خبر خوب پزشکی: تولید محصول هوشمند درمان دیسک گردن و آرتروز

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، هسته‌ای فناور در دانشگاه آزاد خمینی شهر، موفق به تولید محصولی فناورانه با قابلیت پیشگیری و درمان قطعی بیماری‌های «آرتروز» و «دیسک گردن» شد.

مدیر هسته فناور این واحد دانشگاهی گفت: فناوران این هسته علمی بالشی هوشمند طراحی وتولید کرده اند که در زمان خواب و استراحت، گردن را در وضعیت مناسبی قرار می‌دهد و از بروز «آرتروز» و «دیسک گردن» تا حد بسیار زیادی جلوگیری می‌کند.

علیرضا احمدی افزود: این محصول فناور از محصولات طبی مجهز به واحد شارژ برق برای تأمین برق از بیرون به بدنه بالش است که در آن واحد شارژ، برق و واحد مانیتورینگ خواب یکپارچه و در اسفنج نصب شده است.

دانشجوی کارشناسی مهندس نفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر از دیگر فناوران تولید این محصول هوشمند گفت: اختراع حاضر یک واحد شارژ برای تأمین برق از بیرون به بدنه بالش است که این واحد شارژ شامل یک اسفنج با عملکرد بالشتک و یک پوشش بیرونی اطراف اسفنج است.

علی کریمی اضافه کرد: یک واحد مانیتورینگ خواب هم برای نظارت بر وضعیت خواب فرد تجهیز و در حالتی که برق شارژ شده از واحد شارژ برق تأمین می‌شود و یک پمپ هوا‌ی الکتریکی هم برای تزریق یا استخراج خودکار هوا در یک لوله هوا در یک طرف انتهای پوسته تشکیل شده، در حالتی که

براساس دستورالعمل واحد نظارت بر سطح خواب در حالتی که در طرف دیگر پیکربندی شده است رانده می‌شود.

وی گفت: براساس طرح فنی، بالش هوشمند شامل بدنه بالشی با ساختار کلیوی شکل، کیسه هوای چپ، کیسه هوای راست، کیسه هوا‌ی گردن، کیسه هوای سر، پمپ هوا، سیستم کنترل و مدار نظارت بر سلامت که در آن قسمت مقعر بدنه بالش با گردن کاربر تماس می‌گیرد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا