خبر خوب اقتصادی: افزایش ۲/۵ میلیارد بشکه‌ای ذخایر نفت و گاز ایران در سال ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، رئیس شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که در سال ۱۴۰۲، بیش از ۲.۵ میلیارد بشکه نفت و گاز طبیعی به ذخایر کشور افزوده شده و تعدادی میدان نفتی جدید نیز کشف گردیده است.

محسن خجسته‌مهر در مراسم امضای قراردادهای طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی که امروز (یکشنبه، ۲۰ اسفند) برگزار شد، به خبرنگاران گفت: در خصوص میدان گازی آرش، وزارت امور خارجه به زودی موضع رسمی ایران را اعلام خواهد کرد، تأکید کرد که حق حاکمیت ایران بر بخش‌هایی از این میدان قطعی و غیرقابل انکار است.

او افزود: در پارس جنوبی، برنامه‌ریزی برای حفاری و تکمیل یک چاه اکتشافی جدید به پایان رسیده و برای حفاری چاه دوم اکتشافی در حال مطالعه هستیم.

معاون وزیر نفت بر اضافه شدن تقریبا ۲.۵ میلیارد بشکه به ذخایر نفت و گاز کشور در سال جاری تاکید کرد و گفت که چندین میدان نفتی جدید نیز در این مدت کشف شده است.

خجسته‌مهر بیان کرد که برای تأمین پایداری تولید و افزایش برداشت از میدان پارس جنوبی، سه استراتژی مختلف در دست اجرا داریم که اولین آنها حفاری ۳۵ حلقه چاه جدید به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار است، که قراردادهای آن با چهار شرکت ایرانی امضا شده است.

او اقدام بعدی را اسیدکاری گسترده چاه‌های میدان پارس جنوبی عنوان کرد و گفت که فشارافزایی به عنوان اقدام سوم صورت می‌گیرد تا تولید از این میدان مشترک به حداکثر برسد.

رئیس شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد که به لطف برنامه‌های نگهداشت و توسعه، تولید گاز در زمستان امسال به ۷۰۵ میلیون مترمکعب در روز رسیده است و این طرح‌ها قرار است طی چند سال به مانند اقدامات مشابه در قطر اجرا شوند.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا