، مجموعه‌ای از پروژه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خوزستان که اعتباری بالغ بر ۳۵هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال داشتند، افتتاح شدند یا کلنگ‌زنی شدند.

در این سفر یک‌روزه به خوزستان، طیف وسیعی از پروژه‌های زیربنایی با هدف توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان با اعتباری چشمگیر به مرحله بهره‌برداری رسیدند یا آغاز به کار کردند.

این پروژه‌ها شامل بهسازی و آسفالت‌ریزی ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی، ساخت ۱۳۰ کیلومتر مسیر روستایی، اصلاح ۹ نقطه حادثه‌خیز، ساخت و تعمیر ۱۷۵ پل و سازه‌های فنی.

تامین ایمنی ۸۲۹ کیلومتر از جاده‌ها، نصب ۶۴ سامانه نظارتی هوشمند، راه‌اندازی ۹ واحد مجتمع خدماتی رفاهی، بهسازی و نوسازی ۳ ایستگاه راهداری و انبار مواد پاششی.

خرید و به روزرسانی ۱۵ دستگاه خودرو و تجهیزات با بودجه‌ای افزون بر ۲۲ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال در این سفر به انجام رسید.

علاوه بر این، پروژه‌های دیگری نیز شامل بهسازی و روکش آسفالت ۲۵۲ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی، احداث ۱۰۰ کیلومتر مسیر روستایی جدید، رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز.

ساخت و تعمیر ۲۵ پل و سازه، افزایش ایمنی در ۳۷ کیلومتر از راه‌ها، اجرای ۱۰ سیستم هوشمند کنترل ترافیک، ایجاد یک مجتمع خدمات رفاهی، نوسازی و بهسازی ۴ ایستگاه راهداری و خرید ۷ دستگاه خودرو و تجهیزات جدید با اعتباری بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال کلید خورد.

در کنار این پروژه‌ها، ۱۶۲ طرح دیگر در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۴ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال در حال اجرا در خوزستان هستند.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا