رونمایی از نخستین منظومه فضایی کشور / ما می‌توانیم از شعار تا واقعیت

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، نخستین منظومه فضایی کشور با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با عنوان منظومه‌ ماهواره سنجشی حاج قاسم سلیمانی و ماهواره فضایی اروم سَت در ارومیه رونمایی شد.

علی نیکزاد در این آیین با بیان این که رونمایی از این ماهواره فضایی مصداق بارز ما می توانیم است، اظهار داشت: اگر امروز منظومه ماهواره ای حاج قاسم سلیمانی و ماهواره اروم ست اتفاق بزرگی را در کشور رقم می زند همگی در سایه اعتماد به نسل جوان جامعه به وجود آمده است.

وی افزود: افزایش قدرت دفاعی، توجه به اقتصاد مقاومتی، وفادار بودن به آرمان های انقلاب اسلامی و ایجاد عدالت اجتماعی از جمله موضوعاتی است که موجب توسعه و پیشرفت کشور می شود.

 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از کلید واژه های حیاتی در کشور پیشرفت علمی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز می باشد و این مهم به صورت جدی در مجلس شورای اسلامی دنبال می شود.

امیدرسان رسانه امیدبخش

نیکزاد گفت:خود کفایی ایران در عرصه های مختلف توسط جوانان این مرز و بوم دیگر موضوعی غیر قابل باور نیست و ۱۱۰ میلیون لیتر تولید بنزین روزانه کشور فقط نمونه ای از خود کفایی های صورت گرفته توسط جوانان ایران اسلامی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر این مجاهدت‌های علمی نبود اقتداری که امروز کشور در عرصه‌های مختلف دارد، هرگز شاهد نبودیم، افزود: در حوزه تولید واکسن نیز برخی اصرار داشتند که ما توانایی تولید داخل را نداریم اما با وجود پیشنهادات میلیون دلاری به دانشمندان ایرانی، این دانشمندان به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در کشور ماندند و ما امروز به مرحله تولید واکسن رسیده‌ایم.

نیکزاد همچنین رونمایی از ماهواره فضایی اروم ست که نخستین منظومه فضایی ایران نیز به شمار می‌آید را، جلوه مجاهدت علمی، خودباوری و ما می‌توانیم دانست و گفت: جوانان افسران عملیات راهبری علمی ایران هستند که  این موضوع نشان دهنده رشد و بالندگی انقلاب اسلامی است.

به گزارش امیدرسان، وی با بیان اینکه لایحه بودجه توسط دولت به مجلس بازمی‌گردد، افزود: این امر فرصت مناسبی برای حمایت مالی از این منظومه فضایی است، و از  نمایندگان و مسوولان ارومیه می‌خواهیم در ۱۰ روز آینده این موضوع را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند.

وحید جلال زاده یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به اینکه جوانان ایران اسلامی در برهه های مختلف کمک کار مسئولان در رشد و پیشرفت ایران اسلامی بوده اند، گفت: به جز سه شرکت در دنیا این تکنولوژی در دست هیچ شرکتی نیست و این رونمایی حجت را برای همه مسئولان برای حمایت بیش از پیش از جوانان نخبه و انقلابی تمام کرد.

نیکبخت، رئیس پارک علم و فن آوری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۰۹ شرکت و با واحد فن آوری در این پارک فعالیت می کنند، گفت: ۶۶۸ دانش پژوه در این پارک فعالیت های پژوهشی خود را در بخش های مختلف انجام می دهند.

وی با اشاره به مشخصات این ماهواره، ادامه داد: این ماهواره برای استفاده تجاری در زمینه عکس برداری هوایی استفاده می‌شود که با بالاترین رزولیشن تصویری قابلیت این را دارد که حداکثر با ۶۰۰ هزار دلار در مدار زمین قرار گیرد که در مقایسه با مدل خارجی بسیار کم هزینه تر می باشد.

امیدرسان رسانه امیدبخش

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا