خبر خوب پزشکی : پیشگیری از پوسیدگی دندان با “کامپوزیت دندانی” ایران ساخت

تیم تحقیقاتی یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید یک کامپوزیت دندانی جدید شده‌اند که حاوی نانوذرات است و برای مقابله با پوسیدگی دندان، به ویژه در کودکان، استفاده می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری امید رسان ، محمد موذن، رئیس هیئت مدیره این شرکت، به کاربرد این فناوری در شیاربندی دندان اشاره کرد و گفت: در حالی که مواد رزینی نسل اول در این زمینه به کار می‌رفتند، کامپوزیت جدید این شرکت با استفاده از نانوذرات تولید شده و علاوه بر پر کردن شیارهای دندان، به دلیل رهایی فسفات و کلسیم، به تقویت دندان نیز کمک می‌کند.

موذن افزود که شیارهای دندان در کودکان عمیق‌تر است و در صورت عدم شیاربندی، احتمال گیر کردن غذا و پوسیدگی دندان وجود دارد، در حالی که کامپوزیت‌های جدید علاوه بر پوشش سطحی، به عمق شیارها نیز نفوذ کرده و آن‌ها را پر می‌کنند. این نوآوری می‌تواند به حفظ سلامت دندانی در کودکان و بزرگسالان کمک شایانی کند.

محمد موذن، در ارتباط با تولید کامپوزیت دندانی حاوی نانوذرات اظهار داشت: خط تولید این کامپوزیت دندانی اکنون فعال است و ما توانایی تولید تقریباً 10 هزار سرنگ کامپوزیت دندانی در سال را داریم. این محصول جدید در بازار داخلی عرضه می‌شود و مراکز درمانی مانند درمانگاه‌های سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی مشتریان اصلی آن هستند. ما انتظار داریم که این محصول در بازار داخلی و بین‌المللی رشد خوبی داشته باشد، زیرا از نظر قیمت، تقریباً یک سوم قیمت محصولات خارجی است و از لحاظ کیفیت نیز با آن‌ها رقابت می‌کند. شرکت ما تمامی تأییدیه‌ها و پروانه‌های لازم برای تولید را دریافت کرده است.

موذن همچنین به حمایت‌های دریافتی از ستاد نانو اشاره کرد و گفت: در سال 1400، در برنامه نانومچ حضور داشتیم و از حمایت‌های مختلفی از جمله در زمینه آموزش برخوردار شدیم که به ما کمک کرد تا روند تجاری‌سازی محصول‌مان را بهتر پیش ببریم. از جمله حمایت‌ها، کمک به راه‌اندازی خط تولید نیمه‌صنعتی و معرفی گروه‌های سرمایه‌گذار بود. این حمایت‌ها همچنان از طرف مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا