خبر خوب اقتصادی: رکورد صادرات غیرنفتی با 53 میلیارد دلار شکسته شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مهدی ضیغمی امروز در مراسم روز ملی صادرات که به مناسبت بیست و هفتمین سالروز ملی صادرات برگزار شد، گفت: سال گذشته به رکورد بیش از 53 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی رسیدیم که بر این اساس رکورد صادرات غیرنفتی شکسته شد.

لذا به سمتی در حال حرکت هستیم که صادرات غیرنفتی کفاف مخارج ارزی کشور را بدهد.

خبر خوب دیگر اینکه: کسب ۲۴ مدال در چهارمین روز برای کاروان ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت بیان داشت:‌ در 6 ماه ابتدای امسال با وجود اینکه بعضی از محصولات از جمله در حوزه پتروشیمی به لحاظ ارزشی کاهش داشته، اما به لحاظ وزنی رشد 29 درصدی صادرات داشته‌ایم و از لحاظ ارزشی نیز در 6 ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد صادرات داشتیم.

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم تا تجارت با کشورهای مختلف از جمله کشورهای آفریقایی، آمریکای جنوبی، جنوب و شرق آسیا را توسعه دهیم و با پیوستن به سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس این نوید وجود دارد که صادرات ما با کشورهای عضو این پیمان‌ها نیز توسعه خواهد یافت.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت ایران تلاش می‌کند برای توسعه صادرات رویدادهای مهمی را برگزار کند که اولین آن برگزاری اجلاس ایران با کشورهای غرب آفریقا بود که اسفند سال گذشته برگزار شد.

پایگاه خبری امیدرسان، مرجع اخبار خوب و امیدبخش

همچنین نمایشگاه اکسپوی ایران، که در اردیبهشت ماه امسال با حضور 70 کشور برگزار شد و امیدواریم سال آینده پرقدرت‌تر برگزار شود.

وی اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات طی دو سال گذشته 20 رایزن بازرگانی به کشورهای مختلف فرستاده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده تعداد رایزنان بازرگانی به 45 نفر افزایش یابد. همچنین برنامه ایجاد نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت را نیز در کشورهای هدف داریم.

ضیغمی اظهار داشت:‌ در بسیاری از کشورها امکان حضور رایزن بازرگانی نداریم، لذا در این کشورها مراکز تجاری ایجاد کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا