خبر خوب علمی: کولر آبی ضد ضربه و مقاوم در برابر نور تولید شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مهدی اوجی مدیر عامل شرکت ایازپاک البرز، تولید کننده کولرهای پلیمری پربازده و کم مصرف سلولزی درمورد این دستاورد توضیح داد: این محصول پلیمر ضد زنگ ،ضد ضربه و مقاوم در مقابل نور آفتاب است و همچنین الکتروموتور و پمپ محصول نیز ضد آب است.

وی افزود: قطعات موتور پمپ و بدنه این کولر، ایرانی و ساخت شرکت های دانش بنیان است؛ الکتروموتور این محصول بی ال دی سی ۷ سرعته، کم مصرف و قابل تعمیر و سیم پیچی است.

خبر خوب دیگر اینکه: افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی جرقویه 2 اصفهان

الکتروموتور این محصول هنگام راه اندازی مصرف کمی نسبت به موتور های دیگر دارد.

این فناور به سهولت در مونتاژ و دمونتاژ کولر برای جابجایی اشاره کرد و گفت: از دیگر مزیت های این کولر، خنکی بالا به علت استفاده از پد سلولزی ۱۰ سانتی و آبریز آبشاری است و همچنین حفاظت ازدیاد گرمای موتور دارد.

دارای قفل شدگی شافت موتور ، پمپ ضد آب ، کف کش پرقدرت، محافظ جان بدون تسمه و یاطاقان است، حفاظت از اضافه بار وکنترل دور دراین کولر به صورت پله ای می باشد.

امکان کنترل اتوماتیک و دستی سرعت کولر، کنترل دمای ساختمان به صورت اتوماتیک و تنظیم سرعت موتور در ۷ پله اتوماتیک و دستی است.

کولر آبی خورشیدی چگونه کار می کند؟

اوجی یادآور شد: کولرهای آبی خورشیدی برای خنک سازی هوای داخلی اتاق مراحل چند مرحله ر ا طی می کند. در ابتدا نور آفتاب از طریق پنل های نصب شده جذب می شود.

پایگاه خبری امیدرسان، مرجع اخبار خوب و امیدبخش

سپس انرژی ذخیره شده در پنل ها به انرژی الکتریکی تبدیل و انرژی الکتریکی تولید شده در باطری‌های مخصوص ذخیره می شوند.

در ادامه در زمان روشن شدن انرژی به کولرانتقال پیدا می‌کند و هوای گرم از طریق فن های موجود به داخل کشیده می شود. با تبخیرآب و عبور هوا ازداخل پدهای سلولزی باد گرمای خود را ازدست می دهد و در نهایت باد سرد از طریق کانال های کولر به فضای داخلی منتقل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا