راه اندازی صندوق فروشگاهی حساب و کتاب

یک شرکت داخلی با تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی توانست مجموعه نرم‌افزاری با عنوان «صندوق فروشگاهی حساب و کتاب» تولید کند که برای تامین نیازهای مالی فروشگاه‌ها قابل استفاده است.

محمدمهدی رحیمی نداف، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در توضیح فنی طرح دانش‌بنیان این شرکت اظهار کرد: «صندوق فروشگاهی حساب و کتاب»، مجموعه‌ای از محصولات نرم‌افزاری است که بر روی دستگاه‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید مانند تلفن همراه و تبلت نصب شده و برای تامین نیازهای مالی فروشگاه‌ها قابل استفاده است.

وی ادامه داد: این نرم‌افزار فروشگاهی بر روی تبلت و تلفن همراه هوشمند نصب می‎شود و از تکنولوژی پردازش ابری برای آن استفاده شده است.

رحیمی نداف در توضیح ویژگی این محصول خاطرنشان کرد: این صندوق فروشگاهی اندرویدی بسیار ارزان‌تر و کم‌جاتر از مشابه آن است و سال ۹۶ که قیمت‌ها افزایش نیافته بود مجموعه کامل محصولات ما حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت و هم اکنون با افزایش قیمت‌ها به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است که در این شرایط هم حدود یک میلیون تومان با سایر موارد مشابه اختلاف قیمت داشته و ارزان‌تر است. 

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این محصول به ویژه در بازار خرده‌فروشی بسیار کاربرد دارد، تصریح کرد: تکنولوژی اصلی این محصول، نوعی پردازش ابری است. به طور خاص این نرم‌افزار به سبک SAAS تولید می‌شود که از مزیت‌هایی برای بخش‌هایی از بازار خرده‌فروشی برخوردار است. به عبارتی نرم‌افزار به صورت یک سرویس ۲۴ ساعته آماده بهره‌برداری از طریق شبکه است و بروزرسانی آن نیز از طریق شبکه انجام می‌شود. در اجرای بخش هسته این نرم‌افزار از زبان Python و چارچوب کاری Django استفاده شده است. ارتباط با سرور نیز به روش Web API صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به رضایت مشتریان این صندوق فروشگاهی از محصول ارایه شده، به اشتغال به کار پنج نفر در این شرکت اشاره کرد و گفت: برای توسعه کار و فروش بیشتر، حداقل به سه نفر نیروی کار دیگر نیاز داریم که البته این مساله نیازمند منابع مالی است.
وی درباره اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: این تسهیلات خیلی به ما کمک کرد و ۸۰ درصد نیاز مالی ما را تامین کرد. ما آن زمان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات درخواست دادیم که ۸۰ میلیون تومان آن مصوب شد.

رحیمی نداف با بیان اینکه شرکت ما یک شرکت نوپا است که کاری نو در حوزه استارت‌آپی را آغاز کرده و طبیعی است که بعضی از موارد قرارداد محقق نشود، گفت: بحث فروش ما طبق برنامه پیش نرفت که طبیعی هم هست. شرکت ما به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان حدود ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار وام دارد اما این تسهیلات را باید تحت عنوان توسعه فنی دریافت کنیم که امیدوارم این تسهیلات در این مرحله و برای توسعه کار و بحث فروش نیز تخصیص یابد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا