خبر خوب پزشکی: اتاق عمل کاملا ایرانی رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، وزیر بهداشت و وزیر صمت، نمایشگاه دایمی تجهیزات پزشکی ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور گشایش یافت.

روح‌الله دهقانی، معاون علمی،رییس‌جمهور، که برای رونمایی از محصولات دانش‌بنیان دارویی و حضور در چهارمین رویداد ملی «صنعت دانش‌بنیان» در پارک علم و فناوری پردیس حاضر بوده، در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی ساخت ایران اظهار کرد: این نمایشگاه جلوه‌ای از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت است و اکنون بخش قابل توجهی از نیاز صنعت سلامت به تجهیزات پزشکی پیشرفته، در داخل کشور تولید می‌شود.

در کنار این تولیدات، تلاش می‌شود با جذب هیئت‌های فناور و تعاملات بین‌المللی، مسیر صادرات این تجهیزات به بازارهای جهانی نیز تسهیل یابد.

دهقانی ادامه داد: تنها بخش کوچکی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در ساخت تجهیزات پزشکی که در پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند، به نمایش گذاشته شده است و در آینده، تعداد بیشتری از این دستاوردها به جمع آمده و به نمایش گذاشته خواهند شد.

این نمایشگاه فرصتی فراهم می‌کند تا بازدیدکنندگان، از جمله مسؤولان داخلی و خارجی، با توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان ایران آشنا شوند.

وی افزود: همچنین چهارمین رویداد صنعت دانش‌بنیان به عنوان یک برنامه ملی برای ارتقاء ارتباط دانش‌بنیان با صنایع مرتبط در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

دهقانی به آغاز خط تولید و رونمایی از ۳ ماده اولیه دارویی توسط یک شرکت دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس اشاره کرد و اظهار داشت: این خط تولید مواد اولیه دارویی به تولید داروهای مختلف، از جمله داروهای درمان سرطان و داروهای پروبیوتیک، می‌پردازد.

تجهیزات ارائه شده از جمله تجهیزات مراقبت‌های ویژه، تجهیزات کمک تنفسی، دستگاه‌های همودیالیز،دستگاه الکتروکاردیوگراف و شتاب دهنده خطی پزشکی به نمایش درآمده‌اند.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا