دادستان کل کشور: افشا و انتشار محتویات پرونده‌های قضایی قبل از صدور حکم خلاف قانون است

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، جلسه هفتگی شورای معاونین دادستانی کل با حضور اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین موحدی برگزار شد.

در این جلسه دادستان کل کشور با اشاره به قوانین و مقررات بازدارنده در خصوص عدم افشای اطلاعات و محتویات پرونده و ضرورت حفظ و مراقبت از اسرار شخصی مردم گفت: در دین مبین اسلام بر حفظ آبروی مردم تاکیدات متعددی وجود دارد. همچنین برای همه ما در دستگاه قضایی و همچنین برای ضابطین محترم وظیفه شرعی و قانونی وجود دارد که نسبت به حفظ اسرار مردم و محتویات پرونده اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: در دستگاه قضایی بسیار مراقبت می شود که محتوای پرونده ها در معرض افشا و انتشار قرار نگیرد. نه تنها دستگاه قضایی ملزم به امانتداری و رازداری از زندگی مردم می باشد بلکه ضابطان خاص و عام هم ملزم هستند در هر مرحله ای از پرونده نسبت به این موضوع حساسیت داشته و مراقب کنند که خدایی ناکرده اطلاعات و اسرار اشخاص حقیقی و حتی حقوقی مورد خدشه قرار نگیرد.

خبر دیگر اینکه: دستور دادستان کل کشور به دادستان تهران مبنی بر تشکیل پرونده برای جنایات رژیم صهیونیستی

حجت الاسلام و المسلمین موحدی ادامه داد: حفظ آبرو و رعایت حریم افراد به حدی حساس و محترم است که قانون صراحتا اعلام داشته که تا قبل از صدور رای قطعی دادگاه، افشا و اعلام جزئیات پرونده ممنوع می باشد و در مواردی بنا به حساسیت و موضوع پرونده نیز امکان اعلام جزئیات پس از صدور قطعی هم میسر نیست و دستگاه قضایی و ضابطان ملزم به رعایت این مسئله هستند.

دادستان کل کشور افزود: بنابراین از همکاران محترم به ویژه از قضات محترم دادسرا انتظار داریم نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج داده و ضمن مراقبت از اسرار اصحاب پرونده نسبت به افشای اطلاعات قضایی توسط ضابطان تذکرات لازم را صادر نمایند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است ضابطان محترم در انتشار و اطلاع رسانی اطلاعات در اختیار، مراقبت های بیشتری به عمل آورده و بدون اجازه مقام قضایی صلاحیت‌دار از افشا و یا انتشار محتویات پرونده خودداری نمایند.

خبر دیگر اینکه: تشریح جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی از زبان رئیس کل دادگستری البرز

دادستان کل کشور: در تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارها تسریع گردد

همچنین در این جلسه دادستان کل کشور در واکنش به گزارش سفر اخیر علی جمادی معاون مبارزه با قاچاق کالا به استان خوزستان و بررسی و نظارت میدانی از بنادر و انبارهای استان اظهار کرد: در گزارش‌های دریافتی اعلام می‌گردد که همچنان ترخیص کالاها در برخی انبارها با کندی صورت می‌گیرد و این کندی ممکن است موجب فساد و خرابی کالاهای دپو شده در انبارها گردد.

وی گفت: لازم است در این راستا دادستان‌های محترم مراکز استانی نسبت به بازدیدهای مستمر از بنادر توجه بیشتری داشته و مراقبت کنند که هرچه سریعتر پرونده کالاهای دپو شده در بنادر و انبارها تعیین تکلیف گردد.

دادستان کل کشور افزود: در صورت فاسد شدن و غیرقابل مصرف شدن کالایی بلافاصله پرونده جهت بررسی علت آن تشکیل و افراد متخلف و کسانی که به هر دلیلی در انجام وظایف خود دچار قصور و تقصیر شده‌اند به دستگاه قضایی استان معرفی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی ادامه داد: همه معاونین در بازدیدهای استانی و نظارت‌های خود موضوع حقوق عامه را مورد توجه جدی قرار داده و بر رعایت حقوق افراد جامعه تاکید کنند.

همچنین در جریان سفر اخیر علی جمادی بعه استان خوزستان، دستورات لازم جهت تخلیه بار دو کشتی با محموله گندم صادر گردید تا در اسرع وقت تخلیه و در جهت تامین کالاهای اساسی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا