خبر خوب نظامی: ایران در ردیف ۶ کشور تولید‌کننده پل شناور و هجومی ‌دنیا

به گزارش پایگاه خبری امید رسان ، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران با تولید و بهره‌برداری از پل‌های شناور و هجومی کاملاً بومی، وارد رده‌ی ۶ کشور تولیدکننده این نوع پل در دنیا شده است. آیین عملیات الحاق پل PMP شناور و هجومی به گروه ۴۲۲ مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری در روخانه کارون اهواز انجام و پس از اتمام بهره‌برداری رسمی از این پل، این انجام شد.

حیدری اظهار کرد که طراحی و ساخت این نوع پل توسط متخصصان نیروی زمینی ارتش و با همکاری شرکت ماشین‌سازی اراک و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده و این دستاورد ملی علاوه بر کاهش هزینه‌ها و خودکفایی در تولید انبوه، به دست آوردن فناوری ساخت و تولید نیز به عنوان موارد مهمی از این پروژه برشته شده است.

وی گروه ۴۲۲ مهندسی رزمی و پل‌های شناور را یکی از واحدهای منحصر به فرد در ارتش توصیف کرد و افزود: این گروه تنها متخصص در طراحی و تولید انواع پل‌ها نیست بلکه به تازگی پل PMP شناور و هجومی را نیز به عنوان دستاوردی کاملاً بومی به تولید اضافه کرده است که در عملیات‌های آتی ارتش بهره‌برداری خواهد شد.

پایگاه خبری امید رسان ، رسانه امید بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا