خبر خوب فرهنگی: ساخت مدرسه و تحویل روزانه ۴۷ کلاس درس به دانش‌آموزان

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، ساخت تعداد بیشتر مدارس در کشور به ‌ویژه در شرایطی که شاهد افزایش چشمگیر دانش‌آموزان اتباع در کشور هستیم، اهمیتی دوچندان می‌یابد.

این روزها بسیاری از مدارس با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان به صورت ۲شیفته فعالیت می‌کنند و همچنین بسیاری از مناطق در اطراف شهرها ایجاد شده که نیازمند مدرسه برای تحصیل فرزندان است که در این راستا مدرسه‌سازی یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای تحقق شعار مردمی‌سازی است که دولت سیزدهم توجه بسیاری نسبت به گذشته به این موضوع بویژه در مناطق محروم داشته است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

براساس گزارشات بدست آمده، ۱۱۰۰ طرح آموزشی و پرورشی در قالب ۵۱۶۴ کلاس درس توسط رییس جمهور در دهه فجر به بهره برداری رسید و با برنامه ریزی انجام شده حدود ۲ هزار پروژه آموزشی و پرورشی بالغ بر ۱۰ هزار کلاس درس در شهریور امسال افتتاح خواهد شد.

همچنین در ۲ سال اول دولت دوازدهم تعداد ۳۸۷۰ پروژه آموزشی و پرورشی تحویل شد که این رقم در دولت سیزدهم به ۷۱۹۷ پروژه با رشد۹۶ درصدی رسید. در این بین پروژه های دولتی ۱۶۲ درصد و پروژه های مشارکتی ۴۸ درصد رشد را نشان می دهد.

از دیگر اقدامات مربوط به ساخت مدرسه در دولت سیزدهم، افتتاح بزرگ ترین مدرسه کشور مزین به نام سردار سلیمانی در استان مازندران – بهره برداری از تنها مدرسه کلنگ زنی شده توسط سردار سلیمانی در شهرستان ملایر استان همدان – تحویل بیش از ۲۰ مدرسه ویژه دانش آموزان با استعدادهای ویژه و نخستین و تنها مدرسه تخصصی اوتیسم منطقه خاورمیانه در شهر همدان است.

خبر خوب دیگر اینکه: تکالیف دستگاه های متولی امور مساجد مطالبه گری خواهد شد

از سوی دیگر توجه دولت سیزدهم به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین نیز قابل توجه است، در این خصوص، در دولت سیزدهم ۳۸۰۰ پروژه نیمه تمام خیری تحویل شد که ۱۰ درصد بیشتر از پروژه های تحویلی دولتی است و نشان از عزم و اراده دولت محترم به تکمیل پروژه های نیمه تمام خیری دارد که همواره دغدغه این افراد نیک‌اندیش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا