چگونه در مدت کوتاهی چاق شویم/راهکارهای سریع افزایش وزن

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان در ایام نزدیک شدن به عید نوروز، هر فردی برنامه ای خاص را برای خود و زندگی شخصی خود. در نظر می‌گیرد تا در این ایام باقی مانده از سال بتواند به اهداف و برنامه‌ریزی مدنظر خود برسد.

جدای از خریدهای مرسوم عید نوروز که یکی به دنبال لباس و پوشاک جدید و دیگری به دنبال خرید لوازم منزل و … است عده ای هم هستند که قصد دارند با افزایش یا کاهش وزن به تناسب بدنی رسیده و در ایام عید خوشحال تر باشند.

نوروز فرصتی برای تناسب اندام

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید که قصد دارید در ایام باقی مانده به عید نوروز به. وزن ایده آل رسیده و چاق شوید در این مقاله با ما همراه باشید تا در کنار شما به این موضوع بپردازیم.

قبل از اینکه بخواهیم به راه های چاق شدن بپزدازیم باید به دلایل لاغری بپردازیم. چرا که اگر در ابتدا به دلایل لاغری رسیدگی نشود مطمئنا راه های افزایش وزن هم جوابگو نبوده و موجب لاغر ماندن می شود.

چگونه در مدت کوتاهی چاق شویم

چرا لاغر و نحیف هستیم؟

بسیاری از افراد لاغر، از نظر جسمی و بدنی در وضعیت سالم و صحت به سر می‌برند. ولی از نظر ظاهری و تناسب بدن رضایتی از خود ندارند و از این لاغری گلایه‌مند هستند.

این قبیل افراد دائما به دنبال افزایش وزن یا چاق شدن هستند. و می‌خواهند علل کم وزنی و نحیفی خود را دانسته و آن را برطرف کنند.

اگر بخواهیم به اهم دلایل لاغری اشاره کنیم به موارد زیر می‌رسیم:

مسائل روحی و روانی

سلامت روانی و روحی بر روی همه قسمت‌های از زندگی ما اثر می گذارد. مسائل و موضوعاتی همچون استرس، ترس، اضطراب، خشم همگی می‌توانند عادات غذایی شما را مختل و اشتهای شما را کور کند.


اگر از مسائل عاطفی و مسائل روحی در عذاب بوده و رنج می‌برید با یک پزشک و مشاور درمانی مشورت کنید. این افراد می‌توانند راه حل مشکلات را شناسایی و در درمان این مشکلات روحی و روانی به شما کمک نمایند.

بدون حل‌کردن مشکلات روحی و روانی نخواهید توانست به تناسب وزنی مدنظر خود دست یابید. اگر میخواهید روحیه شما تغییر کند باید به دنبال اخبار خوب و امیدبخش باشید.

بیماری و مشکلات جسمانی

بسیاری از بیماری‌ها به تنهایی می‌توانند بر میل به غذا خوردن. و اشتهای شما اثرگذاشته و شما را با چاقی مفرط یا لاغری مفرط مواجه سازد. اگر در دوره ای کوتاه زمانی با کم خوری و یا حتی پر خوری مواجه شدید، ممکن است دچار بیماری خاصی شده باشید.

بیماری‌هایی مثل دیابت، مشکلات تیروئید، بیماری‌های گوارشی و یا حتی سرطان در کاهش وزن شما اثرگذار می باشند.

ژنتیک و ارث خانوادگی

اگر در خانواده شما همه اعضای خانواده لاغر و نحیف هستند،  پس احتمالا شما هم فردی لاغر هستید. و علت این است که شما به صورت ژنتیکی متابولیسمی بالاتر از حد استاندارد دارید. و برای اضافه وزن داشتن و چاق شدن باید بیشتر از دیگران سعی و تلاش کنید.

فعالیت زیاد و تحرک بالا

اگر شما فردی هستید که همیشه، پر انرژی و در حال جنب و جوش می‌باشید. پس ممکن است یکی از دلایل اصلی لاغری شما همین جنب و جوش زیاد باشد.

فعالیت‌هایی همچون ورزش شما را لاغر می‌کند؛ چون هرچه انرژی از طریق خوراکی ها دریافت می کنید. سریعا صرف تولید انرژی برای جنب و جوش شما می‌شود.

انواع داروها و روش‌های درمانی

اگر شما بیمار باشید طبیعتا خود بیماری موجب کاهش وزن شما میشود و صد البته برخی داروها. می‌توانند باعث تهوع و کاهش وزن بیشتر شما شوند. به کاتالوگ و برگه راهنمای داروهایتان یک نگاهی بیندازید. شاید یکی از عوارض جانبی دارویی که مصرف می‌کنید، لاغری و کاهش وزن باشد.

حتما در سبک زندگی خود سعی کنید از اخبار منفی فاصله بگیرید و به دنبال اخبار خوب و امیدبخش باشید و خوب است. بدانید پایگاه خبری امیدرسان به همین منظور پا به عرصه خبری گذاشته است.

چیکار کنیم تا چاق شویم؟

برای پاسخ به این سوال بهترین جواب این است که در گام اول باید یاد بگیرید که صبوری داشته و کمی حصوله کنید. برای چاق شدن بدن نیاز به زمان دارد. اضافه کردن وزن مانند کاهش وزن نیست که بشود همچون ورزشکاران حرفه ای در یک دوره کوتاه زمانی بتوانید از وزن خود بکاهید. و به قول معروف روی باسکول وزن کشی بروید.

گام دوم این است که برای چاق شدن و رسیدن به اندام متناسب و ایده آل، شما باید یک برنامه غذایی- ورزشی. هدفمند را مدنظر داشته و به برنامه های آن پایبند باشید.

راهکارهای چاق شدن بدن

گاهی اوقات با وجود داشتن ارث خانوادگی و ژنتیک لاغری، چاق شدن امری بعید بنظر می رسد. یعنی اینکه شما هرچه می‌خورید بازهم افزایش وزن ندارید و همه تقصیرات. را به گردن ژنتیک و وراثت خود می‌اندازید، اما خبر خوب برای شما این است که با وجود بدترین نوع ژن‌های لاغری، باز هم می‌توانید. افزایش وزن داشته و چاق شوید.

راه‌‌های چاق شدن افراد لاغر

اگر شما فرد لاغر و نحیفی هستید، اولین قدم برای چاق شدن و اضافه. وزن این است که بدانید برای زیاد کردن وزن خود نیاز به برنامه ریزی جدی دارید. این توجیه قدیمی که به طور ارثی و ژنتیکی لاغر هستید را از ذهن خود دور کنید.

در روند افزایش وزن و چاق شدن سریع، خیلی باید حساس باشید. که این روند افزایش وزن را به درستی و به صورت علمی و صحیح انجام دهید. طبیعتا خوردن خوراکی هایی همچون چیپس و پفک، نوشابه، کیک و شیرینی عدد وزنی شما را روی ترازو را بالا ببرد و شما چاق شوید.

چگونه در مدت کوتاهی چاق شویم

اما این را هم بدانید که این چاقی به نفع شما نیست چرا که این نوع اضافه کردن وزن برای سلامتی شما مضر است. تازه این راهم باید اضافه کرد که چنین افزایش وزنی یک اضافه وزن ایده آل نیست. و نهایتا با این روش یک بدن لاغر و نحیف با شکم بزرگ نصیب شما خواهد گردید.

این نکته را هم باید بدانید که افراد لاغری زیادی هستند که دچار دیابت یا بیماری‌های قلبی هستند. و با این روش و سبک خوراک و غذا خوردن به ‌جای ساختن توده عضلانی، درصد چربی بدنشان را بالا می‌برند. لذا نکته مهم این است که خوردن غذاهای سالم و داشتن یک سبک زندگی درست. و اصولی برای چاق شدن سریع یک امر ضروری و واجب است.

چند راهکار طلایی برای چاق شدن در مدت کوتاه

راهکار اول: دریافت مواد غذایی سالم مبتنی بر کالری مثبت

اصلی ترین و شاید مهم‌ترین کاری که برای افزایش وزن خود باید انجام دهید. و بر آن مسلط باشید راهکار دریافت کالری اضافی برای بدن است. در این خصوص باید توضیح داد شما باید بیشتر از آن مقدار کالری که در روز می‌سوزانید، کالری دریافت کنید.

برای این راهکار شما لازم است تمامی وعده های غذایی شامل صبحانه، ناهار. و شام را میل کرده و از میان وعده های سالم و دارای کالری زیاد هم غافل نشوید.

راهکار دوم: دریافت پروتئین به میزان زیاد

برای اینکه در برنامه غذایی خود بدانید که چه چیزی باید مصرف کنید لازم است. بدانید که مهم‌ترین مولفه برای افزایش وزن سالم، دریافت پروتئین است. همانطور که میدانید عضلات، از پروتئین ساخته شده‌اند و شما برای این که بتوانید عضله‌سازی کنید به پروتئین و جذب آن نیاز دارید.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته یک رژیم غذایی مناسب وسالم با پروتئین زیاد موجب چاقی. و افزایش وزن می گردد و با این راهکار عضله در بدن شما ذخیره می‌شود.

به طور خلاصه برای اینکه بدانید برای افزایش وزن چه میزان پروتئین. لازم است باید بدانید به ازای هر کیلو از وزن بدن، باید ۱.۵ تا ۲.۲ گرم پروتئین را به صورت روزانه مصرف کنید.

گوشت سفید، مرغ، تخم مرغ، ماهی سالمون، لبنیات، حبوبات، کره بادام‌زمینی از جمله موادی هستند که شما می توانید روی پروتئین آنها حساب کنید.

راهکار سوم: افزایش مصرف چربی های سالم و کربوهیدارت

اگر به برنامه غذایی کسانی که به دنبال لاغر شدن هستند نگاهی بیندازید می بینید بسیاری. از ایسن افراد هنگام تلاش برای لاغر شدن سعی می‌کنند کربوهیدرات یا چربی دریافتی خود را محدود کنند. اما هدف شما نه تنها لاغر شدن نیست بلکه به دنبال افزایش وزن است. پس باید اقدامب برعکس کرده و به آن عمل کنید و با آغوش باز کربوهیدرات و چربی را وارد بشقاب خود کنید.

حالا که افزایش وزن برای شما یک ضرورت و هدف می باشد، پس باید غذاهای پرکربوهیدرات و پر چرب مصرف نمایید. بهتر است در هر وعده غذایی مقدار زیادی پروتئین، چربی و کربوهیدرات را مصرف کرده و از این بابت نگرانی نداشته باشید. همچنین اگر هدف شما صرفا اضافه وزن نیست و هدف دیگر شما عضله‌سازی است، حتما استفاده و خوردن چربی های سالم، کمک حالتان خواهد بود.

مواد غذایی سالمِ دارای کربوهیدرات که به چاق شدن سریع شما کمک می‌کند، خوراکی هایی. نظیر سیب‌زمینی،پاستا، ماکارونی، برنج و جو دوسر است و نمونه چربی‌های مفید زیتون، آووکادو، دانه‌ها و آجیل است.

اگر به دنبال اضافه وزن هستید مصرف مواد غذایی زیر را به هیچ وجه فراموش نکنید.

کشمش، خرما، موز، بادام، مرغ، گوشت گوسفند و گوشت گاو، بادام هندی و بادام زمینی، غلات سبوسدار، روغن زیتون، روغن. نارگیل، انواع لبنیات پرچرب، شیرینی و سیب زمینی، روغن کنجد، جو.

چگونه در مدت کوتاهی چاق شویم

راهکار چهارم: خوب بپزید و خوب بخورید تا چاق شوید

تأکید مجدد ما برای برای چاق شدن سریع شما روی آوردن به خوردن غذاست. طبیعتا برای اینکه بتوانید غذای بیشتری مصرف کنید باید غذای شما خوشمزه و به قولی وسوسه کننده باشد.

بنابراین پیشنهاد ما این است که غذای خود را با مکمل هایی. همچون سس و ادویه فراوان بپزید و حین غذا خوردن از چاشنی ها استفاده کنید. هرچه غذای شما خوشمزه‌تر و به قولی چرب و چیلی تر باشد خوردن آن لذت بخش تر است. و این مسیری است که انتهای آن اضافه وزن شما می باشد.

از خوردن سالاد غافل نشوید. شما مجاز هستید تا هرچقدر که دلتان می‌خواهد سالاد میل کنید. پیشنهاد دیگر ما این است با موادی که کالری زیادی در خود دارند، سالاد خوشمزه و پر از چاشنی درست. کنید و آن را پس از وعده غذایی مصرف کنید.

انجام ورزش اصولی برای داشتن تناسب اندام

تا اینجای کار به شما پیشنهاداتی دادیم که چگونه وزن خود را اضافه کنید. اما برای اطمینان از این‌که کالری اضافی که دریافت شده به جای جمع شدن در. شکم و پهلو تبدیل به عضلات جذاب در بازوها، سینه و عضلات پای شما شده‌اند، باید حتما با وزنه کار کرده و. ورزش را در برنامه خود داشته باشید.

شما می توانید برای انجام ورزش به صورت برنامه ریزی شده و مستمر. در یک مجموعه ورزشی ثبت نام کنید و ۲ تا ۴ بار در هفته ورزش کنید. تمرکز اصلی شما در ورزش باید تمرینات قدرتی با وزنه زدن باشد. برای افزایش وزن سعی کنید بیشتر وقت خود را به انجام ورزش‌های قدرتی بگذرانید و کمتر کاردیو کار کنید.

شما با انجام ورزش و استمرار آن با یک تیر به دو هدف می زنید، اول این‌که شما یک هیکل زیبا خواهید داشت. نتیجه ورزش کردن این است که شما پس از زمان کوتاهی شاهد رشد عضلات و ساخت یک بدن عضلانی و خوش فرم خواهید بود. مزیت دوم این است که ورزش قدرتی با اشتهای شما و افزایش وزن‌تان رابطه مستقیم دارد. ورزش کردن اشتهای شما را تنظیم و متعادل می نماید. پس از انجام یک تمرین قدرتی شما اشتهای فراوان داشته و به دنبال مصرف غذای بیشتری هستید.

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است پس از انجام تمرین های قدرتی خود سریعا. غذای از پیش تهیه کرده خود را مصرف کنید تا بدن شما به اصطلاح پُر شود و وزن بگیرد.

چگونه در مدت کوتاهی چاق شویم

چند نکته طلایی در مسیر افزایش وزن و چاق شدن

  • از مکان‌های بی استرس غافل نباشید. جایی که لاغر‌ها در آن غذا می‌ خورند باید راحت و مطلوب باشد. هر فردی که می خواهد با خوردن اضافه وزن پیدا کرده و چاق شود، باید. وعده های غذایی خود را در محیطی به دور از استرس میل نماید. حتی اگر می شود بر سفره خود یک شاخه گل داشته باشید تا روحیه تان را بهبود ببخشد.
  • اگر چه هدف شما افزایش وزن است و ما گفته ایم که به دنبال. مصرف چربی ها باشید اما بدانید نباید بیش از حد چربی مصرف کنید. بهترین چیز برای شما غذاهای پر پروتئین و کم چربی است.
  • از خوابیدن و استراحت برای اضافه کردن وزن هم غافل نگردید. برای اینکه به خوبی وزن اضافه کنید راحت ترین کار این است که زیاد بخوابید. بر اساس گزارشات شما باید حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید. این را هم بدانید که خواب شبانه بسیار بیشتر از خواب روز برای شما مفید است.
  • نکته طلایی دیگر این است که به هیچ عنوان به خاطر فشار و اصرار دیگران، بیش  از حد توان‌ غذا میل ننمایید. علت هم مشخص است چون در این صورت از غذا خوردن دل. زده شده و به جای اینکه میل به غذا داشته باشید بی اشتها شده و میل به خوردن نخواهید داشت.
  • از مصرف آب غافل نشوید. آب برای بسیاری از بیماری ها یک معجزه گر است. یک راه برای افزایش وزن نوشیدن آب است. برای این کار حداقل روزانه ۲ لیتر یا معادل ۸ لیوان یا بیشتر آب بنوشید.
  • از مصرف میان وعده های غافل نشوید. افزایش تعداد وعده‌ های غذایی یکی از راه‌ های افزایش وزن و نهایتا چاق شدن است، حتی. اگر در هر وعده میزان غذای مصرفی ‌تان کم باشد اما باید به فکر خوردن در وعده های. ما بین غذایی همچون عصرانه باشید.
  • دائما به دنبال خبر خوب و امیدبخش باشید و تا می توانید از اخبار منفی و ناامید کننده، حوادث و امثال آن فاصله بگیرید

اگر مایل هستید خبرهای خوب و امیدبخش درباره موفقیت ایران. در عرصه‌های بین المللی را بخوانید در ادامه همراه پایگاه خبری امیدرسان بوده و اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا