وزیر بهداشت،درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال تصویب شد

 به گزارش پایگاه خبری امید رسان،بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو ویژه خبری به تشریح دستاوردهای پویش ملی سلامت پرداخت. این پویش از ۲۰ آبان ۱۴۰۲ شروع شد و بعد از ۷۰ روز فعالیت، در تاریخ ۳۰ دی ماه به پایان رسید. طبق اعلام وزارت بهداشت، حدود ۴۶ میلیون نفر در سراسر کشور در این پویش مشارکت داشتند و هدف آن، غربالگری دو بیماری پرفشاری خون و دیابت در افراد بالای ۱۸ سال بود.

وزیر بهداشت اظهار داشت که بیشترین تعداد شرکت‌کننده در این پویش مربوط به گروه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال بوده است و تعداد شرکت‌کنندگان در این پویش بسیار بیشتر از پویش‌های قبلی بوده و به تعداد ۲۶ میلیون نفر در سال ۹۷ افزوده شده است. همچنین، حدود ۷۰ هزار نفر به عنوان همکاران در اجرای این پویش مشغول به کار شده و نزدیک به ۱۵ هزار خانه بهداشت و ۱۴ هزار مرکز جامع سلامت در کشور درگیر این پویش شدند.

عین اللهی ادامه داد که حدود ۴۶ میلیون نفر در این پویش مراجعه داشته‌اند و ۳۳۵ هزار نفر هم از طریق خود اظهاری در سامانه مشارکت کرده‌اند. هدف اصلی این پویش بررسی ۷۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال برای غربالگری بوده که توانسته به ۷۲ درصد برسد.

وزیر بهداشت اطلاعات جمعیت بالای ۱۸ سال را ۵۵ میلیون نفر اعلام کرد و افزود که تقریباً ۱۰ میلیون نفر مشکوک به فشارخون بالا و سه میلیون نفر هم مشکوک به دیابت هستند که وضعیت آنها باید به صورت مرتب پیگیری شود.

این‌جا وقتی بچه‌ها دوربین به دست می‌گرفتند تفاوتی بین‌شان نبود. همه به دنبال ناب‌ترین سوژه‌ها، زیباترین خاطرات و خاص‌ترین تصاویر بودند. در ابتدای برنامه از ساعت ۹ صبح شرکت‌کنندگان وارد کارگاه ساخت ضریح جدید سیدالکریم (ع) شدند تا از مراحل ساخت آن تصویربرداری کنند. ضریح جدید سیدالکریم (ع) را استاد محمود فرشچیان نگارکری کرده است و همین موضوع سبب شده تا عکاسان بتوانند جلوه‌های قدسی‌تر این ضریح را ثبت کنند.
عباس بهزادی‌بخش مسؤول پروژه ساخت ضریح برای عکاسان توضیح می‌دهد که ساخت ضریح مراحل گوناگونی دارد. ابتدا معماری، سپس طراحی نقوش، بعد آلیاژسازی و قلم‌زنی و زرگری پس از آن کتابت و نجاری و تزییات هنری است. هم‌اکنون در مرحله زرگری و نجاری است و پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۵ ماه آینده ضریح جدید آماده نصب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا