دادستان کل کشور: محبت امام حسین (ع) ما را دور هم جمع کرده و ما باید از این محبت پاسداری کنیم

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مراسم عزاداری و سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نمازخانه کاخ دادگستری برگزار شد.

دادستان کل کشور در این مراسم با تسلیت ایام ماه محرم و عزای حسینی گفت: مهم‌ترین فلسفه سفارش به اقامه عزای امام حسین(ع) این است که ما با حسین و یزید هر زمان آشنا شویم زیرا هم امام حسین(ع) و هم یزید در طول تاریخ ادامه دارند.

خبر خوب قضایی: بیش از ۳۰ هزار حساب مرتبط با قمار و شرط بندی کشف و 24 هزار مسدود شد

وی گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در روایات برای اقامه عزا و سوگواری و زنده نگه داشتن یاد، نام و مکتب شهدای کربلا به ما سفارشات زیادی کرده‌اند؛ در احادیث فراوان برای اقامه کنندگان عزای حضرت اباعبدالله(ع) پاداش‌های عظیم بیان شده است.

باید امام زمان خود را بشناسیم

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه از جنس این روایت‌ها از زبان معصومین(ع) زیاد داریم که به موضوع برپایی عزاداری برای امام حسین(ع) تاکید کرده‌اند گفت: حال این پرسش مطرح می‌شود که فلسفه این همه سفارش و تاکید به اقامه عزا برای امام حسین(ع) چیست؟ مهم‌ترین فلسفه سفارش به اقامه عزای امام حسین(ع) این است که ما با حسین و یزید هر زمان آشنا شویم زیرا هم امام حسین و هم یزید در طول تاریخ ادامه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه خداوند به رسولش بر مودت دستور داده و این محبت مطالبه خداوند و واجب است.

باید از محبت حسین (ع) پاسداری کنیم

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه باید دل‌های مومنین و مسلمین به هم پیوسته باشد، تصریح کرد: محبت امام حسین (ع) ما رو دور هم جمع می کند و از این محبت و مودت باید پاسداری کنیم.

معاون دادستان کل کشور: بسیاری از دستگاه ها اهتمامی جهت اجرای قانون حمایت از معلولان ندارند

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: داستان امام حسین (ع) آسمانی است و ریشه در فطرت دارد و هر کسی به جنگ امام حسین(ع) برود، نابود می شود و کسی در مقابل دستگاه امام حسین (ع) در هیچ برهه ای از تاریخ موفق نخواهد بود.

وی گفت: خداوند از ما مودت خواسته است زیرا در مودت محبتی است که به اظهار می رسد و اگر اظهار نشود اسمش مودت نیست و این سینه زنی ها و شور حسینی مودت است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا