خبر خوب اقتصادی: افتتاح فاز یک مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، افتتاحیه فاز نخست مجموعه کشت و صنعتی پاک چوب برگزار شد افتتاح فاز اول مجموعه کشت و صنعتی پاک چوب توسط رئیس جمهوری انجام شد، این پروژه به عنوان عظیم‌ترین مرکز تولیدی ورق‌های فشرده چوب در غرب آسیا به بهره‌برداری رساند.

استناداً به اطلاعات منتشره از دفتر ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در ادامه سفر خود به استان خوزستان، صبح امروز فاز نخست مجموعه کشت و صنعتی پاک چوب واقع در شهرستان شوش را افتتاح کرد.

این فاز طی دو سال با بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو تکمیل شد و توانایی تولید سالانه ۴۰۰ هزار متر مکعب را دارد.

در این مراسم، رئیس جمهور از بخش‌های مختلف تولیدی و زراعی این مجموعه بازدید و با کسب اطلاعاتی از فعالیت‌های جاری، از نزدیک شاهد فرآیندها بود.

افتتاح این مجتمع به ایجاد دست‌کم هزار شغل مستقیم و ۸ هزار شغل غیرمستقیم منجر شده و با تأمین مواد اولیه برای تولید محصولات فشرده چوبی، علاوه بر حفاظت از محیط زیست، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های واردات و تقویت اقتصاد منطقه‌ای می‌گردد.

پاک چوب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ورق‌های MDF، نئوپان ملامینه و سایر محصولات مرتبط، نقش به‌سزایی در تولید و اشتغال‌زایی، حفاظت از جنگل‌ها و محیط زیست دارد. این شرکت با هدف جلوگیری از خروج ارز و خودکفایی در تأمین مواد اولیه، اقدام به کشت درختان جنگلی با رشد سریع کرده است.

پروژه از زمان اختصاص زمینی به مساحت ۵۸۴.۶ هکتار در سال ۹۴ آغاز شد و در فاز اول، ۱۲۵ هزار اصله نهال اکالیپتوس کاشته شد. تا کنون، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله درخت در این اراضی کشت شده‌اند.

پاک چوب در زمینه اشتغال‌زایی غیرمستقیم نیز، با توزیع بیش از ۲.۵ میلیون نهال میان مردم، نقش مؤثری ایفا کرده است.

مجتمع کشت و صنعت پاک چوب، ضمن حفاظت از منابع طبیعی، از تمامی اجزای درختان اکالیپتوس برای تولید محصولات مختلف استفاده می‌کند، از جمله الوار از تنه، محصولات فشرده از شاخه‌ها و عصاره اکالیپتوس از برگ‌های آنها.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا