بیوگرافی مونیکا بلوچی/ از علاقه به وکالت تا مدلینگ و بازیگری

مونیکا آنا ماریا بلوچی متولد کجاست و چند سال دارد؟ به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مونیکا بلوچ مدلینگ و بازیگر پیشکسوت سینمای جهان متولد 30 سپتامبر 1964 در پروجا ایتالیا به دنیا آمده است.

مونیکا بلوچی متولد کجاست؟

او زمانی وارد خانواده اش شد که پدر و مادر وی از بچه دارشدن ناامید شده و پزشکان مادر مونیکا را نازا اعلام کرده بودند. ولی در کمال ناباوری مونیکا چشم به جهان گشود و تنها فرزند خانواده شد.

پدر او شخصی بسیار متواضع بود که به شغل کشاورزی اشتغال داشتت. مادر مونیکا یک هنرمند بود. او در دوران تحصیلی خود از هوش و ذوق هنری خوبی برخوردار بود.

از 16 سالگی به صورت مدل وارد حرفه ای مدلینگ و عکاسی برای یک شرکت تبلیغاتی شد. اولین کار او برای کریستین دیور اس. آ. بود که به همین ترتیب از ابتدا کمک خرج خانواده خود بود.

پس از اتمام دوران تحصیلی خود در دانشگاه رشته حقوق خواند. چون از کودکی به وکالت علاقه داشت اما در طول دوران تحصیل خود با مشکلات مالی مواجه و مجبور به کار کردن در یک فست فودی شد.

اما پس از وارد شدن به عرصه مدلینگ باید بین وکالت و مدلینگ یکی را انتخاب میکرد که در نهایت قید علاقه کودکی خود را زده و وارد عرصه مدلینیگ و بازیگری شد.

پس از انصراف از دانشگاه، زادگاه خود یعنی شهر پروجا را ترک و وارد میلان شده و با آژانس تبلیغاتی الیت قرارداد بست و به سرعت مشهور شد.

وی از سال 1980 به صورت جدی کار مدلینگ را ادامه داد و نماد مد گردید. در بسیاری از کمپین های مد و جلد مجلات  بود.

اولین فیلم مونیکا بلوچی

او کم کم از سال 1990 به پیشه و حرفه بازیگری روی آورد و اولین کار بازیگری او با نام vita coi figlif بود.

ازدواج های مونیکا بلوچی

مونیکا دو بار ازدواج کرد: دفعه اول با عکاسی به نام کلودیو باسو که این ازدواج 4 سال بیشتر طول نکشید و منجر به جدایی شد.

بیوگرافی مونیکا بلوچی

ازدواج دوم او با ونسان کسل بازیگر معرف فرانسوی در سال 1999 بود که این دو نفر در سال 1996 در زمان فیلمبرداری فیلم آپارتمان با یکدیگر آشنا شده و حاصل این ازدواج دو دختر به نام دیوا متولد 2004 و لئونیه متولد 2010 می‌باشد.

عشق و علاقه این دو بازیگر تا مدتها ورد زبان بقیه اهالی هنر بود. آنها خانواده خوب و پایداری داشتند اما پس از 17 سال زندگی مشترک در سکوت از یکدیگر جدا شدند؛ ولی به خاطر فرزندانشان رابطه خوبی با یکدیگر دارند.

تسلط مونیکا بر زبان فارسی

بلوچی علاوه بر بازیگری فعالیت های دیگری دارد و به زبان‌های دیگر مثل ایتالیایی و فرانسوی و اسپانیایی مسلط است. خوب است بدانید او بخاطر بازی در فیلم فصل کرگدن به صورت جزئی فارسی را هم یاد گرفته و بخاطر تسلط بر دیگر زبانها سخنگوی چندین برند بین المللی از جمله برند معروف dior می باشد.

مونیکا بلوچی بخاطر زیبایی بیش از حد خود به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان معرفی شده و کمپانیdior از او به عنوان چهره معروف مراقبت از پوست یاد کرده است.

فعالیت های بشردوستانه مونیکا بلوچی

او از سال 1999 سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد در زمینه فقر و بیماری و گرسنگی است و فعالیت های بشردوستانه از جمله کارهای بلوچی می‌باشد.

در سال 2015 مونیکا بلوچی به عنوان سفیر برنامه حقوق زنان و برابری جنسیتی سازمان ملل متحد شناخته شد و در طرح های برابری جنسیتی و خشونت علیه زنان نقش موثری دارد.

علاوه بر اینها خوب است بدانید که این بازیگر مشهور علاوه بر بازیگری به صدا پیشگی در چند انیمیشن هم پرداخته است.

نویسندگی سفرنامه مونیکا بلوچی

وی به کار نویسندگی هم مشغول است که از جمله کتاب های او می‌توان به مونیکا بلوچی سفرهای سفری مس اشاره کرد. این کتاب حاصل سفرهای مونیکا بلوچی به سراسر جهان است که در آنجا به نوشتن مقالات و عکاسی پرداخته است. این کتاب نشان دهنده استعداد بی نظیر این زن در زمینه نویسندگی و داستان نویسی می باشد.

ورود مونیکا بلوچی به عرصه بازیگری

اولین فیلم بلوچی در سال 1990 با نام های vita coi figli ، Briganti و La riffa بود. در سال 1992 با بازی در فیلم دراکولای بارم استوکر مورد توجه قرار گرفت. و این نقش آفرینی باعث شد که در هالیوود مورد توجه قرار گیرد.

زندگینامه و بیوگرافی مونیکا بلوچی

در سال 1996 با بازی در فیلم ملودرام آپارتمان با ایفای نقش لیزا موفق به دریافت جایزه سزار بهترین بازیگر زن شد.

این را هم بدانید که این مدل مشهور در سال 1997 با بازی در سه فیلم استرساتی. و تو منو می خوای و فیلم موویاس به طور همزمان بازی کرد.

در سال 1998 در فیلم سازش و آخرین سال نو و آنهای که عشق می ورزند و Le Plaisir ایفای نقش کرد.

این بازیگر مشهور علاوه بر این فیلمها در فیلم های مالنا و ماموریت کلئوپاترا و ماتریکس را وارد کنید؛ انقلاب های ماتریکس و برادری با مرگ و مصائب مسیح، استریکس و اوبلیکس و برگشت ناپذیر ایفای نقش کرده است.

او به حدی در این فیلم ها طبیعی بازی می کند که در اکران عمومی فیلمی که در آن صحنه خشن تجاوز را نشان میداد همسر او به قدری تحت تاثیر این فیلم قرار گرفت که به گفته خودش حال او بد شده و سالن سینما را ترک کرده است.

مونیکا در نقش‌های مختلفی بازی کرده است ولی اکثرا به دلیل شخصیت خودش به او نقش زنی باهوش و جذاب را می‌دهند. او در تاریخچه هنری خود 50 فیلم بازی کرده و به همین سبب موفق به دریافت جوایز گوناگونی از جشنواره‌های مختلفی شده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا