معرفی چهار سوره برای رزق و روزی/ آیه هایی جهت افزایش برکت و ثروت

چهار سوره برای رزق و روزی. به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، کسب رزق و روزی حلال و داشتن یک درآمد مناسب برای همه یک هدف است. همه می دانیم که صرف تلاش و کوشش حتی شبانه روزی باعث موفقیت و رشد نمی شود. بنابراین در این مقاله از پایگاه خبری امیدرسان سعی می کنیم چهار سوره برای رزق و روزی را با پشتوانه. آیات و روایت از ائمه معصومین (ع) به شما معرفی کنیم تا ان شاء الله در کنار. کار و تلاش به درآمد و روزی بالایی دست پیدا کنید.

4 سوره برای برکت دادن به رزق و روزی

خوب است در ابتدا به ماهیت دعا و گشایش و اهمیت این مقوله به صورت خیلی خلاصه بپردازیم.

در قرآن رزق و روزی چگونه تشریح شده است؟

در پاسخ به این سوال جدی باید توضیح داد که هر موجود زنده ای برای فعالیت نیاز به موادی برای تأمین انرژی اش دارد. و این مواد با نظام رزق الهی تأمین می گردد که کتاب مقدس مسلمانان قرآن کریم نیز به آن اشاره کرده است.

به عنوان نمونه در قرآن کریم و در سوره مبارکه فاطر با متوجه کردن انسان به روزی. هایش، او را به شناخت خداوند متعال به عنوان روزی دهنده اصلی ترغیب می نماید.

اگر دوست داشتید بخوانید: تعبیر خواب افتادن دندان در دست بدون خونریزی/ شما ثروتمند می‌شوید

همچنین در آیاتی از سوره مبارکه روم برای اثبات توحید الهی به 4 موضوع، از جمله روزی دادن پروردگار اشاره می شود.

علاوه بر مورد بالا  در سوره های مبارک قران کریم یعنی سوره های یس، ق، هود و ذاریات نیز. به ابعاد دیگری از این نظام اشاره گردیده است.

و نهایتا اینکه در سوره مبارک ملک به روزی دهنده بودن خدای عزیزمان اشاره شده است.

معرفی ۴ سوره قرآنی برای افزایش رزق و روزی:

  • 1️) ذاریات
  • 2️) طلاق
  • 3️) مزمل
  • 4️) انشراح

در ادامه به توضیح هر یک از این 4 سوره می پردازیم

قرائت سوره ذاریات برای کسب رزق و روزی

تعداد: آیات ٦٠ ـ کلمات ٣٦٠ ـ حروف ١٥٤٦

سور‌ه‌ مکّی

(بعد از سوره‌ی «احقاف» نازل شده است)

نامگذاری

به‌ مناسبت آیه‌ نخستین سوره‌ی مبارکه که در آن به ‌بادهای پراکنده‌کننده (ذاریات) یا به ‌فرشتگانی که این صفت را دارا می‌باشند سوگند یاد شده است. اشاره‌ای است به ‌تدبیر عمومی خدا در جهان از طریق فرشتگان یا بادها به ‌اسم «ذاریات» نامگذاری شده است.

فضائل و خواص سوره ذاریات

از حضرت امام صادق(ع) مروی است: هر کس سوره‌ ذاریات را در روز یـا در شب بخـواند خـداوند وضع معیشت او را بهبود می‌بخشد و روزی وی را فراخ می‌گرداند و نوری در قبر او بیافریند که تا روز قیامت قبر وی منوّر باشد.

چهار سوره برای کسب رزق و روزی

همچنین اگر این سوره‌ مبارکه را بر زنی که زایمان او دشوار است ببندند وضع حمل به‌ سهولت انجام می‌گیرد.

و نیز در خواص آن آمده است: هر روز مداومت کردن بر خواندن چهار سوره‌ «ذاریات، طَلاق، مُزَّمِّل و اِنشراح» که اگر یک روز فوت شود قضا نماید باعث وسعت روزی و فراخی معیشت و مال و منال می‌شود از جایی که انتظار ندارد و این عمل مجرّب و آزموده است.

اگر مایل بودید بخوانید: بهترین قرص برای پسردار شدن/معرفی داروها و رژیم غذایی مخصوص

و دیگر از خواص آن اگر در نزد بیمار آن را بخوانند باعث تسکین و آرامش وی می‌گردد.

«وَ مَا خَلَقْتُ الجِنَّ وَ الإنسَ إلّا لِيَعْبُدُونِ(٥٦)مَا اُرِيدُ مِنْهُمْ مِّن رِّزْقٍ وَ مَا اُرِيدُ أنْ يُطْعِمُونِ(٥٧)إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ».

و نیز اگر کسی نسبت به‌ نماز بی‌رغبت و کامل و کاهل باشد این آیات شریفه‌ی (٥٦-٥٨) سوره‌ مبارکه را بنویسند و به‌ همراه او بگذارند تا با یاری حق‌تعالی به ‌نماز خواندن راغب گردد:

قرائت سوره طلاق برای کسب رزق و روزی

تعداد آیات ١٢ ـ کلمات ٩٨٩ ـ حروف ١٢٠٣

سور‌ه‌ مدنی

(بعد از سوره‌ی «دهر» نازل شده است)

نامگذاری

به‌ مناسبت مسائلی که پیرامون طلاق و قطع پیوند زناشویی و عدّه‌ی زنان مطلقّه و دیگر. احکام خانواده و غیره که در این سوره مبارکه آمده بدین اسم «طَلاق» نامیده شده است.

و نیز به ‌همین جهت این سوره نام دیگری دارد به ‌نام «نساء» (زنان).

فضائل و خواص سوره طلاق در کسب رزق و روزی

از حضرت ختمی نبوّت(ص) مروی است: هر کس سوره‌ی طلاق را بخواند (و آن را در برنامه‌های. زندگی خود به کار بندد) بر سنّت رسول خدا(ص) از دنیا می‌رود.

و نیز کسی که بر خواندن آن مداومت نماید موفّق به‌ توبه‌ی نصوح و خالصانه خواهد شد.

و حضرت امام صادق(ع) می‌فرماید: هر کس این سوره و سوره‌ی «تحریم» را در نمازهای واجب بخواند و بر آن مواظبت نماید در قیامت در پناه خدا بوده و از حزن و خوف آن روز ایمن و به ‌دوزخ راه نخواهد یافت.

کسب رزق و روزی حلال

به ‌پاس تلاوت و مداومت بر آن‌ها خداوند مسکن او را در بهشت قرار خواهد داد زیرا این دو، سوره‌های پیامبر اکرم (ص) می‌باشند.

چنانچه کسی جهت توسعه‌ی روزی سه مرتبه آن را تلاوت نماید به ‌یاری حق‌تعالی روزی او فراخ می‌گردد.

در این سوره است آیه‌:

«وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَهُ مَخْرَجاً وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَ مَنْ يَتَوَكـَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَىْ‏ءٍقَدْراً»

که به تجربه رسیده هر کس هر روز این آیات را سه مرتبه با سه صلوات قبل از آن. و سه صلوات بعد از آن بخواند به‌ یاری حق‌تعالی باعث وسعت روزی و گره‌گشائی و کفایت مهمات خواهد بود.

خوب است بدانید: نحوه از بین بردن اثرات کافور از بدن/ تاثیر مصرف کافور و عوارض آن

و از حضرت رسول(ص) مروی است: هرکس سوره‌ی طلاق را بخواند خدای متعال او را از تفرقه و پریشانی محفوظ خواهد داشت.

قرائت سوره مزمل برای کسب رزق و روزی

تعداد: آیات ٢٠ ـ کلمات ٣٠٠ ـ حروف ٨٥٣

سور‌ه‌ مکّی جز ایات ١٠، ١١ و ٢٠

(بعد از سوره‌ی «ن و القلم» نازل شده است)

نامگذاری

خداوند تبارک و تعالی در آیه‌ی نخستین این سوره‌ی شریفه‌ حکایت از آغاز بعثت کرده، و به پیامبر(ص) در حالی که آن حضرت در جامه‌ی خود پیچیده‌ بود خطاب می‌کند، و این سوره‌ی مبارکه به همین مناسب به نام «مُزِّمِّل» (جامه برخود پیچیده) نامیده گردیده است.

فضائل و خواص سوره مزمل برای کسب رزق و روزی

از سَرور کائنات(ص) روایت است: هر کس سوره‌ی مُزِّمِّل را بخواند خداوند سختی‌ها و دشواری‌های دنیا و آخرتش را آسان می‌نماید و به تعداد شیاطین و جنّیان ثواب آزاد کردن بردگان در راه خدا به وی‌ پاداش می‌دهد.

در خواص آن از امام صادق(ع) روایت است: هر کس بر خواندن این سوره‌ مداومت نماید، پیامبر اکرم(ص) را در عالم رؤیا مشاهده خواهد کرد و هر چه از حضرتش طلب کند خداوند خیر آن را به‌وی عطا خواهد فرمود

در خبر آمده است: کسی که بر خواندن این سوره‌ی مبارکه مداومت نماید روزی وی فراخ می‌گردد.

از امام ششم(ع) حضرت امام صادق روایت است: کسی که آن را در نماز عشاء بخواند، شب. و روز و خود این سوره در قیامت به ‌خوبی او گواهی خواهند داد و خداوند در دنیا زندگی. نیکو و مردن نیکو نصیب وی می‌فرماید.

سوره مزمل سوره ای مخصوص برای فتح و پیروزی

و در «منتخب» است: کسی که این سوره‌ی مبارکه را بنویسد و به همراه. خود بردارد هر جا رود فتح و نصرت از آنِ او خواهد بود.

و چنانچه به‌ جهت گرفتاری و درماندگی این سوره را بخواند رفع گرفتاری او می‌شود و کارش گشایش می‌یابد.

قرائت 4 سوره برای کسب رزق و روزی

اگر کسی چیزی گم کرده باشد تا مدّت ده روز هر روز یک مرتبه این سوره‌ را بخواند به یاری حق‌تعالی گمشده‌ خود را خواهد یافت.

چنانچه میان زن و شوهر ناسازگاری وجود داشته باشد، سوره‌ مبارکه فوق را سه مرتبه بر شربتی بخوانند و آنان بیاشامند، با یکدیگر سازگار و الفت خواهند گرفت.

اگر کسی اولاد نداشته باشد، بدین منظور زن و شوهر هر دو روزه بگیرند و در وقت افطار غسل کنند و یک بار سوره‌ مبارکه مُزَّمِّل را بر آب بخوانند و هر دو از آن بیاشامند به‌ یاری پروردگار به‌ مراد نائل می‌گردند.

سوره مزمل برای ادای قرض و بدهی

و نیز اگر کس قرضی داشته باشد که به هیچ وجه از آن خلاصی ندارد بر خواندن این سوره‌ی مبارکه مداومت نماید به طریقی که بعد از هر نماز یک بار آن را بخواند به یاری حق‌تعالی از آن دِین رهائی می‌یابد.

این را هم بدانید: خوردن خربزه با دیگر خوراکی ها/ آیا مصرف خربزه با عسل ضرر دارد؟

همچنین جهت مطلب کلّی و کفایت امور و مُهمّات، این سوره را بعد از نماز صبح یازده روز و روزی یازده مرتبه تلاوت کند و هر روز یازده مرتبه این دعا را بخواند و چه بسا هنوز روز یازدهم تمام نشده به ‌یاری خداوند مراد حاصل می‌گردد:

یا مُسبِّبُ سَبِّب، یا مُفَتِّحُ فَتِّح، یا مُفرِّجُ فَرِّج، یا مُدَبِّرُ دَبِّر، یا مُسَهِّلُ سَهِّل، یا مُیَسِّرُ یَسِّر، یا مُتَمِّمُ تَمِّم، بِرَحْمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمین

و برخی از بزرگان فرموده‌اند: من جهت هر مطلبی آن را شروع کردم و یک صبح خوانده ظهر همان روز حاجتم را گرفتم.

و چنانچه کسی را سحر و جادو کرده باشند این سوره‌ی مبارکه را در روز یک‌شنبه (با زعفران یا غیره) نبویسند و آب شسته‌ی آن را بیاشامند به ‌یاری حق آن سحر و جادو باطل می‌گردد.

قرائت سوره انشراح برای کسب رزق و روزی

تعداد: آیات ٨ ـ کلمات ٢٧ ـ حروف ١٠٢

سور‌ه مکّی

(بعد از سوره‌ «ضُحی» نازل شده است)

نامگذاری

بدین مناسبت که خداوند متعال «إنشراح» و سعه‌ی صدر و ظرفیّت والا در سختی‌های نهضت، به ‌پیامبر(ص) عطا فرموده و در آیه‌ی نخستین این سوره‌ی مبارکه از آن یاد فرموده بدین اسم «إنشراح» نامگذاری شده است.

نام دیگر آن «اَلَم نشرح» می‌باشد که در آغاز سوره آمده است.

همچنین نام دیگر آن را «شرح» گفته‌اند.

فضائل و خواص سوره انشراح برای کسب رزق و روزی

از حضرت رسول اکرم(ص) مروی است که می‌فرماید: هر کس این سوره را بخواند پاداش کسی را دارد که محمّد(ص) را محزون و غمگین دیده و غم و اندوه او را برطرف نموده است.

و همان‌گونه که در سوره‌ی «وَالشَّمس» گفتیم خواندن سوره‌های «وَالشَّمس»، «وَاللَّیل»، «وَالضُّحی» و «اَلَم نَشْرَحْ» (به ‌شرحی که گذشت) فضیلت بسیار دارد.

قرائت سوره ذاریات برای رزق و روزی

و در خواص آن آمده است: هنگام درد سینه این سوره‌ مبارکه را بخوانند و بنویسند و همراه بیمار بگذارند و نیز در ناراحتی قلبی بر او بخوانند که باعث تسکین و آرامش می‌گردد.

برکت در معامله با قرائت سوره انشراح

و امام ششم(ع) می‌فرماید:

هرگاه کسی سوره‌ی «اَلَم نَشْرَحْ» را در وقت معامله و خرید و فروش بخواند کسب او برکت‌دار می‌شود.

و اگر کسی به ‌مدّت یک هفته این سوره‌ مبارکه را در تعقیب هر نماز قرائت کند کارهای دشوار بر او آسان می‌گردد.

و همچنین جهت رفع دلتنگی و افسردگی در مکارم آمده است: اگر سوره‌ی مبارکه را هر روز دو مرتبه یکی در بامداد و یکی در شب به مدّت هفده روز تلاوت کنند به یاری حق آن دلتنگی برطرف خواهد شد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا