خبر خوب فناوری: آنتی ویروس حرفه ای فارز ایرانی رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، همایش رؤسای پلیس فتا استان‌ها و حوزه‌های مرکزی و آغاز چهارمین مرحله پویش کودکان سایبری و رونمایی از میز بومی سازی شده فارنزیک. سامانه فارز (سامانه پویشگر امنیتی) با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا برگزار شد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفته سامانه فارز،آنتی ویروس ایرانی می‌تواند هر برنامۀ موبایلی را بررسی و مخرب‌بودن و یا نبودن آن را اعلام کند.

شناسایی 60 درصدی بدافزارها

این سامانه می‌تواند بیش از ۶۰ درصد از بدافزارها را در فضای مجازی شناسایی کند.

بد نیست بدانید که پیشنهاد استفاده از سامانه فارز از سوی پلیس به شورای عالی فضای مجازی داده. شده تا این شورا استفاده از آن را الزامی کند و شاهد کاهش نصب بدافزارها بر روی تلفن‌های همراه باشیم.

به زودی جزییات بیشتر برای نصب این آنتی ویروس اعلام می‌شود.

خبر خوب دیگر اینکه: حقوق سربازان ۲۰ درصد افزایش یافت

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه این همایش به رونمایی از چند محصول بومی جدید در پلیس فتا اشاره کرد و گفت: رونمایی از این محصولات یک خدمت رسانی مضاعف به مردم است. جای تقدیر، تشکر و تبریک دارد و نشان دهنده این است که همانطور پلیس در فضای حقیقی خدمترسان و تکیه گاه مردم است. در فضای مجازی نیز برای خدمت رسانی دغدغه‌مند و به دنبال آرامش مردم است.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه‌هایی که امروز رونمایی شد امنیت و آرامش مردم را ارتقاء می‌دهد، تصریح کرد: سامانه فارز که امروز رونمایی شد آنتی ویروس ایرانی (پویشگر امنیتی) است که هر اپلیکیشن موبایلی را می‌تواند بررسی و مخرب بودن و یا نبودن آن را اعلام کند.

در واقع این سامانه می‌تواند بیش از ۶۰ درصد از بدافزار‌ها را در فضای مجازی شناسایی کند.

سردار رضایی ادامه داد: پیشنهاد استفاده از سامانه فارز از سوی پلیس به شورای عالی فضای مجازی داده شده تا این شورا استفاده از آن را الزامی کند که به دنبال آن شاهد کاهش نصب بدافزار‌ها بر روی تلفن‌های همراه باشیم.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا