خبر خوب علمی: ساخت توربوجت هواپیماهای ۲ و ۴ نفره در ایران

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، موتور توربوجت TJ-HP۱ برای استفاده در هواپیماهای دو نفره و چهار نفره به همت فناوران یکی از شرکت های دانش بنیان تولید و رونمایی شد.

زهرا پورفرزانه مدیرعامل دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان گفت: سامانه ها.ی قوای محرکه. فرزانگان در سال ۱۳۹۵ با عنوان شرکت، اما ماهیتا به صورت دفتر طراحی تاسیس شد. از سال ۱۳۹۸ تصمیم گرفتیم که در حوزه ساخت هم فعالیت کنیم.

خبر خوب دیگر اینکه: افزایش ۵۶ درصدی تجارت میان کشورهای عضو بریکس

وی افزود: تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز را خریداری و کارگاه را تجهیز کردیم. علاوه بر آن برای تست هر قطعه یا هر بخش مونتاژی، تجهیزات تست و آزمون مربوطه را هم ساختیم. این شرکت در حال حاضر در بحث مشاوره، طراحی، ساخت و تست انواع سامانه‌های قوای محرکه فعالیت دارد.

این فناور با بیان اینکه از زمان تاسیس شرکت، بحث طراحی موتور. توربوجت TJ-HP۱ دنبال شده است، اظهار داشت: تولید این محصول دانش بنیان از طراحی. تحلیل‌ و نقشه‌کشی تا ساخت کاملا توسط دفتر طراحی سامانه های قوای محرکه فرزانگان انجام شده و به علت نبود مرجع جهت تست این محصول. تمام تجهیزات تست مربوطه اعم از آزمایشگاه موتور و … نیز توسط همین شرکت طراحی و ساخته شد.

پورفرزانه یادآور شد: این موتور به نام دکتر حسین پورفرزانه ثبت اختراع شده و وی. با همین پروژه به عنوان فناور برتر کشور هم دست پیدا کرد. در سال ۱۴۰۱ هم به عنوان شرکت برتر تحقیق و توسعه و نیز به عنوان کارفرمای نمونه تامین اجتماعی برگزیده شدیم.

خبر خوب دیگر اینکه: گلریزان دانش‌ آموزان یزدی برای آزادی یک زندانی

وی در عین حال تاکید کرد: این شرکت از سرریز دانش همین محصول یعنی موتور. توربوجت TJ-HP۱ به حوزه های دیگر اعم از ریلی، دریایی و خودرویی وارد شده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا