خبر خوب برای کشاورزان: امسال قطعی برق نخواهیم داشت

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس جناب آقای اعظمی سارودیی بیان کرد: بیشتر از 95 بخش کشاورزی خرده مالک است ونقش مشارکت مردمی بسیار بسیارحائز اهمیت است.

وزارت نیرو در سال گذشته در هر بخشی که با کمبود مواجه میشد سراغ صنعت میرفت .

از سال قبل وزارت نیرو به بخض کشاورزی و غذای مردم وارد شده که بارهاهم مورد تذکر قرار گرفته است.

وی افزود : سال قبل در شدید ترین وضعیت گرمایی برق چاه های کشاورزی قطع میشد.

این عادلانه نیست در صورتی که بیشتر گلخانه ها نیاز شدید به آب و برق دارند .و اکثرکشاورزان و دامداری ها مجبور به صرف هزینه های بیشتری میشوند.

امسال قول داده شده که کشاورزی از قطعی برق خارج شود و مجلس نسبت به آن حس مسئولیت دارد و هرگز کوتاه نخواهد آمد و حاضر نیست که با قطعی برق امنیت غذای مردم به خطر انداخته شود.

آقای اعظمی با خوشحالی و خرسندی از بارش هی خوب امسال گفتند: به مبارکی بارندگی ها امسال میتوانیم جشن خودکفایی را برگزار کنیم اما ادامه پیدا کردن این روند نیازمند تامین منابع آبی میباشد.وبرای  وزارت نیروهم یک سال زمان مناسبی برای تامین برق کشور بوده است .و امیدوارم در هفته های آینده تصمیمات مناسبی گرفته شود.   

تولید و خودکفایی گندم نیازمند تامین برق 24 ساعته است

آقای هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران تولید گندم را تا 14.5میلیون تن برای امسال پیش بینی کرد و گفت: اگر جایزه ی تحویل از سوی دولت اعلام شود و پول به موقع واریز شود امسال بیش از 12میلیون تن خرید خواهیم داشت .

وی افزود: مشارکت مردمی در تولید گندم بیش از 98درصد می باشد .و این همکاری و تولید نیازمند فراهم شدن الزامات است که متاسفانه برخی مواقع آب مورد نیاز برای تولید گندم فراهم نمیشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا